עוד שיא רשום על שמו של לאו מסי. כוכב נבחרת ארגנטינה הוסיף הערב (שלישי) נקודת ציון נוספת בקריירה המפוארת שלו. החלוץ בן ה-35 פתח בהרכב נבחרתו בחצי גמר מונדיאל 2022 בקטאר מול קרואטיה והשתווה ללותר מתיאוס הגרמני כשיאן ההופעות בתולדות גביע העולם, עם 25 בסך הכל.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
מסי ומתיאוס מקדימים, בין השאר, את מירוסלב קלוזה, פאולו מאלדיני וכמובן גם את כריסטיאנו רונאלדו, שרשם 22 הופעות, ועל-פניו עוד יכול לעקוף את מסי, אם וכאשר ישחק עם נבחרת פורטוגל במונדיאל ב-2026.
6 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
מסי חוגג את השער ה-11
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
מסי  חוגג
מסי  חוגג
מסי חוגג עם החברים נגד קרואטיה
(צילום:EPA)
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
החברים ומסי
(צילום: AP)
מסי גם הפך לשחקן שערך הכי הרבה הופעות כקפטן בגביע העולם עם 19. מאלדיני מחזיק בשיא כל הזמנים של כמות הדקות שבהן שיחק במונדיאל עם 2,217. טרם המשחק הערב למסי יש 2,104 והוא עשוי לשבור שיא נוסף בטורניר הנוכחי.
למסי 11 שערים במונדיאלים והוא עקף את גבריאל בטיסטוטה (10) כגדול כובשי האלביסלסטה בטורניר. בבישול שלו לשער השלישי של חוליאן אלבארס הוא השתווה לפלה ולדייגו מראדונה כמלך הבישולים בהיסטוריה של המונדיאל (8).
6 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
הופעת בכורה בגיל 19 בגביע העולם. מסי
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
התואר היחידי שלו בנבחרת: הקופה אמריקה ב-2021
(צילום: gettyimages)
ב-2006, כשעוד לא היה בן 19, ערך את הופעתו הראשונה בגביע העולם, כשנכנס כמחליף מול סרביה והפך לשחקן נבחרת הצעיר ביותר אי פעם שמייצג את ארגנטינה במונדיאל. במשחק זה, אגב, הוא גם בישל להרנן קרספו את אחד השערים.
לגביע העולם ב-2010 הגיע כבר מסי ככוכב, תחת דייגו מראדונה כמאמן הלאומי - אך גם טורניר זה הסתיים באכזבה עצומה ותבוסה 4:0 לגרמניה ברבע הגמר. המונדיאל המוצלח ביותר של מסי היה כמובן ב-2014, אז הוביל את ארגנטינה עד הגמר, שם שוב הייתה זו גרמניה שסגרה את הגולל על החלום של מסי עם ניצחון 0:1 והנפה. מונדיאל 2018 הסתיים מוקדם מהצפוי עם הפסד 4:3 לצרפת - שזכתה בהמשך בתואר - בשמינית הגמר.