באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
צרפת באקסטזה אחרי הניצחון 1:2 על אנגליה והעלייה לחצי גמר המונדיאל. גם בשל העובדה שהוא הושג בצורה דרמטית ובזכות החמצת פנדל קריטית של הארי קיין. 20 אלף איש הציפו בסיום המשחק את השאנז אליזה וחגגו את ההישג, זיקוקי דינור הועפו לאוויר, אבוקות הושלכו בכבישים ולדברי משטרת פריז, לא פחות מ-76 אוהדים נעצרו במהלך המהומות ברחובות.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
יממה לאחר ש"הסאן" פרסם תמונה של הארי קיין שואג על לחם והלך על כותרת מתריסה: "בואו ונכין מהם פרנץ' (צרפת) טוסט, הגיעה הנקמה של התקשורת הצרפתית. ב"ל'אקיפ" זעקה הכותרת בשער: "פריך" עם תמונתו של אוליבייה ז'ירו חוגג את שער הניצחון. גם באתר האינטרנט של יומון הספורט הנחשב הקדישו את כל עמוד הבית לשלוש מילים שנכתבו באנגלית כעקיצה ליריבה: "סליחה, משחק טוב".
שליח "ידיעות אחרונות" ו-ynet, יאיר קטן, מדווח מקטאר לקראת חצאי הגמר
5 צפייה בגלריה
נבחרת צרפת
נבחרת צרפת
שחקני צרפת בטירוף עם שריקת הסיום
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
נבחרת צרפת
נבחרת צרפת
ממתינים למרוקו בחצי הגמר
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
נבחרת צרפת
נבחרת צרפת
ציון דרך יוצא דופן. גריזמן
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת צרפת
אוהדי נבחרת צרפת
אוהדי נבחרת צרפת מציפים את השאנז אליזה
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
"הכוח הכחול חזר", המשיכו להתלהב ב"לה פריזיאן". "זה מדהים, זה משוגע, זה יוצא דופן ומדהים. העולם עדיין כחול, גם ארבע שנים לאחר מכן. אנחנו נכנסים כעת לשבוע היסטורי. נבחרת צרפת רוצה לכתוב את שמה בספרי ההיסטוריה". גם ב"לה פיגרו" היללו את הטריקולור: "אתם עצומים, מגיע לנו לזכות בגביע נוסף".
"האמת, היה לנו מזל גדול", הפתיע המאמן הצרפתי, דידייה דשאן. "זה מדהים, זכינו למשחק ענק. פגשנו בנבחרת אנגליה מעולה, חזקה מבחינה טכנית ופיזית. זה אדיר עבור השחקנים להיות שוב בחצי הגמר. ברגעים האלה אתה מייחל שהזמן ייעצר מלכת לזמן מה".
"פריך": ה"ל'אקיפ" עוקץ את "הסאן"
צרפת כמובן תהיה פייבוריטית גדולה מול היריבה הבאה שלה - מרוקו המפתיעה. "נתכונן למשחק הבא בצורה יסודית. מרוקו ראויה לשבחים", אמר דשאן. "אולי לא ציפו שהם יגיעו לחצי הגמר, אבל הם ספגו רק שער אחד בטורניר. מבחינתי, לראות אותם כאן זו לא הפתעה בכלל".

גריזמן עקף את הנרי, חכימי מחכה לאמבאפה

ויש גם כמה ציוני דרך לאחר המשחק. אוליבייה ז'ירו, שכבר הפך לגדול כובשי נבחרת צרפת בכל הזמנים, הגדיל את הפער מתיירי הנרי כשכבש את שערו ה-53. "הוא אולי השער החשוב בקריירה", הודה. "ההרגשה שלו הייתה מדהימה". אנטואן גריזמן הפך לשחקן הצרפתי הראשון שמבשל פעמיים במשחק בשלבי נוקאאוט במונדיאל, מאז דומיניק רושטו שעשה את זה מול איטליה ב-1986. בנוסף, גריזמן גם הפך לשיאן הבישולים הבלעדי של צרפת עם 28 והשאיר מאחור את... תיירי הנרי.
אמבאפה מאושר
חכימי ממתין לחברו הטוב
נשיא צרפת, עמנואל מקרון, מברך
בצרפת חגגו בנוסף את החמצת הפנדל של קיין. מלבד החיוך של קיליאן אמבאפה מיד לאחר ההחמצה - שהפך לוויראלי - גם יתר השחקנים שמחו לאידו של החלוץ. "הצדק נעשה", אמר אדריאן ראביו. "אני לא בטוח שזו הייתה באמת עבירה שהובילה לפנדל. ראינו מאות עבירות כאלה שלא ניתנות. השיפוט היה קצת גבולי, אבל לא נתעכב על זה. כמובן, כשהוא החמיץ, שמחנו. לפעמים צריך גם את הקטע הזה של מזל כדי להמשיך הלאה. אנחנו ממש גאים להגיע לחצי הגמר בצורה כזו".
אמבאפה עצמו בסיום העלה ציוץ לטוויטר ובו כתב: "אפילו עוד קצת יותר קרוב לחלום". אשרף חכימי, שמשתף איתו פעולה בפ.ס.ז', וכעת יפגוש אותו עם מרוקו - כתב גם הוא ברשתות החברתיות: "ממתין לפגוש אותך, חברי". נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הודיע כי יגיע לקטאר למשחק הבא של הנבחרת ובירך אותה: "מזל טוב, כל המדינה מאחוריכם. אנחנו נלך עד הסוף ביחד. למרוקאים: אנחנו מצדיעים לניצחון ההיסטורי שלכם. נתראה בחצי הגמר".
פורסם לראשונה: 05:28, 11.12.22