מסי. מה אני יכול להגיד שכבר לא אמרו. הגדול מכולם? אמרו כבר. הטוב בכל הזמנים? גדולים ממני כבר הכתירו אותך. אני יכול להגיד דבר אחד, תודה לך מסי. שנים שאני מלווה אותך, ואתה אותי. אני לא מכיר כדורגל שהוא לא איתך. מגיל 8 החיים שלי ושלך קרו במקביל. אני התבגרתי איתך ועליך.
כשאמא אסרה עליי לראות משחקים כי מאוחר, הייתי מדליק את טלוויזיה על מיוט הכל כדי לראות אותך עושה קסמים. למרות הסיכון בעונש, הכל שווה אם אני רואה אותך. אתה רקדת על המגרש, אתה ציירת כמו פיקאסו, אתה הלחנת מהלכים כמו מוצארט, ואתה שרטטת מהלכים כמו לאונרדו דה וינצ'י. ואני, אני אמרתי תודה שזכיתי לראות גאון יוצר.
1 צפייה בגלריה
מסי והגביע
מסי והגביע
מסי והגביע
(צילום: gettyimages)
ואז הגיע מונדיאל 2022. אני כבר לא ילד וגם לא נער, אבל בפעם האחרונה החזרת אותי לריגוש של ילד קטן. כשאמרת שזה המונדיאל האחרון שלך הבנתי שזה עכשיו או לעולם לא, גם בשבילי, ריגוש כזה לא יחזור.
אנשים שאלו אותי למה אתה בלחץ שארגנטינה תזכה במונדיאל? כביכול הם צודקים, אני לא ארגנטינאי, למה שזה יזיז לי בכלל. יש תשובה אחת לשאלה, בגללך. כי אתה מעל הכדורגל.
זה לא מכתב פרידה כי אתה לא פורש. אבל הזכייה הזאת היא אבן דרך. היא מסמלת את כל מה שעברנו, אני ואתה, עד היום. שנים שנלחמתי בשמך על שמך, התווכחתי בשבילך שאתה הגדול מכולם, יותר מרונאלדו.
שנים שאנחנו שנינו גדלנו, התבגרנו, חיווינו רגעים מאושרים ועצובים, נפלנו וקמנו, בכינו מעצב ומשמחה. והגמר הזה, אוי הגמר הזה. הגדירו אותו כגדול מכולם, המשחק הגדול במונדיאלים. ואני, אני עברתי רכבת הרים, עברתי חיים שלמים במשחק אחד. שמחתי, נלחצתי, נרגעתי, נפלתי, שברתי ובסוף בכיתי. מאושר. והכל בזכותך, בגללך.
מבחינתי אף פעם לא הייתה תחרות, אתה מספר 1, אבל הזכייה הזאת הורידה לך קוף מהגב, וגם לי.
אין הסבר לאהבה של ספורט, אנשים ניסו להגדיר למה, איך, כמה ומדוע. אני פשוט נהנה בלי לשאול שאלות. אני נהנה ממך ומכל רגע שעוד נשאר לנו ממך, כי לא יהיו עוד הרבה.
מהיום אני אצפה במשחקים כצופה שנהנה מכדורגל טוב, כי האהדה והערצה שלי אלייך לא תחזור על עצמה. כי את מה שאתה נתת לי אף אחד אחר לא ייתן. נתת לילד, לנער, לגבר, להתרגש בעוצמות שאין דומות לה.
אני לא רוצה להיפרד ממך, אבל היום אני יכול לקבל את זה שגם אתה תפרוש מתישהו, כי סגרת את הסיפור בצורה הכי יפה שאפשר במשחק הכי מטורף.
אנשים ימשיכו את החיים שלהם כרגיל, יחזרו לעבודה, למשפחה, לחברים. ואני, אני לא רוצה להתעורר מהחלום. אני רק אומר עוד דבר אחד אחרון, כשישאלו אותי אם יש אלוהים בשמים, אני אגיד רק דבר אחד: מסי זכה במונדיאל האחרון שלו מוצ'צ'וס.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.