הפועל חיפה תיאלץ להסתדר בתקופה הקרובה ללא חאתם אל-חמיד. הבלם שנפצע והוחלף במשחק הליגה האחרון מול בני ריינה ייעדר בין 4 ל-6 שבועות לאחר שבבדיקת אולטרסאונד שערך היום (שני) התברר כי הוא סובל מקרע בשריר התאומים.
מדובר בכאב ראש לא פשוט לקבוצה של רוני לוי, שמסובכת בתחתית (אותו מספר נקודות כמו בני ריינה שמתחת לקו האדום). הפועל חיפה צפויה לפגוש במחזור הקרוב את בני סכנין, שנמצאת שתי נקודות מעליה בטבלה.
3 צפייה בגלריה
חאתם עבד אלחמיד שחקן הפועל חיפה
חאתם עבד אלחמיד שחקן הפועל חיפה
החיסרון שלו יהווה כאב ראש לרוני לוי. חאתם אל-חמיד
(צילום: גיל נחושתן)

עדן בן בסט נפגש עם ילדי "החלוץ"

הפועל חיפה ממשיכה לתרום לקהילה. חלוץ העבר של האדומים ונבחרת ישראל וכיום עוזר מאמן הקבוצה, עדן בן בסט, השתתף היום (שני) בפעילות מיוחדת של "החלוץ - חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל כחלק מפעילות המועדון עם הקהילה.
במהלך טורניר חנוכה לקידום ההגינות בקריית חיים, ילדי ארגון "החלוץ" זו להפתעה בדמותו של בן בסט, שהגיע לצפות בדור העתיד וכמובן שיתף את החניכים בקריירה העשירה שלו, מהיותו נער ממש בגילם.
3 צפייה בגלריה
עדן בן בסט עם ילדי "החלוץ"
עדן בן בסט עם ילדי "החלוץ"
עדן בן בסט עם ילדי "החלוץ"
(צילום: החלוץ - תנועת דרור ישראל)
הנערים בגילאי 14-17, שהגיעו ממרכזי הנוער בית רסלר ובית יציב, ערכו טורניר מיוחד במשך שלוש שעות, בו - כמו שבחלוץ מחנכים ומשרישים מהרגע הראשון - הניצחון האמיתי הוא החברות והחינוך לדרך ארץ. האירוע הונו בשיתוף עיריית חיפה והעמותה לקליטת עלייה בחיפה.
ההתרגשות האמיתית הייתה כמובן מהמפגש עם בן בסט, שהגיע במיוחד לאירוע עם דובר הפועל חיפה, נועם רגב. בפרויקט המיוחד היו שותפים, מלבד "החלוץ - חינוך דרך ספורט" והפועל חיפה, גם עיריית חיפה ועמותת קליטת עלייה בחיפה.
"אני כמוכם, יליד קריית חיים", סיפר בן בסט. "שיחקתי בכל מגרש אפשרי באזור, אפילו כזה עם אבנים שסימנו שערים. בכל עם תשוקה גדולה למשחק. עם כל הכבוד לניצחון, הכי חשוב - לפני הכל - זה לאהוב את מה שעושים. להישאר חברים ולא חשוב מה התוצאה אשר תהיה - תמיד ללחוץ יד ולהישאר עם הערכים שקיבלתם".
בן בסט הוסיף: "זה בסדר להתעצבן בכדורגל. זה לא בלט, כולם רוצים לנצח, אבל צריך לדעת גם להפסיד. אם נותנים את הכל במגרש ובחוץ ממשיכים כרגיל - אז זה הכי טוב שאפשר".
3 צפייה בגלריה
עדן בן בסט עם ילדי "החלוץ"
עדן בן בסט עם ילדי "החלוץ"
(צילום: החלוץ - תנועת דרור ישראל)
על תחילת הקריירה, אמר בן בסט: "כשחקן צעיר, כשעולים לבוגרים, לא תמיד זוכים לשחק. יש התמודדות מאוד קשה. אתה מתלבט אם לעבור או להילחם, מה שהנחה אותי תמיד זה להתאמן קשה ולהאמין שהזמן שלי יגיע. המתמידים והמאמינים - מצליחים. קיבלתי דחיפה מהבית, כילד לפעמים מוותרים על יציאות ובילויים עם חברים כדי לקום לאימון. חייבים להשקיע כדי להגיע לפסגות הגדולות".
בן בסט המשיך: "החלום שלי כילד היה לשחק בחו"ל - והגשמתי אותו. היה לי מאוד קשה להסתגל, גם מבחינת שפה או אוכל כשר, אבל בסופו של דבר כדורגל זה משחק פשוט. אם מסדרים את הראש על הדשא - זו שפה אחת בכל העולם".
"אני רוצה לציין את הפועל חיפה, שחרתה על דגלה את החיבור לקהילה, העשייה למען החברה והציבור", סיכם מייסד ארגון "החלוץ", עומר ליבנת. "היה כיף גדול לראות את הילדים, לא רק מתרגשים מהגעתו של עדן בן בסט, אלא גם מתנהגים למופת וחותרים לערכי השוויון והאחווה. אנו פועלים לאורך כל השנה ליצירת ערכים של שוויון, הגינות, קבלת האחר ומשמח מאוד לראות את ההתקדמות של הילדים בהיבטים אלו".
בארגון "החלוץ" מבית תנועת דרור ישראל, מפעילים מסגרות רבות בפעילות ספורט מגוונת בכל רחבי הארץ עם אלפי ילדים ובני נוער כאשר הדגש הינו לעודד ולקדם חינוך לתרבות ספורט הוגנת ושוויונית תוך הקפדה על ערכים של הוגנות ליצירת חברה מכבדת, הוגנת ומחבקת המחברת בין אנשים ומחזקת את הקהילה.
פורסם לראשונה: 14:55, 26.12.22