המלך צ'ארלס גירש את אחיו מארמון בקינגהאם

ה"סאן": המלכה אליזבת התירה לנסיך אנדרו להחזיק משרד בארמון למרות פרשת ג'פרי אפשטיין - צ'ארלס שלל גם הזכות הזו • "המלך הבהיר: כל נוכחות רשמית של אנדרו בארמון תמה, כעת הוא אדם פרטי"

צ'ארלס, אנדרו (הראשון משמאל), הנסיך אדוארד והנסיכה אן בהלוויית אביהם, 2021, צילום: אי.אף.פי

ההידרדרות של אנדרו: המלך צ'ארלס גירש רשמית את אחיו מארמון בקינגהאם. מדובר בעוד הרחקה של הנסיך מבית המלוכה על רקע מעורבותו בפרשת ג'פרי אפשטיין. 

תזכורת: אנדרו, הדוכס מיורק, היה אחת הדמויות הבכירות ביותר שהיו מעורבות בשערוריית הסחר בקטינות והניצול המיני שלהן. אזרחית ארה"ב בשם וירג'יניה ג'ופרה האשימה את אנדרו בשלושה מקרים של תקיפה מינית, עת הייתה בת 17, ואף תבעה אותו תביעה אזרחית.

המלכה אליזבת וצ'ארלס ביוני השנה. המשיך בדרך אמו, צילום: אי.אף.פי

בתחילת השנה הגיע אנדרו להסדר עם ג'ופרה, עת העביר לקרן הצדקה שלה תרומה בסך 12 מיליון ליש"ט והביע חרטה על קשריו עם ג'פרי אפשטיין, אך לא הודה במעשיו. למעשה, אנדרו הכחיש את האשמות ג'ופרה לאורך כל הדרך. עוד לפני ההסדר, שללה המלכה מאנדרו את תפקידיו הרשמיים, אולם התירה להחזיק משרד בארמון בקינגהאם וצוות של שלושה-ארבעה עובדים. 

ארמון בקינגהאם. אנדרו איבד גם את מימון האבטחה, צילום: אי.פי

כעת, החליט המלך צ'ארלס שהגיע הזמן לשים קץ גם לפריבילגיה הזו של אחיו, ולמעשה לנתק כל קשר, ולו סמלי, בינו לבין הארמון. "כל נוכחות רשמית של אנדרו בארמון תמה", אמר ל"סאן" גורם בארמון, "המלך הבהיר: אנדרו אינו עוד בן מלוכה פעיל. הוא אדם פרטי".

אנדרו, הדוכס מיורק, צפוי להצטרף למלך ולבני מלוכה נוספים כבר מחר בחגיגת חג המולד באחוזת סנדרינגהאם. תהיה זו ההתכנסות הראשונה באחוזה זה שלוש שנים והראשונה לאחר מות המלכה אליזבת.

דרך אגב, הגירוש מהארמון אינו הצעד הראשון שנקט צ'ארלס נגד אנדרו. הוא כבר שלל ממנו את תואר המפקד של משמר הגרנדירים. במקום אנדרו תשמש בתפקיד קמילה, רעייתו של צ'ארלס. הדוכס מיורק אף נושל מאבטחה מטעם משטרת לונדון. מעתה, הוא יזכה לאבטחה פרטית, שצפוי לממן המלך עצמו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר