קצת קשה לעשות השוואות בין שני שחקנים ששיחקו בתפקיד שונה לחלוטין, בקבוצות שונות, עם שחקנים שונים וגם בחלק לא מבוטל מהקריירה בליגות שונות. בכל אופן. כל אחד מחזיק בדעה מי השחקן הגדול מכולם מבחינתו, זה לחלוטין עניין אינדיבידואלי. עבורי זה כריסטיאנו רונאלדו.
תודה שזכינו לראות את רונאלדו ומסי שוברים כל שיא אפשרי, תודה שזכינו להתווכח על זהות הגדול מכולם בעוד שניהם שחקנים פעילים (הוויכוח הקודם היה בין שני שחקנים שלא שיחקו באותה התקופה - מראדונה ופלה).
1 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו
(צילום: AP)
כריסטיאנו רונאלדו הוא הספורטאי הגדול בהיסטוריה ללא כל צל של ספק. התשוקה שלו למשחק השאירה מאחור אפילו את מייקל ג'ורדן. מעולם לא נראה ספורטאי שאש ניצחון כזו בוערת בו. מבחינת הישגיות, זכייה עם נבחרת בינונית באליפות אירופה, שהוא כבר שנים הטורניר הבין לאומי הקשה ביותר (אמנם לא שיחק כמעט בגמר אבל לקח את פורטוגל עד לשם במו רגליו).
בנוסף, זכייה בליגת האלופות חמש פעמים כשחקן מוביל עם שתי קבוצות שונות מליגות שונות, כאשר חלק מאותן זכיות קרו שלוש פעמים ברציפות. אין ספק שזהו ההישג הגדול ביותר בתולדות הכדורגל עבור כוכב של קבוצה.
גם בגיל 38, גם ברגעיו האחרונים בנבחרת, הוא נראה כמו נער שזה עתה נכנס להופעת הבכורה ונחוש להוכיח לכל העולם מה הוא שווה.
רבים העבירו ביקורת על התנהלותו לאחרונה בחיפוש קבוצה חדשה, הוא הפך מושא ללעג על ניסיונותיו הכושלים להציע עצמו לקבוצות. בעיני, זה מן הדברים המדהימים שנראו בעולם הספורט. אדם שיש לו הכל, שהשיג הכל, שלא צריך להוכיח יותר כלום לאף אחד, רוצה להמשיך לשחק, לנפץ עוד שיאים ולכבוש עוד פסגות, לא משנה הכבוד, לא משנה מה יגידו, העיקר לשחק ולנצח. זה בלתי נתפס, זה מעורר השראה.
נכון שיש שחקנים שהיכולת שלהם על הדשא מפילה לנו את הלסת פעם אחר פעם ולפעמים נראה כאילו זה חזות הכדורגל, אבל בואו לא נשכח שלהצליח לדייק ברגל ובראש, מכל מקום כמעט מסביב לרחבה פעם אחר פעם, להתעופף לגבהים בלתי אפשריים, באתלטיות שרק באן בי איי רואים, זה כישרון לא פחות גדול מלהצליח להכניס כדור עומק או לעבור שחקן או שניים. עובדה שאף שחקן בהיסטוריה לא הצליח להציג את היכולות שרונאלדו הציג במשך שני עשורים.
נדבך נוסף, רונאלדו שינה את צורת המשחק שלו (בעיקר במעבר ממנצ'סטר יונייטד לריאל מדריד) על מנת להפוך למכונה שלא ניתן לעצור אותה. הוא הפך מקשר/שחקן כנף לחלוץ. גם מייקל ג'ורדן הגדול עשה שינוי כזה בתחילת שנות ה־90 כששינה את צורת המשחק שלו ממשחק חדירות לסל למשחק לג'אמפ שוט קטלני. שינוי סגנון משחק הינו דבר שמעטים ובודדים הצליחו לבצע בקריירה שלהם בטח לא בצורה כזו.
כריסטיאנו רונאלדו שינה את משחק הכדורגל לנצח (בדיוק כמו שג'ורדן שינה את הכדורסל), אחריו הגיעו מפלצות כדורגל בדמותו כמו הולאנד ואמבאפה - לשם הכדורגל הולך וכנראה שכך גם יראה בעתיד עם מאפייני משחק כמו מהירות, אתלטיות ועליונות פיזית שאותם ניתן להשיג רק על ידי אימונים סיזיפיים בלתי פוסקים.
תודה על אין סוף רגעים מרגשים, אני מאמין שגם בגיל 40, נמשיך לדבר על רונאלדו כשחקן פעיל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.