שליח "ידיעות אחרונות" ו-ynet, יאיר קטן, מדווח מקטאר לקראת חצאי הגמר
כמעט יממה עברה מאז ההדחה של נבחרת פורטוגל מגביע העולם בקטאר בעקבות ההפסד 1:0 למרוקו ברבע הגמר. היום (ראשון) התייחס לראשונה כריסטיאנו רונאלדו להפסד הכואב בפוסט באינסטגרם. הכוכב בן ה-37 לא יטול חלק עם פורטוגל במונדיאל הבא, וההפסד למעשה סגר את הגולל מבחינתו על החלום לזכות עם נבחרתו בגביע העולם.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
"לזכות בגביע העולם עם פורטוגל היה החלום הגדול והשאפתני ביותר בקריירה שלי", כתב CR7."למרבה המזל זכיתי בתארים רבים בעלי חשיבות בינלאומית, כולל בפורטוגל, אבל לשים את שמה של המדינה שלנו על המקום הגבוה ביותר בעולם היה החלום הכי גדול שלי. נלחמתי על זה. נלחמתי קשה על החלום הזה".
2 צפייה בגלריה
רונאלדו על הספסל
רונאלדו על הספסל
"החלום נגמר". רונאלדו
(צילום: AFP)
"למרבה הצער, אתמול החלום נגמר", המשיך רונאלדו. "אני רק רוצה שכולכם תדעו שהרבה נאמר, הרבה נכתב, אבל המסירות שלי לפורטוגל לא השתנתה לרגע. תמיד הייתי אחד שנלחם למען המטרה של כולם ולעולם לא הייתי מפנה עורף לעמיתיי ולמדינה שלי. אין יותר מדי מה לומר בינתיים. תודה לך פורטוגל. תודה קטאר. החלום היה נחמד כל זמן שהוא נמשך. עכשיו, נקווה שכולם יסיקו מסקנות".
רבים ברחבי העולם חשים כי קריירת הנבחרות של רונאלדו הסתיימה כאשר ברשתות החברתיות החלו כבר להיפרד. פיפ"א עצמה פרסמה סרטון ביצועים שמראה את המורשת האדירה שהשאיר, ובסופו נכתב: “מיתוס, אגדה, מכונה, תודה, כריסטיאנו”. גם ב'מארקה' משערים שהכוכב בדרך לפרישה מהמדים הלאומיים: “זה נגמר. אפילו האופטימיים ביותר לא מצפים שכריסטיאנו יופיע בקיץ 2026 במונדיאל השישי שלו. הפרק שלו בגביע העולם הסתיים באצטדיון א-ת'ומאמה והמוציאה להורג הייתה מרוקו, כשלפני כן היו אלו אורוגוואי, ספרד וצרפת".
גם פירס מורגן, העיתונאי הנחשב למקורב לרונאלדו שאחראי על הראיון שהביא לפיצוץ עם מנצ'סטר יונייטד, מיהר להיפרד: "מאוד עצוב לראות רונאלדו בדמעות כשהחלום שלו לזכות במונדיאל נגמר. אלה שלועגים לו צריכים לזכור מה הוא עשה עבור הכדורגל. בשבילי הוא העז (הטוב ביותר בהיסטוריה) - ובחור נהדר שעבר את השנה הכי קשה בחייו על ומחוץ למגרש. הוא הרוויח את הכבוד שלנו".
מהצד השני, אחותו של רונאלדו, הזמרת קטיה אביירו, שגם פרסמה פוסט תקיף לאחר שאחיה סופסל בשמינית הגמר, העלתה את הסטורי הבא: “גיל 41 זה שיא החיים”. במונדיאל 2026 רונאלדו יהיה בן 41.
2 צפייה בגלריה
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל ממרר בבכי אחרי ההדחה מהמונדיאל
כריסטיאנו רונאלדו שחקן נבחרת פורטוגל ממרר בבכי אחרי ההדחה מהמונדיאל
סוף עידן? כריסטיאנו רונאלדו ממרר בבכי אחרי ההדחה מהמונדיאל
(צילום: AFP)
ג'ורג'ינה רודריגס, בת הזוג של רונאלדו, תקפה את המאמן פרננדו סנטוס בפוסט באינסטגרם וכתבה לכוכב: "היום החבר שלך והמאמן שלך טעה בהחלטתו. החבר לו חלקת כל כך הרבה שבחים ומילות הערצה וכבוד. אותו אחד שראה איך הכול השתנה כשהכניס אותך למשחק, אבל זה היה מאוחר מדי. אתה לא יכול להמעיט בערכו של השחקן הטוב בעולם, הנשק הכי קטלני שלך, ואתה לא יכול ללכת עם מישהו שלא ראוי לכך. החיים מלמדים אותך שיעורים. היום לא הפסדנו, אלא השכלנו".
אם אכן יחליט בסופו של דבר כריסטיאנו רונאלדו לפרוש הרי שיהיה מדובר בסופו של עידן בכדורגל הנבחרות, שבשיאו נמצאת כמובן הזכייה ביורו 2016. רונאלדו גם הוביל את פורטוגל לזכייה בליגת האומות ב-2019. בגביע העולם, הישג השיא שלו נותר אי שם במונדיאל הראשון שלו ב-2006, אז הגיעה פורטוגל עד לחצי הגמר והודחה מול צרפת. ב-2010 פורטוגל הודחה בשמינית הגמר על ידי ספרד, ב-2014 הודחה כבר בשלב הבתים ו-2018 שוב נעצרה בשמינית נגד אורוגוואי. רונאלדו הוא שיאן השערים במשחקי נבחרות עם 118. אך הוא לא הצליח לכבוש בכל שמונת משחקי הנוקאאוט שלו במונדיאלים (כולל המשחק על המקום השלישי ב-2006). היו לו 27 איומים ב-570 דקות, אך הוא לא מצא את הרשת.