טום אביב נגד משפיעני רשת מעולם הקולינריה: "התלהבות מזויפת שמעלה בחילה"

בסטורי שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו, השף שלו יצא נגד תופעת המשפיענים שמשתפים מתכונים שלדעתו הם בינוניים –העיקר להתפרנס • "זה הכל נורא יפה, עד שמסתכלים על מה שהם מכינים"

טום אביב נגד משפיעני רשת מעולם הקולינריה: "התלהבות מזויפת שמעלה בחילה" // צילום: מתוך האינסטגרם של טום אביב

טום אביב לא נתן לאווירת סוף השבוע והחג הרגועה לרכך את מילותיו החריפות, שהפעם כוונו נגד אושיות רשת בתחום הקולינרי, שמשתפות את מאות אלפי עוקביהן בהמלצות בתחום המזון וחולקות במתכונים ממוחם הקודח.

• גל גברעם, שומעת? טום אביב בהצהרה מפתיעה

• תקוה גדעון נגד טום אביב: "לא מחלקים לאנשים בוקס לפנים סתם ככה"

• טום אביב נגד תום חיימוב: "מקדם את הזבל שלו על חשבון אחרים"

בסדרת סרטונים צינית במיוחד שהעלה אביב לחשבון האינסטגרם שלו, שם יש לו יותר מ-138 אלף עוקבים, הוא תקף את מובילי דעת הקהל בתחום, שלטענתו משקרים לגולשים ומציגים מצג שווא של מנות משובחות, כשבפועל מדובר באוכל שגרתי וסתמי – הכל על מנת להתפרנס, כחלק משיתופי פעולה מסחריים.

"חייב לשתף אתכם במשהו", אמר אביב בפתח דבריו. "לאחרונה החלטתי לאכול פחות בבוקר, פחות להעמיס. זה קשה כשיש לך מסעדה, אז עליתי על שיטה חדשה", הסביר. "אני פותח את האינסטגרם, אני עובר על מה שנקרא 'המלצות ממומנות' שמתלהבות יתר על המידה ממסעדות בינוניות של כל מיני בלוגרים שאומרים 'וואו, אתם חייבים ללכת'. אלה מסעדות שכולנו מכירים והן סבבה, אבל כל ה'וואו' הזה קצת מעלה בחילה".

טום אביב (ארכיון), צילום: רונן אקרמן

 

השף הוסיף: "זה לא בגלל האוכל של המסעדות, אלא בגלל ההתלהבות המזויפת. אז אחרי שקצת ירד לי התיאבון והרצון לטעום, במיוחד עם כל המחזות הנוראיים והמתלהבים יתר על המידה מאוכל בסדר, רגיל ויומיומי, אני נכנס למתכונים של פודיז (סלנג המתאר אדם עם עניין רב או ידע מרשים באוכל, י"ד)", המשיך. "יש כאלה שצועקים, יש כאלה שמשנים את הקול שלהם, יש כאלה שעושים רק את הרעש של החיתוך. זה הכל נורא יפה, עד שמסתכלים על מה שהם מכינים, ואז באותו רגע באמת לא בא לי לאכול יותר", עקץ. "אני יוצא מהבית, ומתחיל את היום שלי. תנסו את זה", הפציר בצופי הסטורי.

"תבינו, מאחורי כל עריכה טובה עומד מתכון בינוני, שסביר להניח שלא יצליח. תפסיקו לשקר לנו, חברים", פנה באופן ישיר ליוצרי התוכן. "אני מגלה כל יום עולמות חדשים של אוכל בינוני, מתכונים מסוכנים ושילובים נוראיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר