יום ראשון, 09.06.2024 שעה 15:36

מ-"רוקי בלבואה" ועד "מה אתה מסתכל טיפש?"

מעבר לרגעים הבלתי נשכחים על המגרש, המונדיאל סיפק לנו גם מספר אמירות וציטוטים שיישארו איתנו עוד הרבה שנים - אלו הם 10 המשפטים הגדולים ביותר

|
ליאו מסי חוגג (רדאד ג'בארה)
ליאו מסי חוגג (רדאד ג'בארה)

הטורניר ההירואי של נבחרת מרוקו, הניצחון הסנסציוני של ערב הסעודית, הדמעות של נבחרת ברזיל וכמובן סגירת המעגל של ליאו מסי הם חלק מהרגעים הגדולים ביותר שסיפק לנו מונדיאל 2022. אך מעבר לכר הדשא, הטורניר בקטאר סיפק לנו גם מספר רגעים בלתי נשכחים (או יותר נכון מספר אמירות בלתי נשכחות) שילוו אותנו זמן רב – הנה הם 10 הציטוטים הגדולים ביותר של מונדיאל 2022.

1. “היום אני מרגיש קטארי, ערבי, אפריקאי, הומו, נכה, עובד, מהגר" – ג'יאני אינפנטינו

נשיא פיפ"א ג'יאני אינפנטינו ניצל את מסיבת העיתונאים לקראת תחילת התחרות כדי להגן על הבחירה בקטאר, והצביע לטענתו על ההתקדמות שהתרחשה הודות למונדיאל במדינה הערבית ועל הצביעות של מדינות אירופה. "היום אני מרגיש קטארי. היום אני מרגיש ערבי. היום אני מרגיש אפריקאי. היום אני מרגיש הומו. היום אני מרגיש נכה. היום אני מרגיש כמו מהגר עבודה", אמר.

ג'יאני אינפנטינו יחד עם ראש ממשלת קטאר, ח'אלד בן ח'ליפה (רויטרס)ג'יאני אינפנטינו יחד עם ראש ממשלת קטאר, ח'אלד בן ח'ליפה (רויטרס)

2. "כל הכוכבים התיישרו" – הרווה רנאר

ארגנטינה עברה שלוש שנים וארבעה חודשים בלי להפסיד, רצף של 36 משחקים ללא הפסד שהרחיק אותה משחק אחד מלהשוות את שיא כל הזמנים של איטליה. ערב הסעודית מהמקום ה-51 בדירוג פיפ"א לא נראתה כאיום רציני, אבל הבלתי אפשרי קרה. הסעודים חזרו מפיגור תוך חמש דקות ואנשיו של ליונל סקאלוני לא מצאו דרך להימנע מהתבוסה. המאמן הצרפתי של נבחרת סעודיה לא מצא הסבר הגיוני: "הכוכבים התיישרו היום. ארגנטינה היא אלופת הקופה אמריקה, עם שחקן מרהיב, אבל בכדורגל לפעמים קורים הדברים הבלתי צפויים האלה”.

הרווה רנאר (רויטרס)הרווה רנאר (רויטרס)

3. “אנחנו הולכים לז**ן את קרואטיה" – ג'ון הרדמן

למרות ההפסד מול בלגיה (1:0), קנדה הייתה טובה יותר. מאמנה האנגלי, ג'ון הרדמן, נסחף באופוריה של הרגע וביצע את אחת הטעויות המילוליות הגדולות של הטורניר מול המצלמות: "אמרתי שהשחקנים שייכים לטורניר הזה ושאנחנו הולכים לז**ן את קרואטיה. פשוט, הראינו שמגיע לנו להיות כאן". הוא אפילו לא עמד במילה שלו. קרואטיה דרסה 1:4 את קנדה שהודחה, בעוד הנבחרת של לוקה מודריץ' השלימה טורניר מרשים, שהסתיים במקום שלישי.

ג'ון הרדמן (רויטרס)ג'ון הרדמן (רויטרס)

4. "לחץ? לחץ הוא לחשוב מה לאכול למחרת” – אוטו אדו

לאחר שנבחרת גאנה הפסידה במשחק הראשון 3:2 לנבחרת פורטוגל מאמן הכוכבים השחורים, אוטו אדו, עמד בפני הדחה מוקדמת. כשנשאל על כך, הוא הבהיר כיצד כדורגל מאבד לעתים קרובות את הפוקוס על מה שחשוב. "זו זכות לשבת כאן ולהיות מאמן גאנה. זה לא לחץ. לחץ הוא לחשוב מה לאכול למחרת. זה לחץ אחר”, אמר המאמן.

אוטו אדו (רויטרס)אוטו אדו (רויטרס)

5. "הפנדל מול פורטוגל חיסל אותנו, מה שפיפ"א אומרת שלא היה" – דייגו אלונסו

אורוגוואי ספגה הדחה כואבת עקב הפרש שערים מול דרום קוריאה ומאמן הסלסטה, דייגו אלונסו, רצה להגן על עבודת שחקניו ולבקר את השיפוט שספגה נבחרתו במונדיאל: "אני לא חושב שהתיקו מול דרום קוריאה חיסל אותנו. הפנדל של פורטוגל חיסל אותנו, זה מה שחיסל אותנו. מה שפיפ”א אומרת שלא היה”.

6. “על מה אתה מסתכל טיפש?” – ליאו מסי

בהחלט הביטוי של המונדיאל וזה שייזכר רבות בארגנטינה וברחבי העולם. ארגנטינה שרדה מותחן בלתי נתפס ברבע הגמר מול הולנד, אותה הדיחה בפנדלים אחרי שבזבזה יתרון של שני שערים, וליאו מסי הראה צד שונה בסיום המשחק.

ליאו מסי חוגג (רדאד ג'בארה)ליאו מסי חוגג (רדאד ג'בארה)

הוא האשים נגד כולם, את השופט הספרדי מתיאו לאוס ("אי אפשר לשים שופט כזה במקרים האלה”), נגד לואיס ואן חאל (“ואן חאל, שמוכר כל כך הרבה שהוא במשחק הטוב שלו, זורק כדורים על החבר'ה הגדולים")  הפנינה האחרונה הגיעה כשהלך להתראיין בטלוויזיה וראה שההולנדי ואוט וחהורסט, הסתכל עליו בהתרסה. בתגובה לכך, הפרעוש סינן לעברו: “על מה אתה מסתכל טיפש? לך מפה, לך מפה”.

7. "אנחנו הרוקי בלבואה של המונדיאל הזה" – וואליד רגראגי  

מרוקו הייתה הסנסציה של מונדיאל קטאר. היא ניצחה בשלב הבתים את בלגיה, הדיחה את ספרד בשמינית הגמר ופורטוגל ברבע הגמר, והפכה לנבחרת האפריקאית הראשונה שמגיעה לחצי גמר גביע העולם. את הרצף הזה הוביל את המאמן, וואליד רגראגי, שהשווה את קבוצתו למתאגרף הקולנועי שיצר סילבסטר סטאלון. "אנחנו צוות שכולם אוהבים בגלל כישרון ואיכות. כסף לא יכול להתגבר על תשוקה. זה לא נס, זו עבודה. כל היבשת שמחה בשבילנו. אנחנו הרוקי בלבואה של המונדיאל הזה”.

וואליד רגראגי מונף על כתפי השחקנים (רויטרס)וואליד רגראגי מונף על כתפי השחקנים (רויטרס)

8. "החלום היה יפה כל עוד הוא נמשך" – כריסטיאנו רונאלדו 

כריסטיאנו רונאלדו חי את מה שהיה המונדיאל האחרון שלו. יחד עם סיום חוזהו במנצ'סטר יונייטד והעימות שלו עם המאמן הפורטוגלי פרננדו סנטוס, שהוריד אותו לספסל בשלב המכריע,  ההדחה העניקה לו פרידה מרה מהטורניר הגדול. מסיבה זו, לאחר שההדחה מול מרוקו הושלמה, ברבע הגמר, הוא לא הצליח לעצור את הדמעות, רק בדרך לחדר ההלבשה.

כריסטיאנו רונאלדו אחרי ההדחה מהמונדיאל (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו אחרי ההדחה מהמונדיאל (רויטרס)

שעות לאחר מכן, הוא פרסם הודעה מרגשת ברשתות החברתיות. "נתתי הכל על המגרש. אף פעם לא הפניתי עורף לקרב ומעולם לא ויתרתי על החלום הזה. לצערי, אתמול החלום הסתיים החלום היה נחמד כל עוד הוא נמשך. עכשיו, בואו נקווה שהזמן יהיה יועץ טוב ויאפשר לכל אחד להסיק את המסקנות שלו".

9. "לא אכפת לי מהפצועים או משחקני העבר" – דידייה דשאן

ההעפלה לגמר והעובדה שקארים בנזמה שיחק משחק ידידות מול לגאנס עם ריאל מדריד יום לאחר מכן, חשפו את הניכור בין הזוכה האחרון בכדור הזהב לבין מאמנו, דידייה דשאן. כשנמאס לו להישאל על בנזמה במסיבות עיתונאים, דשאן הבהיר ערב הגמר שזו לא בעיה שלו אם שחקן ריאל מדריד הולך להשתתף במשחק האחרון או לא.

דידייה דשאן (רדאד ג'בארה)דידייה דשאן (רדאד ג'בארה)

"היו לי פציעות, כולל קארים, אבל גם לוקאס הרננדס. מאז שהם עזבו, שמרתי על 24 והתמקדתי בהם. השאלה היא מביכה עבורם. לא אכפת לי מזימונים של השחקנים הפצועים או שחקני העבר. חלקם יהיו שם ואחרים לא”, הוא הכריז.

“אני לא פורש מהנבחרת הלאומית” – ליאו מסי

בעיצומה של האקסטזה, אחרי שזכה בתואר היחיד שהיה חסר לו, ליאו מסי ניקה את התעלומה. זה אולי המונדיאל האחרון שלו, אבל לא המשחק האחרון שלו עם האלביסלסטה: “אני לא פורש מהנבחרת הלאומית. אני רוצה להמשיך לשחק עבור ארגנטינה כדי לכבד את תואר אלופת העולם. זה התואר שהיה חסר לי והנה. זה מטורף. זו הייתה המתנה ארוכה". המלך הבלתי מעורער של ארגנטינה ימשיך לשחק במדים הלאומיים.

ליאו מסי (רויטרס)ליאו מסי (רויטרס)
אסור לפספס
נגןהכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
גם הכפילים של ריאל מדריד חוגגים עם הגביע
נגןאבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
אבא מסי מגיע לשחק עם תיאגו מול כל החברים
נגןתומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
תומר חמד בחופשה מפסיד במשחק טניס ומתעצבן
נגןאיך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
איך הגיב לוקה דונצ'יץ' להחתמה של אמבפה?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */