ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
בשמורת הטבע

קנס של אלפי שקלים ומאסר על תנאי: דגו באופן לא חוקי וישלמו על כך

לאחר שהוגש כתב אישום נגד שני תושבי הצפון שעסקו בדייג לא חוקי בשמורת הטבע הימית ראש הנקרה, גזר באחרונה בית משפט השלום בחיפה מאסר על תנאי וקנסות של אלפי שקלים כנגד אותם דייגים

קנס של אלפי שקלים ומאסר על תנאי: דגו באופן לא חוקי וישלמו על כך
הדיג הלא חוקי בשמורה הימית ראש הנקרה צילום: רט"ג

קנסות כספיים מצטברים על סך 16,000 ש"ח ומאסר על תנאי לשני דייגים שדגו בניגוד לחוק דגים מוגנים בשמורת הטבע הימית ראש הנקרה השניים עסקו בדיג לא חוקי באזור ללא היתר. רשות הטבע והגנים: "פגעו בשמורה, בערכי טבע מוגנים והחזיקו ערכי טבע מוגנים"

בהמשך לפעילות אכיפה וכתב אישום שהוגש על ידי רשות הטבע והגנים כנגד שני תושבי הצפון, גזר באחרונה בית משפט השלום בחיפה על שני תושבי הצפון קנסות כספיים מצטברים על סך  16,000 ש"ח ומאסר על תנאי ל-3 חודשים יחד עם התחייבות גבוהה להימנע מעבירות דומות למשך 3 שנים.

על פי כתב האישום בנובמבר 2019 השניים נכנסו לשמורה טבע ימית ראש הנקרה על אופנוע ים ועסקו בדייג לא חוקי של דגים המוגדרים כערכי טבע מוגנים בסמוך לאי נחליאלי.

השניים עשו זאת באמצעות ציוד דיג ודגו 3 דגים מסוג דוקרנית אדומה (לוקוס). על פי כתב האישום עם סיום הדיג הפליגו הנאשמים לאזור מדרון ההורדה של כלי השייט הנמצא מדרום לשמורה, אחד הנאשמים ירד לחוף, שם המתין לו רכב אליו היתה רתומה עגלה לגרירת אופנוע ים ואילו הנאשם השני המשיך להפליג לכיוון חוף הים הסמוך, שם הוא ניסה להחביא את הדגים.

על פי כתב האישום הדייגים דגו בשמורה, פגעו בה ובערכי טבע מוגנים, כל זאת ללא היתר ובניגוד לחוק.

שי פרץ, תובע ראשי רשות הטבע והגנים:  "שמורת ראש הנקרה הינה שמורה ייחודית ובעלת ערכיות אקולוגית משמעותית. לדיג לא חוקי בשמורה זו השלכות קשות אפשריות וביניהן: הרס בתי גידול ימיים והפחתה משמעותית בשכיחות אוכלוסיות דגים וחסרי החוליות. בשנים האחרונות הוחמרה הענישה כלפי דייגים לא חוקים, בין היתר בזכות שילוב זרועות עם משרד החקלאות שבא לידי ביטוי גם בהגשת כתבי אישום משותפים. תקוותינו כי ענישה זאת אף תוביל להרתעה המיוחלת כלפי עבריינים סביבתיים פוטנציאלים".

בתוך כך נגזרו באחרונה על ידי בית המשפט השלום בחיפה שורה של פסקי דין אשר לצד הטלת קנסות גבוהים כללו גם את חילוט הציוד היקר של אמצעי הדיג. במסגרת זו באחד המקרים, על דייג שדג באופן לא חוקי והעלה גם סרטונים המעודדים דיג בשמורה, הוטל קנס של 16,000 ש"ח לצד רכיבי ענישה נוספים.

דייג קנס כספי מאסר על תנאי ראש הנקרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד