חשד: הפריד בקטטה בין אימהות - ולאחר מכן הותקף ונדקר

שתי אימהות החלו תגרה בעקבות ריב בין בנותיהן בגינה ציבורית • אחת הנשים ביררה את כתובתו של עובר אורח שהפריד ביניהן, והגיעה לביתו עם בני משפחתה - ואלה תקפו אותו • השופט שדן בתיק: "נשקפת מסוכנות מחשודים"

גן משחקים, אילוסטרציה, צילום: אורן בן חקון

החיכוכים בין נתינים זרים מאריתריאה לבין ישראלים מגיעים גם לגן המשחקים. במהלך השבוע שעבר, בתה של אזרחית ישראלית החלה לריב בגינה ציבורית עם ילדה אריתראית. כתוצאה מכך, נוצר ויכוח ותגרה בין שתי האימהות של הילדות ובשלב זה התערב נתין אריתראי נוסף ששהה במקום וניסה להפריד בין השתיים, לטענת הישראלית נגרמו לה פגיעות אולם היא החליטה שלא לערב את המשטרה.

למחרת היום, על פי החשד, החליטה האם ביחד עם קרובת משפחתה בת 19 ואחיה בן ה-18, לא לוותר ולאתר את אותו נתין זר. לשם כך, האם איתרה בגינה הציבורית, ילדה קטנה שהיתה קשורה לאותו אריתריאי ואחת מהן החלה לדבר איתה, לשאול אותה שאלות, והלכה אחריה עד הבית, עד שפגשו את אותו עובר אורח שהגיע לגינה יום קודם לכן ושם על פי החשד שלושת החשודים החלו להתעמת איתו. במהלך העימות תקפו והיכו אותו ואף דקרו אותו. הקורבן פונה לבית חולים, כשהוא חבול ממספר פגיעות של דקירות באזורים שונים ברגל שלו ועם מכות יבשות.

הגיעו לבית של האזרח ודקרו אותו, אילוסטרציה, צילום: רפאל בן- ארי

המשטרה פתחה בחקירה ועצרה את שלושת החשודים, שקושרים את עצמם לטענת המשטרה להימצאותם באותו מקום שבו הם מצאו את המתלונן. כאשר האם טוענת שהיא נגשה לביתו של המתלונן על מנת לשאול אותו אם זה בסדר שהוא גרם לה לחבלות, ואז בשלב מסוים, בלי קשר אליה או לקרובי משפחתה, הגיע אנשים אחרים שהתעמתו עם המתלונן. לאחר חקירה הובאו שלושתם להארכת מעצר שם נטען על ידי המשטרה כי עדיין לא ברור מי מבין השלושה דקר את אותו מתלונן והסכין לא נתפסה עדיין. הסנגורים של השלושה, הכחישו את החשדות המיוחסים להם וטענו כי בכלל אנשים אחרים תקפו את אותו מתלונן וביקשו לשחרר אותם ממעצר.

השופט יאיר דלוגין, האריך את מעצרם בשלושה ימים וציין כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות על ידי החשודים וקיימת עילת מעצר גם של שיבוש ראיות ומסוכנות. "גם אם היה אירוע בגינה כפי שהחשודים עצמם טוענים שהיה, וגם אם אני אקבל את מלוא הגרסה שלהם בעניין זה. ההחלטה של שלושת החשודים לחפש את המתלונן כדי להתעמת איתו, בעיני ספק רב אם היא בגדר התנהלות נורמטיבית, ספק אם היא בגדר התנהלות חוקית, ובפרט שכאמור לא ניתן לשלול בשלב מוקדם זה שהכוונה היתה אך ורק לנהל שיחת חולין נעימה בינם לבין המתלונן. מכאן, נשקפת מסוכנות מחשודים שמתנהלים בצורה שכזו, התנהלות שכאמור על פי החומר הקיים לפחות , אינה נורמטיבית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר