באדיבות כאן 11, המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
עולם הכדורגל חוגג עם ארגנטינה את זכייתה השלישית בתולדותיה בגביע העולם לאחר הניצחון הערב (ראשון) 2:4 בתום דו קרב פנדלים על צרפת בגמר המונדיאל לאחר 3:3 מטורף בתום 120 דקות. עיקר הברכות הופנו לעבר מי שהחל מהיום יכול בהחלט לטעון לתואר גדול הכדורגלנים הארגנטינאים בכל הזמנים - לאו מסי. ה"פרעוש" כבש צמד היום לזכות נבחרתו וסיים טורניר נפלא עם שבעה שערים ושלושה בישולים בדרך להנפה המרגשת שהייתה כל-כך חסרה לקריירה ההיסטורית של אחד הגדולים בכל הזמנים.
ארגנטינה אלופת העולם, סיקור נרחב:
מסי השלים מספר נתונים היסטוריים במהלך המונדיאל הנוכחי, כאשר בעצם עלייתו למשחק הגמר הפך לשיאן ההופעות בתולדות המונדיאלים. בנוסף, במהלך הטורניר רשם הקפטן של ליונל סקאלוני את הופעתו ה-1,000 בקריירה. הפנומן של ארגנטינה התגבר על הופעת ענק בלתי נשכחת של קיליאן אמבאפה, שכבש שלושער בגמר וסיים כמלך השערים של הטורניר, אך מסי הוא המנצח הגדול של גביע העולם בקטאר.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
הרשת חוגגת איתו את הרגע ההיסטורי. לאו מסי
(צילום: רויטרס)
הכוכב הגדול שהצליח להוביל את ארגנטינה עד גמר המונדיאל ב-2014, אך נחל שם הפסד לגרמניה, הצליח להניף גביע ראשון עם נבחרתו רק ב-2021, כשהאלביסלסטה זכו בקופה אמריקה. הערב, הצליח מסי להשתיק את כל מבקריו כשהשלים את ההישג הגדול ביותר שכדורגלן יכול לחלום עליו והוסיף עוד נדבך לאחת הקריירות הגדולות ביותר בתולדות הענף.
מיליונים ברחבי העולם צפו במשחק, כאשר רובם המוחלט עודד את מסי וחבריו, בתקווה כי הכוכב הארגנטינאי ישלים את ההישג ההיסטורי. בספרד התקבצו אלפים בפאבים ברחבי המדינה, וגם בחוף הים בברזיל - שידועה באיבתה לארגנטינה - התקבצו אלפים בחופים בריו והביעו תמיכה ביריבה המרה של הסלסאו.
4 צפייה בגלריה
אוהדי ארגנטינה צופים בגמר המונדיאל בברזיל
אוהדי ארגנטינה צופים בגמר המונדיאל בברזיל
אוהדי ארגנטינה צופים בגמר המונדיאל בברזיל
(AFP)
4 צפייה בגלריה
אוהדי ארגנטינה צופים בגמר המונדיאל בספרד
אוהדי ארגנטינה צופים בגמר המונדיאל בספרד
אוהדי ארגנטינה צופים בגמר המונדיאל בספרד
(AP)
4 צפייה בגלריה
כל אלופות העולם - ארגנטינה
כל אלופות העולם - ארגנטינה
כל אלופות העולם
"מי זה יכול להיות אם לא מסי? הפנדל הייתה ההחלטה הנכונה", צייץ כוכב נבחרת אנגליה וניוקאסל לשעבר אלן שירר לאחר שער היתרון שכבש שחקנה של פריז סן-ז'רמן. גם מחוץ לעולם הכדורגל בירכו את מסי, כאשר טריי יאנג העלה מחווה לכוכב בחשבון הטוויטר שלו.
גם בעמוד אוהדים בעל 80 אלף עוקבים באינסטגרם של כריסטיאנו רונאלדו, הנמסיס הגדול של מסי לאורך השנים, עלה פוסט מפרגן למסי, בו נראו איורים של השניים לוחצים ידיים כשתחתיו הציטוט: "ברכות ללאו מסי על זכייתו בגביע העולם".
הטניסאי אנדי מארי העלה ציוץ במהלך המשחק, ותהה האם לאו מסי הוא הספורטאי הגדול בכל הזמנים. "עזבו כדורגל - בכלל. איזה איש", כתב הסקוטי שזכה פעמיים במדליית הזהב האולימפית עבור בריטניה ב-2012 ו-2016.