עוד לפני משחק הגמר אפשר כבר להכריז שהמונדיאל בקטאר היה שונה, מיוחד. זה התחיל עם אווירת הפתעות ופוליטיקה, נמשך עם הדחות של כוכבי על ומסתיים עם גמר קלאסי בין שתי מעצמות כדורגל, כשבכל צד יש גיבור עם סיפור נפלא - ארגנטינה מול צרפת, לאו מסי בן ה-35 שרוצה לזכות בתואר בפעם הראשונה בקריירה מול קיליאן אמבאפה שיכול להשלים זכייה שנייה ברציפות כבר בגיל 23. קלאסיקו, כבר אמרנו?
והשלב הזה, קצת לפני הגמר הוא זמן טוב לסיכומים: אז איך היה המונדיאל בקטאר מבחינת כדורגל? עד כמה הביקורת על זהות המארחת הייתה מוצדקת? מיהם המצטיינים, המאכזבים ואיזה מאמן בלט יותר מכולם? איזו נבחרת הציגה בפנינו את תגלית הגביע העולמי ואיזה רגע בלתי נשכח ניקח איתנו עוד הרבה שנים קדימה?
1 צפייה בגלריה
יושקו גבארדיול שחקן נבחרת קרואטיה, אנטואן גריזמן שחקן צרפת, קווין דה בריינה בלגיה
יושקו גבארדיול שחקן נבחרת קרואטיה, אנטואן גריזמן שחקן צרפת, קווין דה בריינה בלגיה
מימין לשמאל: גבארדיול, גריזמן ודה בריינה
(צילום: גטי אימג'ס)
שליחי ידיעות אחרונות, אורי קופר ויאיר קטן, מסכמים את מונדיאל 2022 מנקודת מבטם המקצועית, אבל גם מוסיפים זווית אישית על החוויה השונה, לעיתים משונה וסוריאליסטית, שסיפקה להם קטאר. שניהם מודים שהאווירה ביציעים וברחובות הייתה לא פעם מאכזבת, אבל קובעים שזה היה מונדיאל טוב שהעניק לעולם כדורגל טוב, סיפורים נפלאים ורגעים דרמטים לרוב.
ויש גם בונוס: צמד הפרשנים עומתו עם התחזיות וההימורים מהפרק לפני שהמונדיאל יצא לדרך, ונאלצו להיזכר איפה הם פישלו, במה הם דייקו ולמה כדורגל הוא הענף הזה שבו הכל יכול לקרות.
גם איציק שאשו, האיש שמסתכל על הדברים מהצד, הגיע כדי לסכם את המונדיאל מנקודת המבט שלו, בוחר את האנשים שעיצבנו אותו, האוהדים שהוא היה שמח לשבת ביניהם ונושא נאום שקווין דה בריינה ואדן הזאר מאוד לא יאהבו לשמוע.
האזינו לפרקים נבחרים של הפודקאסט מונדיאל במדבר:
הפודקאסט מונדיאל במדבר עוסק בכל הנושאים הגדולים והקטנים של הצגת הכדורגל הגדולה בקטאר, מביא סיפורים, ניתוחים מקצועיים, דיונים סוערים כמו שרק ספורט מסוגל לייצר, ומלווה מקרוב את המונדיאל עם שליחי "ידיעות אחרונות" ו-ynet בקטאר. אתם מוזמנים להאזין לנו כאן ב-ynet ולעקוב אחרינו בלחיצה על אחת האפליקציות שמתחת לנגן, או בכל אחד מהמקומות שבהם אתם נוהגים לשמוע פודקאסטים.
פורסם לראשונה: 08:00, 16.12.22