פספוס אדיר שלנו", אמרו במכבי ת״א אחרי ההפסד אתמול (שישי) 78:73 לווירטוס בולוניה באיטליה ששלח את הצהובים למאן 7:7 עם המקום השמיני בטבלה. הצהובים הגיעו למשחק אחרי ניצחון החוץ הראשון שהשיגו העונה במילאנו, ולא היו רחוקים לעשות זאת שוב - אך איבדו את הראש בסיום.
ברבע האחרון השחקנים של עודד קטש כבר עלו ליתרון של 7 הפרש והיה נראה שמשתלטים על המשחק. בדיוק אז מאמן היריבה סרג׳יו סקאריולו לקח פסק זמן בו הוא נשמע מדבר רק על לורנזו בראון, אותו הוא מכיר היטב מהקיץ האחרון כשהשניים לקחו ביחד את אליפות אירופה.
2 צפייה בגלריה
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן מכבי ת"א עודד קטש
מאמן וירטוס עשה לו "תרגיל", והוא לא הצליח להגיב עודד קטש
(צילום: עוז מועלם)
סקאריולו עשה לקטש "תרגיל" והתחיל לשחק עם הגנת ״בוקס אנד וואן״ שהיא בעצם חיסול הקלע העיקרי, במקרה של מכבי - בראון, וזה שבעצם מוביל את כל ההתקפות. כתוצאה מכך, שאר השחקנים פשוט מאבדים את הריכוז. וכך היריבה השלימה ריצת 0:13 והשיגה את הניצחון.
אפילו קטש דיבר על זה בסיום המשחק כשאמר: "הם עברו להגנת בוקס אנד וואן. פעם אחרונה שראינו את זה, זה היה בליגת הנוער. זה לא משהו שעושים. לא משהו רגיל. הם מנעו את הכדור מלורנזו, ואז הביטחון ירד, המומנטום התהפך עלינו". ג'וש ניבו הוסיף: "נתנו להם נקודות קלות, ובמשחק צמוד כמו שהיה הפעם אנחנו צריכים לדעת לבצע דברים טובים יותר, לדעת איך לסיים את המשחק. אני חושב שאפשר לקחת כמה דברים חיוביים, השתפרנו מאוד הגנתית, אבל כמובן שזה מאוד מאכזב, כי קיווינו לצאת מכאן עם הניצחון השני השבוע, אז יש קצת טעם רע".
2 צפייה בגלריה
לורנזו בראון
לורנזו בראון
נוטרל בדקות ההכרעה. לורנזו בראון
(צילום: אלעד גולדשטיין, עמוד האינסטגרם הרשמי של מכבי ת''א)
בראון אמנם סיים את הערב עם 18 נקודות ושישה אסיסטים, אבל גם הוא נפל בנקודה הזאת תחת העומס הרב שיש עליו. בשני המשחקים האחרונים ביורוליג הוא נאלץ להתמודד כמעט לבדו עם ניהול המשחק בעקבות הפציעה של וויד בולדווין כשהוא קיבל בממוצע 35 דקות. בצוות המקצועי מנסים למצוא פתרונות לנושא הזה, אתמול לדוגמא יפתח זיו קיבל דקות ראשונות ביורוליג מאז המחזור השני, אבל זה עדיין לא משלים את החיסרון של בולדווין שצפוי לחזור לפעילות רק עוד שלושה שבועות.
הצהובים יחזרו ארצה היום (שבת) אחרי מסע של שישה ימים באיטליה ויצאו כבר ביום שני למשחק חוץ נוסף מול הפועל גלבוע/גליל בו ינסו לחזור למסלול הניצחונות גם בליגה אחרי ההפסד האחרון לבני הרצליה, ומיד לאחר מכן יצאו למשחק חוץ בגרמניה מול אלבה ברלין ושני הישראלים, תמיר בלאט ויובל זוסמן.
פורסם לראשונה: 07:33, 17.12.22