יחידת רשם העמותות והחל"צ פנתה היום (ראשון) אל מרכזי הספורט והפנתה תשומת ליבם להנחיה בעניין בחירות באיגודים והתאחדויות ספורט בענפים אולימפיים.
הנחיה זו נועדה להבטיח את יכולתן של אגודות ספורט, החברות באיגודים והתאחדויות, להפעיל שיקול דעת עצמאי בהצבעה בבחירות למוסדות איגודי ספורט, ולרסן את כוחם של צדדים שלישיים. עוד צויין בפניה זו כי יש לעמוד על כך שכלל ההחלטות המתקבלות במהלך הבחירות לוועד העמותה יתקבלו לטובת העמותה בלבד, ולשם קידום מטרותיה.
1 צפייה בגלריה
סמל ההתאחדות לכדורגל בישראל
סמל ההתאחדות לכדורגל בישראל
סמל ההתאחדות לכדורגל בישראל
(צילום: אורן אהרוני)
עו"ד שולי אבני שוהם, ראש רשות התאגידים ורשמת העמותות: "החלטות המתקבלות באגודות הספורט, לרבות החלטות הנוגעות לאופן ההצבעה למוסדות האיגוד או ההתאחדות, צריכות להתקבל באופן עצמאי, לטובת העמותה".
שוהם הסבירה: "עצמאות שיקול הדעת הינה חיונית ונדרשת כדי להבטיח חופש בחירה לאגודות הספורט החברות באיגוד או בהתאחדות והפועלות באותו ענף ספורט, תוך מתן ביטוי מלא לרצון ולצרכים המיוחדים שלהן, לשונות בין האגודות הפועלות באותו ענף, בינן לבין עצמן, ולייחודיות של אותו ענף הספורט אותו מרכז ומנהל האיגוד. נוכח האמור ומאחר שאיגודים והתאחדויות ספורט אולימפיים הינם גופים מעין מהותיים, הוצאה בעבר הנחיית רשם העמותות בעניין הליך הבחירות, והאיגודים וההתאחדויות כאמור אימצו את ההנחיה בתקנונן. הנחייה זו תקפה גם בעת הזו, ונדרש להקפיד על יישומה".