ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בא למשול

התכנית של יריב לוין לגבי שופטי העליון

 לוין מתכנן להקדים את גיל הפרישה לשופטי בית המשפט העליון מ-70 כיום ל-67, הממשלה תוכל למנות באופן מיידי ארבעה שופטים חדשים | המהלך יגרום לפרישה מיידית של ארבעה שופטי עליון בעיקר מהמחנה הליברלי

התכנית של יריב לוין לגבי שופטי העליון
בנימין נתניהו ויריב לוין צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הרבה דובר על מהפכת הענק שמתכנן במערכת המשפט מי שאולי יהיה שר המשפטים הבא, יריב לוין. על פי הדיווח הערב (רביעי) ב'חדשות 13' בין הסעיפים שמתכנן לוין, ישנו סעיף שיגרום להפרשת שופטי עליון "בעייתיים".

בשיחות סגורות אומר לוין כי הוא מתכנן להקדים את גיל הפרישה לשופטי בית המשפט העליון מ-70 כיום ל-67, והוא מדבר במפורש על כך שהסעיף יחול באופן מיידי. השופטים שעברו את גיל 67, הם הנשיאה אסתר חיות, השופט עוזי פוגלמן שנחשב לחלק מ"המחנה הליברלי" בעליון, השופטת ענת ברון. בנוסף, גם השופט יוסף אלרון, שנחשב כחלק מהמחנה השמרני הגיע לגיל 67.

המשמעות של המהלך היא שהממשלה תוכל למנות באופן מיידי ארבעה שופטים חדשים.

בשבוע שעבר דווח כי יריב לוין פרס בפני ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו את תוכניתו למהפכה במערכת המשפט. על פי הדיווח ב'כאן 11', לוין ביקש לדעת שנתניהו עצמו ואף אחת מהשותפות לא "יסנדלו" את התכנית שלו. בין התוכניות שלו ניתן למצוא, שינוי דרמטי של חוק יסוד השפיטה. לוין רוצה לעגן בחוק יסוד את פסקת ההתגברות, לשנות באופן משמעותי את שיטת בחירת השופטים ועוד שורה ארוכה של תכניות.

באופן תמוה, נתניהו סירב לבקשה של לוין וביקש שהרפורמה תבוצע בהדרגה "לאט לאט". לוין יצא מאוכזב מהחדר כשלפי שעה הוא מסרב לקבל עליו את תיק המשפטים.

גורמים שעודכנו בפרטי השיחה אומרים שלוין לא ייצא לעימות מול נתניהו אותו הוא מכבד, אך הדגישו כי השיחה היתה קשה ולא נעימה ושהאחרון מאוכזב מאוד.

לוין הכחיש את הפרטים ולשכת נתניהו סירבה להגיב.

יריב לוין שופטים שופטי בגצ בתי המשפט הודעת פרישה גיל פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד