דודי סלע סיים את הקריירה המקצוענית שלו. אחד משחקני הטניס הגדולים ביותר של ישראל תלה את המחבט אחרי שלא הורשה להתמודד במוקדמות אליפות אוסטרליה.
סלע היה אמור לשחק במוקדמות במלבורן, אבל אחרי שכבר נחת במדינה יחד עם משפחתו הודיעו לו המארגנים כי הוא לא רשאי להתחרות. סלע, שדורג בשיאו במקום ה-29 בעולם (רק עמוס מנסדורף - 18 - ושלמה גליקשטיין -22 - דורגו גבוה ממנו), נרשם כחלק מהדירוג המוגן למוקדמות הגרנד סלאם הראשון של 2023. אולם אחרי שכבר המריא עם ילדיו ואשתו, במה שאמור היה להיות הטורניר האחרון שלו בקריירה, הודיעו מארגני הטורניר בעת סגירת הרשימה כי הוא לא יוכל להשתתף.
1 צפייה בגלריה
דודי סלע טניסאי ישראלי
דודי סלע טניסאי ישראלי
דודי סלע טניסאי ישראלי
(צילום: גטי אימג'ס)
מתברר כי לפני שלושה חודשים הוחלט לאפשר לטניסאים עם דירוג מוגן להשתתף בטורניר מוקדמות אחד מכל ארבעה. סלע, שהשתתף בשנה שעברה בטורניר המוקדמות במלבורן, לא רשאי להשתתף שוב בטורניר. ההחלטה נבעה בעיקר בשל מגמה של טניסאים שלא משחקים תקופה ארוכה ומנצלים את הדירוג המוגן כדי להשתתף בטורנירים ללא כושר וסופגים הפסדים ששווים להם הרבה כסף. בכך הם תופסים את המקום עבור טניסאים צעירים שצריכים את המוקדמות לצורך צבירת ניסיון, הכנסה כספי ואפשרות להשתלב בהגרלה הראשית.
סלע, אלוף ישראל שמונה פעמים, רשם את הישג השיא שלו בקריירה כשהגיע לשמינית גמר ווימבלדון ב-2009, שם הפסיד בשלוש מערכות לנובאק ג'וקוביץ'. הוא זכה ב-23 טורנירים מסבב הצ'לנג'ר, המשני באיכותו אחרי סבב ה-ATP. לסלע יש 321 ניצחונות בסבב הצ'לנג'רים והוא במקום התשיעי בכל הזמנים. שיאן התארים הוא ין סון לו מטייוואן, שזכה ב-29 טורנירים, והוא היחיד שמקדים את סלע.
בנוסף, הוא הוביל את הנבחרת הישראלית להישג השיא שלה בגביע דייויס כשהגיעה לחצי הגמר והפסידה שם לספרד. לפני שנתיים סלע הקים אקדמיה לטניס בת"א, בה הוא מפתח את שחקני העתיד בענף. לאחר שברגע האחרון הוצא סלע ממוקדמות מלבורן, הוא החליט להקדים את חזרתו ארצה עם משפחתו וישוב בעוד שבועיים וחצי, תקופה אותה ינצל לטובת טיול פרטי באוסטרליה.