ביום שלישי ייערכו הבחירות לראשות ההתאחדות לכדורגל, והן שונות מאוד מאשר בעבר. בעוד לפני כמה שנים מדובר היה בעניין פורמלי ומשמים שלא זכה לכותרת בתקשורת הספורט עקב חוסר עניין, הפעם מדובר ביום חשוב לכדורגל הישראלי.
לכאורה, זהות יו"ר ההתאחדות לכדורגל לא הייתה אמור לעניין את קבוצות הליגות המקצועניות עם הקמת מינהלת הליגות לכדורגל בשנת 2014, אלא שסמכויות רבות עדיין נותרו בידי ההתאחדות. הבחירות הקרובות ייערך בסימן הקרב בין הקבוצות הגדולות, אותן מייצג המועמד שינו זוארץ שהיה בעבר יו"ר ההתאחדות לתקופת זמן קצר, בעוד שהיו"ר המכהן אורן חסון זוכה לתמיכת הקבוצות הקטנות. שתי בעיות מרכזיות מרכיבות את העניין סביב הבחירות הנוכחיות:

1 צפייה בגלריה
אלי כהן מגיע למשרדי ההתאחדות
אלי כהן מגיע למשרדי ההתאחדות
משרדי ההתאחדות
(צילום: אורן אהרוני)

1. בעיית העונשים של בית הדין - קהל אוהדים גדול הפך לחיסרון עבור המועדונים כשמדברים על עניין עונשי המשחקים ללא קהל שמשיתים שופטי בתי הדין. קבוצה שתביא בממוצע למשחק עשרות אלפי אוהדים תמיד תיפגע מעניין זה, מכיוון שאי אפשר לשלוט על 8-07 אוהדים שזורקים חפצים למגרש. וגם אם כן, הרי זו תפקידה של המשטרה לאתר את אותם אנשים. בשום מקום רציני עונשי רדיוס כבר לא תקפים, והגיע הזמן לשנות את התקנון הישן.
2. זכויות השידור - עם כל הכבוד לרצון להנגיש את הכדורגל לכל המדינה, קיימים הבדלים משמעותיים בגודל הקהלים של המועדונים השונים. ישנן לא מעט קבוצות בליגות המקצועניות שאין להן קהל, אצטדיון ביתי או מגרש אימונים ראוי לקיום מועדון כדורגל. במצב הנוכחי לא משתלם להחזיק קבוצה בכירה שמקבלת אותו תקצוב כמו קבוצה קטנה, למרות שהיא מביאה יותר עניין ומכניסה יותר כסף להתאחדות. הגיע הזמן לעשות שינוי ולקבוע מעמדות בדיוק כמו שיש בספרד - שכל מועדון יקבל את הנתח הכספי לפי מה שמגיע לו.
בנוסף, ישנם כמובן גם דברים חיוביים שניתן לציין בפעילות ההתאחדות בשנים האחרונות, כמו ההצלחות של נבחרות הנוער והצעירה, עבודה על פיתוח שחקנים צעירים והשקעה מאסיבית במתקני אימונים בגילי ילדים, שאולי בעתיד עוד יניבו פירות. לא משנה מי ייבחר ביום שלישי לתפקיד יו"ר ההתאחדות, הוא יצטרך לפעול על מנת לייצר מציאות אחר בתקווה לעתיד ורוד יותר לכדורגל בישראל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.