רוב האנשים אוהבים את סוף השבוע שלהם רגוע, נינוח וללא דרמות מיותרות. לא הפעם, לא עבור חובבי הכדורגל, שמקבלים מנת אדרנלין גדושה בדמות ארבעה רבעי גמר מונדיאל ענקיים יום אחרי יום. או בקיצור, סופ"ש מושלם.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
שמונה נבחרות נותרו בקטאר, רק ארבע מהן ישרדו וימשיכו לחלום על הגביע. רגע לפני שהטירוף מתחיל, זמן טוב למדריך.

ברזיל – קרואטיה (שישי, 17:00)

הסיפור המרכזי: אם צריך לדרג את היכולת של שמונה הנבחרות ברבע הגמר עד כה, לערוך מעיין דירוג עוצמה שלהן, הרי שברזיל תהיה במקום הראשון וקרואטיה ככל הנראה באחרון. אך אסור לחשוב לרגע שהריקודים של ויניסיוס, רישרליסון וניימאר יגיעו הפעם בקלות. קרואטיה היא נבחרת של משחקי התשה, לוקחת אותך לקצה עד הרגע האחרון. בשני המונדיאלים האחרונים הפסידה קרואטיה רק פעם אחת, בגמר 2018 לצרפת, ושישה מתוך עשרת המשחקים הנוספים שלה הסתיימו בשוויון אחרי 90 דקות. גם מבחינת כדורגל וגם מבחינת אופי מדובר במשחק הכי קשה של ברזיל בטורניר עד כה.
המאצ'-אפ: אם בקרואטיה מחפשים יתרון הם יכולים למצוא אותו במרכז המגרש, שם נמצא משולש ברמה העולמית הגבוהה ביותר: לוקה מודריץ', מרצ'לו ברוזוביץ' ומתיאו קובאצ'יץ'. הקישור הברזילאי הרבה יותר דליל (אם כי יש מצב שצ'יצ'ה יעבה אותו עם פרד) ותלוי קודם כל בקאסמירו, אחד משחקני המונדיאל עד כה, זה שבלעדיו העסק היה יכול להתמוטט. קאסמירו ומודריץ', ששיתפו שנים פעולה יחד בריאל מדריד, הולכים להיאבק ראש בראש.
האקס פקטור: מבין כל שחקני ההתקפה בברזיל, ויש הרבה כאלה, נדמה שראפיניה הוא הפחות מדובר. במשחק הזה, מול המגן ההתקפי שמולו בורנה סוסה, ראפיניה יכול להיות זה שייצור את כמות המצבים הגדולה ביותר לחברים שלו.
הסיכוי באחוזים: 20:80 לברזיל.
4 צפייה בגלריה
שחקני ברזיל
שחקני ברזיל
מקווים לרקוד גם מול קרואטיה. ניימאר, פאקטה, ראפיניה ו-ויניסיוס
(צילום: AP)
בדרך לרבע גמר דרמטי במונדיאל
(צילום: אבי חי)

הולנד – ארגנטינה (שישי, 21:00)

הסיפור המרכזי: האחרונה מבין התמונות האייקוניות הרבות מהמפגשים בין הולנד וארגנטינה היא זו של אריין רובן נעצר על-ידי חאבייר מסצ'ראנו בדקה ה-90 של חצי גמר 2014. המאמן ההולנדי אז היה לואי ואן חאל, וכך גם היום. ואן חאל לא אימן במשך חמש שנים, עבר לפורטוגל ושיחק גולף, ואז נפתחה האפשרות לשוב לנבחרת. הוא לקח את הג'וב במטרה להביא להולנד גביע עולמי ראשון. במהלך המוקדמות התגלה אצל ואן חאל סרטן. הוא לא סיפר לשחקנים על מצבו, וגם לא על כך שמחובר אליו קטטר מתחת לבגדים. הוא החלים, שרד, ומתכוון לשרוד גם ספורטיבית, מול אותה ארגנטינה שמנעה ממנו גביע בפעם הקודמת.
המאצ'-אפ: לאו מסי מול בלמי הולנד. יש שלושה כאלה, שנוהגים ללוות את שחקני ההתקפה של היריבה למקומות שונים במגרש. מסי אמן בלמשוך איתו שחקן ואז לנצל החור שהותיר מאחוריו כדי להכניס כדור חכם.
האקס פקטור: דנזל דומפריס סיפק בשמינית הגמר את אחד המשחקים הטובים שראינו בטורניר, לא רק עבור הולנדי. המהירות שלו היא הנשק החזק ביותר של ההולנדים.
הסיכוי באחוזים: 40:60 לארגנטינה.
4 צפייה בגלריה
דנזל דומפריס שחקן נבחרת הולנד
דנזל דומפריס שחקן נבחרת הולנד
יעשה את ההבדל? דומפריס חוגג מול ארה"ב
(צילום: AP)

פורטוגל – מרוקו (שבת, 17:00)

הסיפור המרכזי: יש כל כך הרבה דברים להגיד על השחקנים שיהיו על המגרש מהדקה הראשונה, אבל אי אפשר לברוח ממה שקורה עם השחקן שכנראה דווקא לא יפתח בהרכב, כריסטיאנו רונאלדו כמובן. אתמול פורסם בעיתון החשוב "רקורד" שרונאלדו איים לעזוב את קטאר אחרי שנודע לו שאינו עולה בהרכב מול שווייץ. אחרי שהמחליף שלו, גונסאלו ראמוס, כבש שלושער, קשה לראות את המאמן פרננדו סנטוס מושיב אותו ומחזיר את רונאלדו. צפו להתפתחויות, שיכולות להגיע מכל כיוון, כולל שער ניצחון של רונאלדו שמשתיק את כולם.
המאצ'-אפ: ברונו פרננדש הוא כנראה השחקן הטוב ביותר של פורטוגל במונדיאל. סופיאן אמרבאט הוא כנראה השחקן הטוב ביותר של מרוקו במונדיאל. נחשו איזה שני שחקנים הולכים לשחק בדיוק על המשבצת אחד של השני? ברונו ואמרבאט. אם האחרון לא יהיה בשיאו מרוקו יכולה להתפרק, כיוון ששני הבלמים פצועים וכנראה לא ישחקו.
האקס פקטור: הקהל המרוקאי. זה הולך להיות עוד משחק ביתי עבור מרוקו, עם קהל מחריש אוזניים שמספק לה אנרגיה בזמן שהיריבה לוחצת עליה. מדובר ביתרון שאי לאף נבחרת אחרת בשלב הנוקאאוט, למעט ארגנטינה.
הסיכוי באחוזים: 25:75 לפורטוגל.
4 צפייה בגלריה
רונאלדו
רונאלדו
הוא תמיד הסיפור. רונאלדו
(צילום: רויטרס)

אנגליה – צרפת (שבת, 21:00)

הסיפור המרכזי: כמה שזה נשמע מוזר, אבל אנגליה וצרפת מעולם לא נפגשו למשחק נוקאאוט. שתי אומות גדולות, גאות (במיוחד כשהן מסתכלות אחת על השנייה), אבל איכשהו לא יצא. המשחק הזה יציג כמה מהשחקנים הצעירים שיכולים להיות מהמובילים בעולם בעשור הקרוב – קיליאן אמבאפה, כמובן, אבל גם אורליאן צ'ואמני, פיל פודן, בוקאיו סאקה וג'וד בלינגהאם. מבחינת כדורגל נטו, מדובר במפגש הגדול ביותר של רבע הגמר.
המאצ'-אפ: כולם מדברים על דבר אחד: אמבאפה מול הארי מגווייר. המהירות של הראשון מול הגמלוניות שנוהגים ללעוג בעקבותיה לשני. אבל חשוב לזכור שני דברים: 1. מגווייר בטורניר טוב. 2. אמבאפה הולך לפגוש בעיקר את קייל ווקר, שמשחק בצד שלו. אמבאפה מול ווקר זה המפתח לערב הגדול.
האקס פקטור: גארת' סאות'גייט מצליח בינתיים עם הבחירות שלו, ונדמה שהוא גם מצא את האיזון הנכון בקישור, עם בלינגהאם, דקלן רייס וגם ג'ורדן הנדרסון. לקשר ליברפול יש את הניסיון הדרוש, יותר משחקנים אחרי בקישור של שתי הנבחרות (למעט גריזמן).
הסיכוי באחוזים: 40:60 לצרפת.
4 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת אנגליה גארת סאות'גייט
מאמן נבחרת אנגליה גארת סאות'גייט
מצליח בינתיים עם הבחירות שלו. סאות'גייט
(AP)
פורסם לראשונה: 06:47, 09.12.22