הנהלת היורוליג הודיעה היום (שני) רשמית על מארחות הפיינל-פור העונה ועונה הבאה: קובנה תארח את אירוע השיא של הכדורסל האירופי ב-2023 ואילו קלן כעבור שנה.
משחקי חצי הגמר של הפיינל-פור העונה ייערכו באולם ז׳לגיריו ארנה ב-19 במאי 2023 והגמר יתקיים כעבור יומיים. למעשה זאת תהיה הפעם הראשונה שפיינל-פור היורוליג ייערך על אדמת ליטא, וכעת תזכה לקיים את האירוע בהיכל הכולל 15 אלף מושבים.
1 צפייה בגלריה
אנאדולו חוגגת את הזכייה ביורוליג
אנאדולו חוגגת את הזכייה ביורוליג
אנאדולו חוגגת את הזכייה ביורוליג ב-2021
(צילום: רויטרס)
"אנחנו מאושרים להכניס את קובנה לרשימת הערים שמארחות את פיינל-פור היורוליג", אמר נשיא המפעל, דייאן בודירוגה. "בתוך 6 חודשים הקבוצות הטובות באירופה ייאבקו על הכתר מול אחד הקהלים הכי מלאי תשוקה שיש. ליטא היא שם נרדף לכדורסל. אני רוצה להודות לעיר קובנה ולז'לגיריס על המחויבות והרצון לארח פיינל-פור".
שנה לאחר מכן, עונת 2023/24, הפיינל-פור יתקיים במרצדס בנץ ארנה שבברלין הכולל 14,500 מושבים. זאת תהיה הפעם השלישית בה בירת גרמניה תארח את האירוע השיא מאז הקמת המפעל בשנת 2000, אחרי שאירועי ההכרעה של המפעל התקיימו שם גם בשנים 2009 ו-2016. הברלינאים כבר קיבלו את האירוח בעונה שעברה, אבל נאלצו לוותר עליו בשל מגפת הקורונה שהובילה לעריכת הפיינל-פור בבלגרד.