ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
סאגת הגיוס בש"ס

הגר"ש זעפרני לח"כים החרדים: מחויבים למסור נפש נגד פשרות בלומדי התורה

ברקע חוסר היחס מצד ש"ס לדרישת הרבנים לעגן בהסכמים הקואליציוניים את חוק טל, גם לאחר ההתבטאות של חבר המועצת הגר"מ מאיה, 'בחדרי' חושף את מכתבו של הרב המוביל בקרב ציבור בני התורה הספרדים לחברי הכנסת החרדים. "מחויבים למסור נפש על פך השמן הטהור"

הגר"ש זעפרני לח"כים החרדים: מחויבים למסור נפש נגד פשרות בלומדי התורה
הגאון רבי שלמה זעפרני צילום: באדיבות המצלם

ההתנגדות בקרב גדולי התורה הספרדים לכניסה לקואליציה ללא הסכם מפורש שיעגן בתוכו חוק גיוס מתוקן (חוק טל) ללא יעדים ומכסות והסדר תורתו אומנותו - נמשכת. 'בחדרי' חושף בפרסום ראשון את מכתבו של אב"ד 'כתר תורה' הגאון הרב שלמה זעפרני בו הוא קורא לח"כים החרדים שלא להתפשר על שלמות לומדי התורה "אשר מוסרים נפש להיות תורתם אומנותם", וכי "על שלוחי דרבנן לעמוד בפרץ לבלתי ידח ממנו נדח".

בימים האחרונים פרסמנו את דרישתם של גדולי ראשי הישיבות הספרדים, ובראשם ראש הישיבה חכם משה צדקה, לעגן בהסכם הקואליציוני מול הליכוד – חוק גיוס ללא יעדים ומכסות, דהיינו חוק טל. גדולי ראשי הישיבות כתבו כי יש "לפעול במסגרת המו"מ הקואליציוני להציב דרישה איתנה בלתי מתפשרת להחזיר ליושנה את הסדרת הדיחוי כפי שהיה נהוג כל השנים שעברו עד ביטול 'חוק טל,' ולכלול מראש בהסכם הקואליציוני התחייבות ברורה מפורטת של כל הקואליציה להסדרת נושא דחיית הגיוס בחקיקה ללא מכסות ויעדים".

גדול ראשי הישיבות הספרדים הוסיף על המכתב בכתב ידו כי "חובותינו בהחלט להחזיר הדבר לקדמותו כפי שהיה בתחילת המדינה לפי דעת כל חכמי התורה".

אמש (מוצאי שבת) פרסמנו כי לאחר שלא נרשמה תזוזה במערכת הפוליטית של ש"ס בנושא חוק הגיוס, למרות דרישתם המפורשת של גדולי הדור, גדול ראשי הישיבות, חבר מועצת חכמי התורה הגר"מ מאיה פרסם כי הצטרף למכתב ואף הוסיף התבטאות דרמטית: "זכיתי לראות דעת ראשי הישיבות שליט"א, והנני מגלה דעתי שזו דעת כל חברי מועצת החכמים, ויישר כוחם על החיזוק הגדול".

חבר המועצת: לא לחתום ללא התחייבות על הגיוס

כעת אנו חושפים בפרסום ראשון את מכתבו של הגר"ש זעפרני, מי שנחשב לגדול הרבנים המשפיעים בקרב בני התורה הספרדים, בו הוא דורש 'לא להתפשר בנושא הגיוס'.

"קריאת קודש. כבר למדונו רבותינו ז"ל שכל המקבל על עצמו עול תורה מעבירים ממנו עול מלכות (גיוס), ועול דרך ארץ (עבודה).

"וכבר כתב הרמב"ם בשבט לוי הנבדל לעבוד את ה' ולשרתו, לא עורכים מלחמה וכו' אלא הם חיל ה'. ולא שבט לוי בלבד אלא כל שנדבה רוחו אותו להבינו מדעו להלך ישר כמו שעשאו האלוקים.

"בימים ההם בזה"ז כשעמדה מלכות יון הרשעה להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך, מסרת זדים ביד עוסקי תורתך. וכידוע כי הזדים אלו המתייוונים שכפרו בתורה שבע"פ עוד מתחילת תקופת בית שני ע"י הצדוקים והבייתוסים, והשעה הייתה צריכה לכך למסור נפש על פך השמן הטהור.

"אף אנו בימינו אלה מחויבים למסור נפש על פך השמן הטהור אלו בחורי הישיבות אשר תורתו אומנותם, ומכחם יש תקופה לעם ישראל – "עומדות היו רגלינו בשערייך ירושלים", שהיוצאים למערכה עומדים בזכות שערים המצוינים בהלכה, של בחורי הישיבות והאברכים אשר תורתם אומנותם.

"על כן חובה קדושה לבל ניתן ליגע או להתפשר על שלמות לומדי התורה אשר מוסרים נפש להיות תורתם אומנותם. ועל שלוחי דרבנן לעמוד בפרץ לבלתי ידח ממנו נדח".

הרב שלמה זעפרני חוק הגיוס תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד