באותה מרפאה שבה הציתו למוות את האחות טובה קררו ז"ל: מטופל איים בנשק על הצוות

המטופל שלף נשק ואיים שיירה בעצמו אם לא יקבל את התרופה • מדובר במקרה אלימות באותו סניף של קופ"ח כללית בחולון, שבו הנאשם אשר פרג' הצית את האחות המטפלת

סניף הכללית בחולון, ארכיון, צילום: יהושע יוסף

מקרה אלימות קשה ואיומים כלפי צוות רפואי, במרפאת קופ"ח כללית בחולון, שבה הוצתה למוות האחות טובה קררו ז"ל לפני חמש שנים וחצי: מטופל איים בנשק על צוות המרפאה, ובהמשך התברר שמדובר היה ברובה אוויר ללא כדורים. המטופל נעצר.

אתמול (שלישי) הגיע למרפאת כללית בחולון מטופל שפנה לבית המרקחת וביקש מהרוקחת מדבקות פנטניל, תרופה המשמשת לשיכוך כאבים קשים. לאחר מכן המטופל שלף נשק ואיים שיירה בעצמו אם לא יקבל מיידית את המדבקות. אנשי הצוות במרפאה פנו למשטרה, הזעיקו עזרה וקיבלו הנחיה להסתתר בחדר ממוגן, אך המטופל הגיע לשם ואיים עליהם. המשטרה הגיעה ועצרה את אותו אדם. ארגון רופאי כללית צפוי לסגור את המרפאה לאות מחאה על האלימות הגואה.

האחות טובה קררו ז"ל ואשר פרג' שרצח אותה, צילום: יוסי זליגר

במרץ 2017 הצית מטופל בשם אשר פרג', בן 78, את האחות טובה קררו ז"ל במהלך עבודתה באותה מרפאה של הכללית בחולון. הוא הורשע ברצח, נידון למאסר עולם ובהמשך שם קץ לחייו בכלא.

אשר פרג' הורשע ברצח האחות טובה קררו // צילום: פז בר

בעקבות המקרה המזעזע הוקמה במשרד הבריאות ועדה למיגור האלימות כלפי צוות רפואי שבה הייתה חברה גם בתה של קררו, נופר קררו אסלן. חלק ממסקנות הוועדה, ביניהן הצבת שוטר בכל חדר מיון - לא יושמו עד היום. גם ההמלצה לאפשר הגשת תלונה בשם הארגון ולא על ידי עובדי מערכת הבריאות טרם יושמה.

אלימות נגד צוותים רפואיים בכללית, צילום: יהושע יוסף

בכללית מציינים שלאחרונה יצאה הוראה מהנהלת הקופה להפסיק לספק את מדבקות הפנטניל, מדבקות המכילות אופיואידים וממכרות, לאנשים שמשתמשים בהם שנים. ככל הנראה כך היה גם במקרה הנוכחי כאשר המטופל הגיע ביקש לקנות מדבקות ונענה בשלילה. בכיר בכללית אמר: "צרכני אותן תרופות כמו פנטה ישתוללו במרפאות כאשר לא יקבלו את התרופות הללו בהיותם מכורים. יש להסדיר הנושא עם הנהלת הכללית לפני שייהרג מישהו מאנשי הצוות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר