1 צפייה בגלריה
אנתוני היקי
אנתוני היקי
אנתוני היקי
(עמרי שטיין)
המחזור התשיעי בליגת ווינר סל המשיך הערב עם שני משחקים דרמטיים. הפועל חיפה גברה 80:82 על גלבוע/גליל במשחק הראשון של הערב. הפועל גליל עליון קטעה רצף של שלושה הפסדים עם ניצחון 94:98 על העולה החדשה עירוני קריית אתא, כשאיתי מושקוביץ רשם שיא קריירה של 23 נקודות.

הפועל חיפה – הפועל גלבוע/גליל 80:82

לאורך כל המשחק, נדמה היה שהאדומים מהכרמל בורחים, אך תמיד היה מישהו שהחזיק את האורחת בעניינים והמשחק נשאר צמוד עד סופו. במהלך האחרון של המשחק, לונדון פראנטס לא הצליח לקלוע והפועל חיפה השיגה את הניצחון הרביעי ברציפות שלה בכל המסגרות.
הרבו להפועל חיפה: שון ג’ונס 18 נקודות, קאדים אלן ואנתוני היקי 14 נק’ כל אחד וספנסר וויס 12 נק’.
הרבו לגלבוע/גליל: רשראד אודומס 20 נקודות, פייטון וויליס 18 נק’, לונדון פראנטס וג’סטין גורהם 16 נק’ כל אחד.
הפועל חיפה מנצחת את גילבוע גליל 80:82
המארחת פתחה את המשחק בצורה טובה יותר, כשריצת 0:12 בהובלת שון ג’ונס גרמה לרמי הדר להזעיק פסק זמן. פייטון וויליס השאיר את גלבוע בעניינים וסל של ג’ונס קבע, 17:26 להפועל חיפה בסיום הרבע הראשון. הרבע השני היה בסימן ריצות מצד לצד. היקי הוביל בריחה של המארחת, אך שני דאנקים רצופים של רשארד אודומוס השלימו ריצת 0:9 של גלבוע וקבעו את תוצאת המחצית, 37:39 להפועל חיפה.
שתי הקבוצות התקשו למצוא את הטבעת בפתיחת המחצית השנייה. ספנסר וויס עם שבע נקודות והיקי עם אסיסט בעין עקומה הלהיבו את הקהל ברוממה, פראנטס ואודומס שמרו את גלבוע בעניינים. קאדים אלן התעורר וקלע שש נקודות רצופות אבל ג’סטין גורהם התעורר ומנע בריחה של החיפאים, רק 54:59 להפועל חיפה בסוף הרבע השלישי.
החבורה של דרוקר עלתה חדה יותר לרבע האחרון ושלשה של היקי העלתה את ההפרש לדו ספרתי, גלבוע ענתה בריצת 0:7 כששלשה של פראנטס הורידה את ההפרש לשלוש בלבד. שתי הקבוצות החליפו סלים ואודומס קבר שלשה שהורידה את ההפרש לנקודה בלבד, שתי דקות לסיום המשחק. וויס עם שלשה משלו העלה את היתרון לארבע, אך פראנטס הגיב עם סל ועבירה. שש שניות לסיום, ביתרון נקודה, עמית שמחון נשלח לקו וקלע אחת מתוך השתיים. פראנטס עוד הצליח להגיע לזריקה טובה שיכלה לשלוח את המשחק להארכה, אך הוא החטיא על הבאזר, 80:82 להפועל חיפה בסיום.

אליצור קריית אתא – הפועל גליל עליון 98:94

גם במשחק השני של הערב קיבלנו דרמה. היתרון החליף צדדים לאורך כל המשחק אך החבורה של ברק פלג נשארה חדה יותר ברגעים המכריעים. איתי מושקוביץ נשאר קר רוח ודייק בזריקות העונשין החשובות בסיום.
הרבו להפועל גליל עליון: איתי מושקוביץ 23 נקודות (שיא קריירה), ג’יילן הדסון 22 נק’ ותשעה ריבאונדים, ברייס וושינגטון 15 נק’ ותשעה ריבאודנים, דיישון בוקר 13 נקודות ותשעה אסיסטים.
הרבו לקריית אתא: שאבון לואיס 22 נקודות ושמונה אסיסטים, מייקל בריסקר 16 נק’, ג’בונטה רדיק 15 נק’ וכרם משעור 14 נקודות ו-10 ריבאונדים.
ג’בוטה רדיק וכארם משעור פתחו טוב את המשחק אך העולה החדשה לא הצליחה לברוח, 15:18 לקריית אתא בסוף הרבע הראשון. איתי מושקוביץ פתח טוב את הרבע השני כשסל שלו העלה את גליל עליון ליתרון ראשון במשחק. מייקל בריסקר התחמם, קלע שתי שלשות והשאיר את קריית אתא בעניינים, 39:44 לגליל בירידה להפסקה.
שתי שלשות של קריית אתא בפתיחת המחצית השנייה הפכו את היתרון. מושקוביץ וג’יילן הדסון מנעו בריחה של החבורה של שרון אברהמי, כשסל נוסף של מושקוביץ קבע 68:70 לגליל בסוף הרבע השלישי.
הרבע האחרון נפתח בסערה, שתי הקבוצות התקשו לייצר עצירות והיתרון עבר מצד לצד. שלוש דקות לסיום, משעור גנב כדור חוזר בהתקפה, העלה את המארחת ליתרון נקודה וגרם לברק פלג להזעיק פסק זמן. הגליל הגיעו חדים לדקות ההכרעה ושלשה של נמרוד לוי העלתה את האורחת ליתרון חמש, דקה ורבע בלבד לסוף המשחק. מושקוביץ הוסיף סל דרמטי, ועבירה טכנית לספסל של קריית אתא, אייפשר לגארד לסגור את הסיפור מהקו, 94:98 לגליל עליון בסיום.