מכורים ל"הלוטוס הלבן"? את הכתבה הזו אתם חייבים לקרוא

"הלוטוס הלבן" | צילום: HBO

אחד המאפיינים הבולטים ביותר בסדרה הוא הסוויטות המעוצבות • צבע כחול, הדפס דקלים או פרחי היביסקוס? • כך תעצבו את הבית בהשראת הסדרה הפופולרית

סדרת "הלוטוס הלבן" שעונתה השנייה משודרת בימים אלו ב-YES, הצליחה לסחוף אחריה קהל רחב ומגוון, שכבר ממתין בציפייה לעונה השלישית. מה יש בסדרה הזאת, שכל כך תפס את הקהל? אם שואלים אותנו, מדובר בטפטים שמלווים את העלילה. הטפטים המטורפים שמשולבים בסדרה הם הסוד הגדול של הלבשת חלל נכונה.

יוצר "הלוטוס הלבן" חושף: האם דמותה של טניה תשוב לעונה הבאה?

רוצים להרגיש כמו בריזורט מפנק? זה הפריט שאתם חייבים בבית

אז מה היה לנו שם?

הסדרה גרפה שבחים מקיר לקיר, ולמי שלא מכיר את העלילה, מדובר בסדרה שמתרחשת באתר נופש בשם "הלוטוס הלבן", ובו האורחים שוהים בסוויטות שונות, שכל אחת מהן יותר מרהיבה מהשנייה. המוטיב החוזר הוא חיבור לטבע ואלמנטים בוטניים, ואנחנו ממליצים שתזכרו זאת היטב.

הפתיח של הסדרה לא מציג שום סוויטה, אבל מיד עשה לנו חשק לארוז מזוודה ולטוס להוואי, שם צולמה העונה הראשונה (העונה השנייה צולמה באיטליה, א"ס). הפתיח מציג ראש מיטה כחול עם מוטיב פיתוחים מעוגלים, על רקע טפט בוטני שמשלב פרחי לוטוס לבנים.

שורת הקרדיטים של הפתיח מופיעה על גבי רקע של עצי בננה, קופים, נמרים ופרחי היביסקוס אדומים עם עלי כותרת רחבים. מדובר בסוג של גן עדן טבעי שמעורר השראה לתכנון חופשה אקזוטית.

הפתיח מדגיש בנוסף קשר לתקופות קדומות, כשמראה אלמנטים ארכיאולוגים שמשתלבים בהמשך גם בחדרים השונים.

טפט בדוגמת עלים טרופים לחדרים רטובים DEVON&DEVON, HeziBank, צילום: יח"צ

 

נעבור לסוויטות

כל סוויטה בריזורט עוצבה באופן שונה, הן מבחינת הסגנון ובעיקר מבחינת פלטת הצבעים שאפיינה אותה. סוויטת "טריידווינדס" של המשפחה עם האמא הקרייריסטית, נצבעה בכחול. סוויטת הדקל לעומתה, שאותה מאכלס הזוג הטרי שרק התחתן, מאופיינת בפלטה ירוקה. בני הזוג קיבלו את הסוויטה בטעות, ובכלל היו אמורים להשתכן בסוויטת האננס, שאם אתם שואלים אותנו – היא לא מזמינה כמו סוויטת הדקל.

בסוויטת ההיביסקוס שוהה האורחת שהגיעה לפזר את האפר של אימה המתה בים. מדובר בסוויטה על טהרת הבוהו שיק, שמתכתבת עם הסטייל של האורחת. פלטת הגוונים שמה דגש על צבעוניות חמה - חמרה, ורוד מעושן, עץ טבעי, במבוק ועוד.

גם אם לא מצאתם הדפסים דומים, עצם השימוש בכחול ים יעשה את העבודה, טופז קרמיקה, צילום: יח"צ

הפרטים הקטנים

מי שנותן את הטון מבחינה צבעונית בסוויטות, הם הווילונות וגב המיטות. אמנם כל סוויטה מעוצבת בצורה שונה, אבל השפה העיצובית אחידה, ואפשר לזהות אותה בכל סוויטה. גב המיטה, כריות הנוי והווילונות הם בגוון שמאפיין את הסוויטה, והם יופיעו עם אותו הדפס. לצד הווילונות המודפסים, משולב וילון לבן שמעדן את המראה ויוצר איזון הרמוני.

אריחי העלים מהווים אלטרנטיבה לטפט בקיר כוח בפינת האוכל. באדיבות אלוני, צילום: יח"צ חו"ל

 

כמעט כמו דלפק הקבלה בלוטוס הלבן, אריחים טרופים, אלוני, צילום: אסף לוי

 

מעבר לרמיזות הבוטניות באמצעות הדפסים, החללים מדגישים את שילובה של הצמחייה החיה בחללים הציבוריים ובתוך הסוויטות עצמן.

ונעבור לפרטים הקטנים. בסוויטת הדקל גב המיטה הוא בעל קווים ישרים, ומחופה בעלים טרופיים בגוונים שונים של ירוק על רקע לבן, ובהתאמה גם הווילונות בחלל. גופי תאורה ליד המיטה הם בצבע לבן, ומדובר בסוג של קלאסיקה. כמו הווילון, גם הם יוצרת ניקיון מסוים, אך עם זאת מדגישים את הבחירה העיצובית - כשהגוף עצמו במראה של גזע עץ, פרט שמייצר את החיבור לטבע ומעניק להם את הייחוד שלהם.

הסדרה מעניקה מקום מרכזי לקירות הכוח בחלל. פאנלים דקורטיביים מזכוכית, MILANO SMART LIVING, צילום: יח"צ

 

בסוויטה הכחולה הצבע הכחול מופיע גם בפריטי ריהוט נוספים כמו מערכת ישיבה, כורסאות ושמיכות שמתכתבים עם הים שבחוץ.

בסוויטת ההיביסקוס הבוהמיינית, גב המיטה נצבע ברקע אדום אדמה, ועליו הדפס של פרחי היביסקוס. על הקיר קבועה תמונה עם פרח ענק במרכזה. בסוויטה משולבים פריטי עץ במראה בוהו שיק בגוון טבעי, כמו גם פריטים שעשויים במבוק, שמדגיש את המראה המעט נונשלנטי, לצד פלטת צבעים בגווני אדום, ורוד ואדמה.

חלל בסגנון בוהו שיק, מזכיר בחומריות ובצבעוניות את סוויטת ההיביסקוס, באדיבות TRAUB, צילום: איתי בנית, תכנון: נירית פרנקל

 

איך תשלבו את המראה אקזוטי בבית?

  • אל תתנצלו, ואל תפחדו לשלב פריטים רבים באותה הדוגמה או באותו המוטיב. מה שייצור את האווירה הוא העושר בחלל, ולא נגיעה סימבולית. אל תפחדו ללכת על כל הקופה, בחופשיות וביצירתיות.

פונפונים וריהוט עץ במראה לא מהוקצע, מדגישים שיק בוהמייני, כמו בסוויטת ההביסקוס, באדיבות TRAUB, צילום: איתי בנית, תכנון: נירית פרנקל

פינת משפחה בוהמיינית, שימוש בעורות ובעץ במראה לא מהוקצע, באדיבות TRAUB, צילום: איתי בנית, תכנון: נירית פרנקל
  • אמצו בחום את השימוש בטפט. חברות הטפטים מחזיקות בעונות האחרונות קולקציות של טפטים בוטניים, כך שלא תהיה לכם בעיה של מגוון. שילבתם טפט עם עלים ירוקים? דאגו שגם כריות הנוי יהיו מאותו הבד, כמו גם השטיח והפריטים הדקורטיביים. כך תייצרו נוכחות צבעונית מהפנטת.

ניכר השילוב בין הדפסים ובין שימוש בצמחיה חיה, אלוני, צילום: אסף לוי

  • תחום הקרמיקה מיישר קו עם הטפטים - ניתן למצוא כיום קולקציות אריחים לריצוף ולחיפוי, שמגיעים עם הדפסים בוטניים ברוח הטפטים, כך שאת כל הטוב הזה תוכלו להכניס גם לחלל הרחצה.

בהשראת סוויטת הדקל – מראה העלים נכנס גם לחלל הרחצה, באדיבות אלוני, צילום: יח"צ חו"ל

  • גב המיטות הוא היהלום שבכתר, ונותן את הטון לחלל כולו. מה שכדאי לדעת זה שאת גב מיטה אפשר לרכוש באופן נפרד לגמרי מהמיטה. יותר מכך - אפשר לרכוש בסיס מיטה במאות שקלים, לבחור במזרון גבוה, ולבחור בנפרד גב מיטה. אחרי שמחפים את הקיר בטפט או צובעים אותו, מחברים את הגב לקיר עם ארבעה ברגים, וכך תוכלו לקבל תחושה של סוויטה, בהשקעה מינימלית. אם אתם מחשיבים את עצמכם כאנשים יצירתיים, תוכלו למצוא ברשת סרטונים שמסבירים איך אפשר לייצר גב מיטה בעצמכם.

התייחסו אל הקיר שבגב המיטה, MILANO SMART LIVING, צילום: יח"צ

בסדרה מודגש שימוש באלמנטים במראה ארכיאולוגי, MODY, צילום: יח"צ

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר