ארי שטיינברג הוא יו"ר מינהלת ליגת העל לכדורסל החדש. שטיינברג למעשה יחליף את היו"ר הנוכחי, שמואל פרנקל, שיסיים קדנציה בת עשור.
לפני מספר שבועות התקיימה פגישתה האחרונה של ועדת האיתור, שנקבעה על-ידי דירקטוריון המינהלת ובו נמצאים יו"ר בני הרצליה אלדד אקוניס, יו"ר הפועל חולון איתן לנציאנו, מנכ"ל מכבי ת"א עדלי מרכוס, יו"ר הפועל ת"א רמי כהן ושני דירקטורים חיצוניים.
5 צפייה בגלריה
ארי שטיינברג
ארי שטיינברג
יו"ר המינהלת החדש, ארי שטיינברג
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ארי שטיינברג
ארי שטיינברג
ארי שטיינברג לצד שמואל פרנקל
(צילום: עוז מועלם)
בפגישה שנערכה היום (שישי), ובה למעשה הייתה ההצבעה הסופית של דירקטוריון המינהלת, הצביעו כל 18 נציגי הקבוצות והדירקטורים החיצוניים, כולל הקול הכפול של יו"ר המינהלת הנוכחי שמואל פרנקל, ומינויו של שטיינברג אושר.
שלושה מועמדים סופיים, להם נערכו ראיונות ושיחות היכרות היו המועמדים הרלוונטיים: יזם ההייטק המוכר מתוכנית "הכרישים", זוהר לבקוביץ' שמשמש גם כנשיא הפועל גליל-עליון, אריק שור, כשכיהן בעבר כמנכ"ל חברת תנובה ושטיינברג. האחרון - שטיינברג, שבסופו של דבר נבחר גם נותר המועמד היחיד אחרי שלבקוביץ' ושור הסירו את מעמודתם במהלך השבועות האחרונים.
5 צפייה בגלריה
ארי שטיינברג
ארי שטיינברג
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ארי שטיינברג
ארי שטיינברג
(צילום: עוז מועלם)
שטיינברג (48) שימש כמנכ"ל מועדון אשמורת 360 ומועדון ההטבות של הסתדרות המורים. בעבר סיפר על עצמו שהיה יותר יזם מאשר תלמיד, ולכן נשר מבית הספר. בתחילת דרכו עבד כדי.ג'יי, אלא שבהמשך השלים בגרויות בזמן שירותו הצבאי ועשה תואר ראשון ושני. מ-2009 שימש כמשנה למנכ"ל במרכז לשלטון המקומי, סמנכ"ל כספים, תפעול, ופיתוח עסקי במרכז השלטון המקומי.
שטינברג: "מודה על הבעת האמון של חברי הדירקטוריון ומצפה להתחיל את התפקיד ולעבוד בשיתוף פעולה עם מינהלת הליגה ואנשי המקצוע הטובים בתחום. אני רוצה להודות במיוחד ליו"ר שמואל פרנקל על כל העבודה הנפלאה שהוא עשה לאורך השנים. מטרתי כיו"ר היא להמשיך ולקדם את ענף הכדורסל בישראל ולהוביל את הליגה להישגים חדשים".
יו"ר מינהלת הליגה היוצא, שמואל פרנקל: "אני מברך את חברי הדירקטוריון על הבחירה של ארי שטינברג וכמובן את ארי עצמו על כניסתו לתפקיד. אני מאחל לו הרבה הצלחה, שימשיך את הדרך ויצעיד את המנהלת והליגה קדימה לעוד הישגים וכיבוש פסגות חדשות".
5 צפייה בגלריה
יו"ר המינהלת שמואל פרנקל
יו"ר המינהלת שמואל פרנקל
יו"ר המינהלת היוצא, שמואל פרנקל
(צילום: עוז מועלם)

סוף קדנציית פרנקל

בתקופת כהונתו של פרנקל נרשמו מספר הישגים. בין היתר שמונה קבוצות נרשמו למפעלים האירופיים השונים והמינהלת העמידה תקציב של שלושה מיליון שקל לתמיכה באלה המשחקות באירופה על בסיס ספורטיבי. משרד הספורט, אגב, הגדיל את התמיכה בשחקן הישראלי לאחר מאבק ממושך וצפוי להגדיל את התמיכה מ-1.5 מיליון שקלים ל-4 מיליון שקלים. תקציב הליגה הוא מעל 40 מיליון שקלים, כך שתגמולי 12 הקבוצות עלו ממיליון שקלים לקבוצה, ל-2.5 מיליון שקלים לקבוצה ואף יותר.
בנוסף, השינוי במבנה גביע המדינה, שכעת משתתפות בו רק קבוצות הליגה הבכירה זו שנה שנייה ברציפות. בשני המחזורים הקרובים ממשיכים להתקיים מאבקים בין הקבוצות מי יהיו שמונה הראשונות שיעפילו לשלב רבע הגמר. "כבר כעת רואים את העניין והמתח ששינוי זה הכניס לסיבוב הראשון בליגה", אמר פרנקל.