בכל טורניר גדול זה זמן טוב לשחקנים להציג את יכולתם בבמה הגבוהה של הכדורגל. זהו הרגע שבו כוכבים ותיקים לוקחים מנהיגות וסוחבים את הנבחרת שלהם הכי גבוה שאפשר, וזה בעיקר ההזדמנות הגדולה של שחקנים צעירים בעלי פוטנציאל להתפוצץ ולהיכנס לפנקסי הקבוצות הבכירות באירופה כאקזיט הגדול הבא של קבוצתם הנוכחית

חאקים זייאש (מרוקו): המרוקאי־הולנדי שאמנם נולד בהולנד אך בחר לייצג את נבחרת מרוקו חווה במונדיאל הנוכחי רנסנס מחדש בקריירה שלו. זייאש הגיע בכדי למלא את החור שהשאיר אדן הזאר שעשה את המעבר לריאל מדריד שנה קודם לכן. לצערו של זייאש עד כה מדובר בקדנציה מאכזבת במיוחד במדי צ'לסי. הוא לא הצליח לזכות במקום של שחקן הרכב אצל טוכל שפוטר, וגם אצל מחליפו גרהאם פוטר. למונדיאל הנוכחי הוא הגיע לזרוח מחדש ולהוכיח שהוא לא שכח לשחק כדורגל. עד כה הוא מוביל את הנבחרת האפריקאית הראשונה אי פעם לשלב רבע ניתן לראות את הביטחון, המנהיגות והניצוצות שכל כך אפיינו אותו באייאקס.
2 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
ברונו פרננדש וכריסטיאנו רונאלדו
(צילום: רויטרס)
ברונו פרננדש (פורטוגל): מנהיג, סוחף, וגונב את הפוקוס מהכוכב הגדול. הפורטוגלי מציג במונדיאל הנוכחי כושר פשוט מדהים. האיש שהגיע לפני כשנתיים מספורטינג ליסבון להפיח קצת אור באפרוריות במנצ'סטר יונייטד והתגלה כרכש הכי מוצלח של השדים האדומים בעשור האחרון, מוכיח את העליונות שלו גם עכשיו בבמה הגדולה בעולם. עד כה יש לו בארבעה משחקים שני שערים ושלושה בישולים. ברונו מצליח לקחת את אור הזרקורים מכריסטיאנו רונאלדו באור הכי חיובי שיש. פורטוגל בזכותו ואיתו נראית מלהיבה ומועמדת רצינית לעבר ארבעה האחרונות.
קודי גאקפו (הולנד): החלוץ הצעיר שעוד הספיק לשתף פעולה עם ערן זהבי, בעונה הנוכחית פרץ לתודעה ככוכב העולה של איינדהובן ונבחרת הולנד כולה. העונה ב־14 משחקים בליגה יש לו תשעה שערים ו־12 בישולים - נתונים פשוט מפלצתיים עבור הכוכב הצעיר. מהירות, דריבל, פיזיות, חכמת משחק, גאקפו מציג העונה את הכישרון הענק שלו לכלל אירופה. כעת במונדיאל הוא כבר עם שלושה שערים בארבעה משחקים. לפני שמונה שנים במונדיאל בברזיל, הכוכב הצעיר האחרון של הולנד שמנצ'סטר יונייטד רכשו לאחר הופעותיו המרשימות היה ממפיס דפאיי. הגיע תורו של גאקפו?
חוליאן אלברס (ארגנטינה): כדורגלן השנה בדרום אמריקה, האיש שכבש שישייה במדי ריבר פלייט במשחק אחד. חוליאן אלברס מי ''שמכונה איש העכביש'', מראה לנו במונדיאל הנוכחי מדוע הוא נחשב ליורשו של סרחיו קון אגוארו כחלוץ הכי טוב בארגנטינה כיום. בינואר האחרון נסגרה העברתו למנצ'סטר סיטי והגיע על תקן מחליפו של ארלינג האלנד. גם במונדיאל הנוכחי היה אמור לשמש כמחליף לחלוץ ארגנטינאי אחר שנחשב לבכיר יותר- לאוטארו מרטינז. מאז ההפסד לסעודיה שבו נכנס כמחליף, אלברס שחקן הרכב לכל דבר. עד כה במונדיאל יש לו 2 שערים. אלברס מציג שיתוף פעולה פורה עם מסי. צורת המשחק שלו מאופיינת בעיקר בלחץ בלתי פוסק על שחקני ההגנה, מהירות, התמצאות פנטסטית ברחבה, וכאמור הוא בא על שכרו בשערים חשובים לארגנטינה.
איוון פרישיץ' (קוראטיה): כשאנטוניו קונטה מונה למאמנה של טוטנהאם בעונה שעברה הוא התעקש להביא את הכוכב הקוראטי הוותיק ששיתף עמו פעולה בהצלחה גדולה בתקופתם באינטר. כשמדברים על נבחרת קוראטיה, השם הראשון שקופץ לראש הוא כמובן של לוקה מודריץ' - קשרה האגדי של ריאל מדריד, זוכה כדור הזהב לשנת 2018. השם השני כאמור הוא של פרישיץ'. קונטה ידע מדוע כה התעקש על הקשר - פרישיץ' מציג במשחקו יכולות אתלטיות, חכמת משחק, דריבל פנטסטי. הוא עשה צחוק מהנבחרת הקנדית, והיה מי שנגח את שער השיוויון בנגיחה מדהימה במשחק מול היפנים. עומד על שער ועוד שני בישולים במונדיאל.
2 צפייה בגלריה
רישרליסון שחקן נבחרת ברזיל
רישרליסון שחקן נבחרת ברזיל
רישרליסון שחקן נבחרת ברזיל
(צילום: AP)
רישרליסון (ברזיל): הברזילאים הם עם נהדר. תמיד מאושרים, בעלי אמונה חזקה בדת ואוהבים מאוד מוזיקת סמבה, לעשות שמח ולרקוד. בנבחרת יש 23 רקדני סמבה מוכשרים. הרקדן הבולט מכולם הוא רישארליסון. האיש שכלל לא היה אמור להיות מוזמן למונדיאל בעקבות פציעה, הפך לאס של הנבחרת ולאיש הבולט בהתקפה בהיעדרו של ניימאר. יש לו שלושה שערים בטורניר הנוכחי, כולל שער אדיר בחצי מספרת מול סרביה שמועמד לשער הטורניר.
ג'וד בלינגהאם (אנגליה): אנגליה, המדינה שהמציאה את הכדורגל למי שכח, התאפיינה בכדורגלנים כישרוניים, אך אפורים במעט. הנבחרת האחרונה שתלו בה תקוות הובילו בזמנו דיוויד בקהאם, פרנק למפרד, וסטיבן ג'רארד. בטורניר הנוכחי אנגליה מציגה את הנבחרת הכי מוכשרת בתולדותיה מאז ומעולם. שילוב של כישרונות צעירים אנגליים שכוכבים בקבוצות שלהם, עם שחקנים וותיקים. ג'וד בלינגהאם הוא מאין חייזר בהקשר הזה. כבר בגיל 17 הוא עזב לגרמניה כדי לצבור דקות משחק . ייתכן שמדובר כבר עכשיו בכישרון הגדול ביותר שנולד בממלכה הבריטית. חכמת המשחק, הפיזיות, מעורבות בשערים והמנהיגות יוצאת הדופן - כל אלו כבר עכשיו בגיל 19 נראים כל כך שלמים אצלו. הוא מוסיף לאנגליה את הברק והקסם שחיכו להם שנים.
קיליאן אמבאפה: מה עוד לא נאמר על הסופרסטאר הצרפתי? לדעת רבים אמבאפה נחשב כיום לשחקן הטוב ביותר בעולם. והאמת שקשה מאוד להתווכח עם הקביעה הזו. הוא מוכיח זאת מדי שבוע במדי קבוצתו ובייחוד כרגע במונדיאל הנוכחי. הוא עומד על חמישה שערים ועוד שני בישולים וספק אם יש מישהו או נבחרת שיכולים לעצור אותו. האם החגיגה תימשך גם מול האנגלים?
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.