קווין דה בריינה היה אחד השחקנים המאכזבים של מונדיאל 2022, אם לא המאכזב ביותר, אך אתמול הוא חזר לשחק במדי קבוצתו, והזכיר לכולם למה הוא נחשב לאחד הקשרים הטובים בעולם.
הקשר הג'ינג'י סיפק שני בישולים בניצחון 2:3 של מנצ'סטר סיטי על ליברפול בשמינית גמר גביע הליגה, וקיבל את תואר השחקן המצטיין ואת הציון 8 ב'דיילי מייל'.
4 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
"אגדה". דה בריינה
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה נתן אקה
קווין דה בריינה נתן אקה
דה בריינה ואקה חוגגים את שער הניצחון
(צילום: גטי אימג'ס)
בדקה העשירית קווין דה בראונה מצא ברחבה את ארלינג הולאנד, והנורבגי, שלא השתתף במונדיאל, הראה שהוא עדיין באותו כושר נפלא וכבש את הראשון של סיטי. כעבור עשר דקות מהלך נפלא של ליברפול הסתיים בבעיטה מדויקת של פאביו קרבאליו לפינה של סטפן אורטגה בדרך לשוויון שנשמר עד המחצית. ריאד מאחרז כבש שער נהדר בדקה ה-47, ודקה לאחר מכן מוחמד סלאח כבש מקרוב את ה-2:2. בדקה ה-58 זה שוב היה דה בריינה שסיפק בישול עם הגבהה לראשו של נתן אקה, שנגח את שער הניצחון שהדיח את מחזיקת הגביע.
4 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
לא שכח איך כובשים שערים. הולאנד
(צילום: רויטרס )
המאמן פפ גווארדיולה פירגן לדה בריינה בסיום והסביר את השינוי ביכולת: "היום הוא היה יוצא מן הכלל. קווין כבר פה שמונה שנים, אתה מכיר אותו כמוני - הוא חייב למצוא את האש שבתוכו, להיות קצת יותר נסער על מנת לשחק ברמה הטובה ביותר שלו. זאת האנרגיה שיש בתוכו. כשזה קורה, איזה שחקן הוא הופך להיות: רץ, מספק בישולים, כובש שערים, הוא יותר משחקן.
גווארדיולה המשיך: "אני יודע שזה לא קל למצוא את המוטיבציה הזו כל שלושה ימים אבל היום היו לו משהו בפנים שאמר 'אני הולך לעשות את זה, אני רוצה להלחם'. כזה קורה זה קווין דה בריינה, אגדה בלי שום ספק. הוא ייזכר כאחד מגדולי השחקנים שהיו למועדון הזה".
4 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
עלו לרבע הגמר. שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים
(צילום: גטי אימג'ס )
מי שעוד היה מצוין במדי סיטי הוא ריקו לואיס, המגן בן ה-18, שגם הוא זכה לשבחים מפפ: יש לנו את הפריבלגיה להרכיז שהבחור הזה יהיה שחקן נפלא עבור מנצ'סטר סיטי בשנים הבאות משום שהוא כל כך אינטלגנט, צנוע, הוא מבין הכל תוך שנייה ומיישם הכל. יש לנו מגן ימני נפלא איתנו לכמה שנים הבאות".
"הוא משחק טוב, אבל מול ליברפול במיוחד, עם דרוויין נונייז, מוחמד סאלח וטיאגו שכל הזמן שיחקו על הצד שלו. הוא רק בן 18. הדרך בה שיחק הייתה יוצאת דופן. הוא היה יוצא איש המשחק שלנו".
בצד המאוכזב, יורגן קלופ אמר על ההדחה של ליברפול: "אנחנו לא נשחק בכל שלושה ימים מול מנצ'סטר סיטי אבל אנחנו יכולים לעשות עבודה טובה יותר".