שחור על שחור: הסדרה החדשה של נטפליקס מציגה סטייל היסטרי

אורטגה בתפקיד וונסדיי | צילום: נטפליקס

"וונסדיי" שוחררה לפני פחות מחודש, וכבר הספיקה לעורר הדים בכל העולם • הצופים התמכרו לסדרה, ואנחנו התמכרנו לסטייל הגותי • מחולצות שקופות, דרך תחרות ועד מעילי עור • מדריך

הסדרה האמריקנית 'וונסדיי' סחפה את צופי "נטפליקס" בשבועות האחרונים, והגיעה למקום הראשון במצעד הסדרות הנצפות ביותר. מדובר בסדרת אימה קומית, ספין אוף ל"משפחת אדמס" האייקונית, שעוסקת בבת המשפחה וונסדיי אדמס ובהתמודדויות שלה כתלמידת תיכון. את הסדרה ביים והפיק טים ברטון המוכשר, שמזוהה עם פרויקטים קולנועיים אסתטיים ופורצי דרך. גם כאן לאסתטיקה יש תפקיד חשוב, ונראה שהלוקים של וונסדיי כבר משפיעים על עולם האופנה, ומחזירים אלינו את הווייב הגותי.

אנה זק ויעל שלביה כבר התאהבו: הפריט הטרנדי שאתן חייבות בארון 

עדיין וונדר וומן: החליפה ההיסטרית של גל גדות

על עיצוב התלבושות אחראית קולין אטווד, ומאז שעלתה הסדרה – הטיקטוק מוצף בסרטונים עם ניסיון לחקות את הלוק של ג'נה אורטגה, שמשחקת את גיבורת הסדרה, היא מתאפיינת בשתי צמות, פוני, ושלל בגדים שחורים ולבנים, עם צווארונים מחודדים, עניבות, שרוולים נפוחים, ושלל בגדים מעוצבים.

בגדים בשחור-לבן וצווארונים מחודדים. וונסדיי אדמס בנטפליקס, צילום: נטפליקס
@n0gitsxnes#fyp#wednesday#jennaortega#wednesdayaddams#viral#xyzbca♬ original sound - heyy

אז לפני שכולן מצטרפות לטרנד הלוהט, אספנו עבורכן את הפריטים שכדאי שתאמצו במלתחה שלכן.

איך תאמצו את הסטייל הגותי?

לפני שנתחיל, נגיד כי הצבעוניות היא קריטית במקרה הזה, וחייבת להתבסס על שחור, ואפשר לשלב נגיעות של לבן, ואפילו של בורדו.

תחרה

שמלות, חולצות ואפילו קומבניזון עם תחרה, יכולים להיות בסיס מצוין לטוטאל לוק, כמובן בצבע שחור. לתחרה יש וייב אפל-רומנטי עם ניחוח וינטאג', והיא מגיעה היישר מהתקופה הוויקטוריאנית, שמזוהה עם טירות וערפדים, ולכן מתאימה למראה הגותי. שימו לב שהטרנד במקרה הזה לא אמור לשדר סקסיות, ולכן אם בוחרים בשמלה חשופה, כדאי להוסיף חולצה מתחתיה.

תחרה שחורה שלא חושפת הכל, קרייזי ליין, צילום: עמיר צוק

קומבינזיון תחרה, פמינה, צילום: חיים כהן

מלמלה

כמו התחרה, גם המלמלות מגיעות מהתקופה הוויקטוריאנית, ובדרך כלל מגיעות בצבעים בהירים כמו לבן, שמנת או ורוד, ומתאימות לשמלות של בובות. כשמשלבים את המלמלה עם הצבע השחור היא מצליחה לייצר מסתורין.

עור

שמלות וז'קטים מעור יכולים להשתלב מצוין כחלק מהטוטאל לוק. החומר הקשוח הזה מתחבר מצוין לאווירה הכללית של הטרנד. את העור יש לשלב עם פריטים שחורים או לבנים, ולייצר מראה שכבות מתוחכם. אם אתן בוחרות במעיל עור, שימו לב שהוא לא נראה מעיל אופנוענים או מעיל מטרנד הפאנק, בחרו במעיל-ז'קט בלי רוכסנים או ניטים.

מעיל מעור, גולברי, צילום: ליאור קסון

פריטים מעור, ריזרבד, צילום: אסף לוי

כתפיים מודגשות

שמלות, חולצות וז'קטים עם כתפיים מודגשות בעזרת כיווצים בחיבור בין הבגד לשרוול, מייצרות דרמה שמוסיפה את האפקט שהכי מחמיא לטרנד הזה.

שרוולים מודגשים לתוספת דרמה, ריזרבד, צילום: אסף לוי

שקיפויות

חולצות שקופות בשחור או לבן יכולות להשתלב כאן מצוין. כמו שציינו כבר מקודם, לא מדובר בניסיון לקבל מראה סקסי, ולכן ההמלצה שלנו היא לשלב פריטים שקופים כחלק ממראה שכבות, שחושף מעט ומייצר סקרנות ולא סקסיות.

חולצה שקופה, רנואר, צילום: עדי שנפיק

חולצה שקופה של  RENSO OFFICIAL, צילום: דור שרון

מחוכים 

מחוך שחור יכול להתחבר בצורה מצוינת לטוטאל לוק, בעיקר אם הוא מבד קטיפה שמייצר מראה עשיר. המחוך שגם הוא מגיע מימי הביניים, משויך לתקופה הגותית. אם בעבר לבשו את המחוך מתחת לבגדים, כמובן שכאן נשמח לראותו מעל חולצה לבנה מכופתרת עם צווארון מחודד.

מחוך קטיפה, MANGO, צילום: יח"צ חו"ל

נעליים

לנעליים יש כאן תפקיד משמעותי ויש כמה סוגים שיתאימו:

נעלי בובה מבריקות שמשדרות סטייל של בובות, כמו המלמלה. גם כאן, ברגע שמשלבים בין גזרה תמימה לצבע השחור, מייצרים אפקט מסתורי.

נעלי אוקספורד מוקסין, עם פלטפורמת טרקטור. מדובר בנעליים סופר טרנדיות, שמתאימות בדיוק לטרנד הגותי ומייצרות מראה כבד וקשוח.

נעליים אוקספורד מוקסין עם סוליית טרקטור, TOGO, צילום: יח"צ

נעליים שטוחות מבד קטיפה, עם גימור ישר שמבטל את העידון, ואבזם כסוף שמביא איתו ווייב קסום.

נעליים עם אבזם כסוף וגרבי פפיטה בשחור לבן, לאפייט איטלי, צילום: גיא לומר

נעלי מוקסין עם עקבי פלטפורמה, למי שרוצה לייצר לוק יותר דרמטי עם נוכחות.

נעליים שחורות מבריקות, רנואר, צילום: אלעד חיזקי

לסיכום, כדי להתלבש כמו וונסדי אדמס, לא בהכרח שתצטרכו לצאת למסע רכישות היסטרי בקניון הקרוב לביתכם, אלא תוכלו לפעול בחוכמה ולבחור פריטים מדויקים מתוך המלתחה הקיימת שלכן, כדי לקבל את המקרה הגותי הרצוי.

שתי צמות ותלבושת בית ספר. וונסדיי אדמס בנטפליקס, צילום: באדיבות נטפליקס ישראל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר