1 צפייה בגלריה
שאבון לואיס
שאבון לואיס
שאבון לואיס
(איציק בלניצקי)
התקרבה להשתתפות בגביע המדינה. אליצור קריית אתא גברה 74:98 על הפועל אילת במסגרת המחזור העשירי של ליגת ווינר סל, ועשתה צעד לעבר המקום השמיני, שמוביל כאמור בסיום הסיבוב הראשון של הליגה למפגש מול המקום הראשון בגביע, שיחל בינואר. לפני המשחק קיימו שתי הקבוצות הדלקת נר שני של חנוכה יחדיו.
שתי הקבוצות פתחו ללא הגנות את הרבע הראשון, כשברבע השני הצפוניים התחילו בריחה קטנה, אותה המשיכו בתחילת החצי השני, שם עלו ליתרון דו ספרתי עליו שמרו כמעט לאורך כל המשחק.
מי שבלטו אצל שרון אברהמי היו אמין סטיבנס ושאבון לואיס, שקלעו 19 נקודות כל אחד. אצל אריאל בית הלחמי, שקבוצתו איבדה 22 כדורים, רק עמנואל לקומט הופיע עם 15 נקודות וניסה כל פעם להחזיר את קבוצתו לעניינים, אך כאמור ללא הצלחה. הדרומיים יארחו את הפועל חיפה במחזור הבא, כאשר קריית אתא תפגוש בביתה את האלופה הפועל חולון.
74:98 לעירוני קריית אתא על הפועל אילת
קלעו להפועל אילת: עמנואל לקומט 15 נקודות, עמית גרשון 11, אריק גריפין וג’ארד טרל 10 כ”א, נתנאל ארצי 9, נועם אביבי 7, די ג’יי פאנדרברק 5, עידו הראל 3 ואור אשכנזי ויהונתן לוי 2 כ”א.
קלעו לאליצור קריית אתא: שאבון לואיס ואמין סטיבנס 19 נקודות כ”א, מייקל בריסקר 13, יותם חנוכי 12, דיאנטה גארט 11, עידו דוידי 6, שלו לוגשי 5 וג’ובונטה רדיק 4.

רבע ראשון: 17:17

חמישיית הפועל אילת: די ג'יי פאנדרברק, ג'ארד טרל, עמנואל לקומט, אריק גריפין ונתנאל ארצי.
חמישיית אליצור קריית אתא: ג'ובונטה רדיק, דיאנטה גארט, אמין סטיבנס, כרם משעור ושאבון לואיס.
אין הגנות בפתיחת המשחק. פאנדרבק וארצי עם שלשה כל אחד אצל המארחת, לואיס, סטיבנס וגארט חדרו בקלות מידי לסל מנגד. גריפין קלע חמש מהירות, חסם וחטף כדור ונתן בריחה קטנה לקבוצתו עם 8:13. סטיבנס ומשעור השיבו מיד והחזירו את היתרון לאורחת, 15:16, מה שהספיק לאריאל בית הלחמי להחזיר את גריפין לפרקט, למרות שתי עבירות של הפורוורד/סנטר. נקודה מהקו של סטיבנס קבעה שוויון בסיום הרבע.

רבע שני: 38:45 לאליצור קריית אתא

גם הרבע השני נפתח במחסור בהגנה. כבר אחרי דקה, גרשון קלע חמש מהירות, לואיס וחנוכי תרמו ארבע מנגד. לואיס קלע שתיים מהקו, הפך לראשון להגיע לדו ספרתי עם 11 נקודות, וסגר ריצת 1:7 של קבוצתו, שנתנה 27:34 לקריית אתא. משעור קלע את השלשה הראשונה במשחק של האורחת ונתן יתרון דו ספרתי לקבוצתו, אך לקומט הגיב מיד וההפרש ירד לתשע, עם 34:43 לקריית אתא. גרשון קלע אחרון ברבע והפיח תקווה אצל אילת לקראת החצי השני.

רבע שלישי: 56:71 לאליצור קריית אתא

גארט, שעלה גם הוא לדו ספרתי, עם שלשה מהירה ומשעור במתפרצת החזירו עם פתיחת החצי השני לדו ספרתי, 38:50 לאורחת ובית הלחמי לקח פסק זמן כבר אחרי דקה. היתרון ירד לעשר בזכות לקומט, אך בריסקר ענה עם שלשה מיד בהתקפה לאחר מכן, כאשר הגארד של אילת נשלח לקו והוריד חזרה ל-11, 46:57 לקבוצה מהצפון. בריסקר העלה ל-15 הפרש, שלשה של דוידי כבר עשתה פער של 18, אך טרל הצליח עם הבאזר להוריד חזרה ל-15 עם שלשה משלו.

רבע רביעי: 74:98 לאליצור קריית אתא

עבירה וסל של טרל הפיחה תקווה כשהורידה ל-12, אך רדיק וסטיבנס לא חיכו והחזירו את היתרון ל-18 עם 62:80. אנד וואן של לואיס קבע כבר יתרון שיא של 21 הפרש, כששלשה של דוידי כבר עשתה 24 הפרש וסגרה סיפור בדרום.
פורסם לראשונה: 18:57, 19.12.22