קשת לא מצליחה לייצר פורמטים טובים, אבל חשוב שהיא תמשיך לנסות

פרק סיום העונה של "הקבוצה" זכה לרייטינג אכזרי של 5.7% • אחרי "אמזונאס" ו"2025" שהתרסקו בעבר, מדובר בעוד אחד מהכישלונות הגדולים של הערוץ החזק בישראל • לנו, הצופים, נותר רק לקוות שחרף ההפסדים הכלכליים, הניסיונות יימשכו - אחרת נקבל עוד 100 עונות של "מאסטר שף"

הקבוצה. למה לא עצרו את הטרלול בזמן?, צילום: ערן לוי

במשך שלוש שנים עבדו יורם זק וקשת על "הקבוצה". פורמט מקורי (או לפחות מתיימר להיות כזה) שדרש הרבה מאוד משאבים וכסף. כולם התייחסו אליו ברצינות, המתחרים רעדו והתחושה היתה ש"האח הגדול" החדש מגיע, ומשאיר את "האח הגדול" המקורי לכבות את האור על עצמו.

בפועל - קיבלנו פורמט שהוא אוסף של פורמטים אחרים, בהשתתפות כמה אנשים שנאספו מפלורנטין ונשלחו לדבר אל מסכים, עם פריימים ענקיים של כפות רגליים וצלצולי הודעות מחרפנים בקצב של מאה בדקה. מסוג הדברים שאתה צופה בהם ושואל את עצמך - איך מבין כל האנשים המוכשרים שעובדים שם אף אחד לא קם ועצר את הטרלול הזה בזמן?

הפרק הראשון התחיל עם רייטינג אכזרי. 19 אחוז הגיעו לצפות בו ונטשו לאורך הפרק. כלומר, היתה סקרנות, היה עניין, אבל הצופים עזבו כבר בפרק הראשון - שהסתיים בפחות מ־14% בממוצע. זה רייטינג שהוא סיוט של כל עורך. בקשת הבינו את הבעיה, וניסו להילחם על שני הפרקים שהגיעו אחרי, אבל מהר מאוד הם הרימו ידיים, קיצרו את העונה, שיבצו את התוכניות בפריים שני וחיכו יותר מכולנו לפרק ההחלטות ששודר אמש - ולא כי התרגשו מהזוגיות של שוהם ורועי.

כולנו חיכינו לרגע הזה - הסוף, צילום: ערן לוי

זו לא ההתרסקות הראשונה של קשת בפורמטים מקוריים. קשת טובים בהרבה מאוד דברים, ולא בכדי הם הערוץ המוביל בישראל. אבל לייצר פורמטים מקוריים של ריאליטי אמיתי עם תקציב ענק ("הכוכב הבא" הוא לא ריאליטי הארד קור) - הם דווקא לא יודעים. עד כה היתה לנו את ההתרסקות של "אמזונאס", שהיתה אמורה לתת פייט ל"הישרדות" וטבעה בעצמה, "2025" שאני לא יודע מה ניסתה לעשות, אך נשארה נטושה ביבנה ומשמשת תפאורה למערכונים של "ארץ נהדרת", ועכשיו "הקבוצה", שסיימה את העונה עם שפל של 5.7% בלבד.

אז נכון, מתבקש שנבקר אותם על כל הכישלונות, אבל צריך גם לזכור שהדרך הקלה עבורם היא ללכת על בטוח, ולהמשיך להפיק גרסאות ישראליות של פורמטים שהצליחו בחו"ל - אתגר שכבר הוכח על ידיהם כאפשרי בהצלחה מרובה ("האח הגדול", "חתונמי", "הזמר במסכה", "רוקדים עם כוכבים").

זה הזמן גם להגיד להם שעל אף הכישלונות - שאפו על הניסיונות לחדש ולהמציא פורמטים מקוריים. מצידנו, הצופים, אנחנו רק צריכים לקוות שלא יפסיקו לנסות. אחרת ניתקע פה עם עוד מאה עונות של מתמודדים שגדלו על השיש במטבח של סבתא שלהם ב"מאסטר שף", וזה הדבר האחרון שאנחנו מעוניינים בו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר