מכבי ת״א הצליחה אתמול (שני) לחזור למסלול הניצחונות אחרי ההפסד לבני הרצליה בליגת העל ולווירטוס בולוניה במסגרת היורוליג עם 60:77 מוחץ על הפועל גלבוע/גליל בחוץ. הצהובים מעט התקשו במשך כל שלושת הרבעים הראשונים אבל הצליחו לברוח לאורחת ברבע האחרון בעיקר בזכות יכולת טובה של ג׳וש ניבו שסיים את הערב עם 15 נקודות ויפתח זיו שקיבל 18 דקות בהן רשם 12 נקודות ו-3 אסיסטים.
"האולם הזה הביא לי קארמה טובה, כשירדתי מהאוטובוס נשמתי אוויר פסגות, כיף לשחק פה", אמר זיו ששיחק במשך שנתיים בגלבוע/גליל. "ניצחנו. זה מה שחשוב. הפנים קדימה. אני מגיע מוכן לכל רגע ולכל משחק, אני מנסה לעשות הכי טוב שלי. דיברנו על זה כקבוצה, אנחנו מגיעים יותר מוכנים הגנתית, והגנה מנצחת משחקים. אני מצפה לשחק בכל משחק, כל שחקן רוצה לשחק, רוצה לתרום ולתת מעצמו. נכנסו לאיזה רצף שישב לנו בראש של כל ההפסדי חוץ, זה השתחרר לנו בניצחון מול מילאנו, אנחנו נוסעים לאלבה זה משחק שאנחנו צריכים וחייבים לקחת".
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א יפתח זיו
שחקן מכבי ת"א יפתח זיו
יפתח זיו
(צילום: יאיר שגיא)
הסיטואציה עם זיו בתקופה האחרונה לא פשוטה. בהפועל ירושלים ביקשו ממכבי ת״א לשחררו אך סורבו, והשחקן עצמו אף ביקש להשתחרר אך גם הוא סורב. חלק גדול מהרצון שלו להשתחרר זה בעקבות מספר הדקות שהוא מקבל גם ביורוליג וגם בזירה המקומית. כשבאירופה שותף לשני משחקים בלבד, האחרון ביום שישי האחרון מול וירטוס בולוניה כשקיבל 7 דקות ובליגה הוא עומד על ממוצעים של 15.9 דקות, כשאתמול קיבל 19 דקות, אך גם זה לזמן מוגבל עד שוויד בולדווין יחזור מהפציעה.
"גם במשחק האחרון ביורוליג הוא עלה והיה טוב", אמר עודד קטש על זיו. "אולי הייתי צריך להשתמש בו יותר. אין שמחים מאיתנו שהוא תורם ככה ושהוא בכושר טוב ונשאר חיובי ומקצוען אמיתי גם בסיטואציה לא פשוטה. זה לא פשוט לעבור את הדבר הזה, אבל זאת הסיבה שהוא פה, בגלל האופי המיוחד שלו. רק שחקנים עם אופי כזה יכולים להיות בקבוצת יורוליג. אנחנו צריכים אותו עכשיו כשוויד פצוע, ואנחנו שמחים שהוא שם".
2 צפייה בגלריה
קטש
קטש
"נחנו קצת יותר יודעים מה אנחנו רוצים". קטש
(צילום: EPA)
קטש המשיך: "סה״כ היה משחק טוב. זה כבר כמה פעמים שאנחנו מבצעים הגנתית דברים יותר טוב, אנחנו קצת יותר יודעים מה אנחנו רוצים. החצי הראשון בהתקפה היה מכוער מאוד, יצאנו קצת מהריווח, ולא חלקנו את הכדור, לא שיחקנו קבוצתי מספיק, אני שמח שעשינו את ההתאמות בחצי השני. אחרי שבוע עמוס באיטליה, יש לנו עכשיו ברלין וגליל עליון בחוץ, משחק רודף משחק וזה לא פשוט״
הצהובים יערכו היום (שלישי) בבוקר את הביקור המסורתי של חג החנוכה בביה״ח שניידר בפ״ת וכבר ביום רביעי ימריאו לגרמניה לקראת המשחק הקרוב ביום חמישי (21:00) מול אלבה ברלין ושני הישראלים, תמיר בלאט ויובל זוסמן כשהם במאזן 7:7 עם המקום השמיני בטבלה.