שתף קטע נבחר

בצל הפגנת הטורקים: נבחרת הכדורעף נוצחה

נבחרת הנשים הפסידה לסרביה 3:0 בחצי גמר היורוליג, מחוץ לאולם התעמתו מפגינים עם כוחות הבטחון. המאמן זלינגר: "מצטערים שגרמנו למארחים כאבי ראש בגלל האבטחה"

נבחרת הנשים של ישראל בכדורעף קיוותה לרשום היום (ש') היסטוריה ולהעפיל לגמר הליגה האירופית, כשפגשה את סרביה בחצי הגמר שנערך באנקרה, טורקיה. לצערן, החניכות של אריה זלינגר פגשו יריבה עדיפה בהרבה, שלא הותירה להן הרבה סיכוי וניצחה 20:25, 12:25, 21:25 חלק.

 

ההתחלה של הישראליות עוד היתה צמודה, אך הסרביות העבירו הילוך ואחרי שהפכו את התוצאה במערכה הראשונה, טיילו בשתיים הבאות בדרך לניצחון קליל. ההתמודדות נערכה ללא קהל, בשל החשש של כוחות הבטחון מהתפרעויות של אוהדים. מחוץ לאולם התקיימו במהלך המשחק עימותים בין מפגינים פרו פלסטינים לכוח השיטור במקום.


רון פונטי. הישראליות התקשו להתמודד עם העליונות הסרבית (אורן אהרוני) 

 

ביום ראשון תשחקנה הישראליות במשחק על מקומות 3-4 מול טורקיה, שנכנעה 3:2 דרמטי בחצי הגמר לבולגריה. כעת יהיה מעניין לראות אם החמפגש אכן יתקיים, אחרי שהטורקים ביקשו לבטל את שני המפגשים מול ישראל בשלב הבתים המוקדם. המבחן הבא של הנבחרת יהיה ב-4 בספטמבר, אז היא תפגוש את בלארוס במשחקי ההצלבה על העלייה לאליפות אירופה מול בלארוס. המשחק הראשון יתקיים בחוץ, כאשר הגומלין יהיה שבוע לאחר מכן ברעננה.

 

זלינגר: "אולי נוכל לנצח את ההרכב השני של סרביה"

אריה זלינגר התייחס במסיבת העיתונאים להבדלים בין הנבחרות: "אנחנו מדורגים 90 בעולם וסרביה בעשירייה הראשונה ויש קצת פער בין הנבחרות. היום אנחנו מסוגלים לנצח אולי את ההרכב השני של סרביה".


אריה זלינגר. "באנו ליורוליג כדי לצבור ניסיון" (צילום: אורן אהרוני)

 

המאמן הוסיף: "באנו ליורוליג כדי לצבור ניסיון לקראת משחקי ההצלבה מול בלארוס בספטמבר. אני מודה לכולם על קבלת הפנים והאירוח, אנחנו

שמחים להיות כאן ומצטערים שגרמנו למארחים כאבי ראש, אבל אנחנו באנו לעסוק בכדורעף ולא בפוליטיקה".

 

טניה פרגה: "זה לא היה המשחק טוב שלנו, עשינו יותר מידי טעויות במערכה הראשונה. היינו לחוצות מדי ואחרי ההפסד במערכה הראשונה המשחק כבר הלך לאיבוד. אנחנו באנו לאנקרה לשחק בפיינל פור וזה הדבר היחידי שמעסיק אותנו".

 

מערכה ראשונה: ישראל - סרביה 25:20

הסרביות הגישו ראשונות ועלו ל-0:1, אך חניכותיו של אריה זלינגר השיבו בשלוש נקודות רצופות משלהן ועלו ל-1:3. מכאן הסרביות השתלטו על המשחק וברחו כבר ל-7:11. הישראליות הראו סימני קאמבק, אך יריבתן לא נתנה להן להתקרב ועלתה ל-15:19 מבטיח. הסרביות ידעו לשמור על היתרון ולנצח 20:25 במערכה הראשונה.


נבחרת ישראל. ישחקו על מקומות 3-4 (צילום: אורן אהרוני)

 

מערכה שנייה: ישראל - סרביה 25:12

הישראליות לא התגברו על ההפסד במערכה הראשונה ופתחו רע גם את השנייה, כשהסרביות מנצלות זאת כדי לעלות ל-4:9. הכחולות המשיכו לנסות לרדוף אחרי הסרביות, שלא הורידו את הרגל מהדוושה ועלו ל-6:15. מכאן הן המשיכו באותו הקצב וניצחו גם את השנייה - 12:25, 0:2 לסרביה במערכות.

 

מערכה שלישית: ישראל - סרביה 25:21

המגמה לא השתנתה גם בפתיחת המערכה השלישית והסרביות עלו ל-1:6 מהיר. ישראל שוב הצליחה להתקרב מעט והורידה ל-9:6, אך לא הצליחה לייצר מומנטום ונקלעה לפיגור 15:7. השחקניות של זלינגר הצליחו רק למזער מעט נזקים עד הסיום והסרביות ניצחו 21:25 במערכה השלישית ו-0:3 במשחק כולו.


פורסם לראשונה 24/07/2010 16:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אנה ויליקי ופולי ארזי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים