שתף קטע נבחר

תביעה: משווקת קוקה קולה פוגעת בתחרות

סטודנטית באוני' חיפה ביקשה מביהמ"ש לאשר תביעה כייצוגית בסך של 37 מיליון שקל כנגד החברה המרכזית לייצור משקאות קלים. לטענתה, העניקה החברה הנחות לחברה המפעילה מכונות שתיה, כדי שתסיר פחיות מתוצרת מתחרה. "את המחיר שילם הצרכן הקטן", נטען בתביעה

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה היום (ה') בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-37 מיליון שקל כנגד החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, משווקת קוקה קולה בישראל. זאת בטענה לפגיעה כביכול בתחרות חופשית.

 

 

התובעת הייצוגית טוענת, באמצעות עורכי הדין יוחי גבע ואמיר ישראלי, כי "נראה כי לנתבעת אין גבולות, וכי היא עושה ככל העולה על רוחה תוך שהיא פוגעת אנושות וביודעין בתחרות החופשית ובמתחריה. את הנזק - משלם הצרכן הקטן".

 

במסגרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית נטען כי עניינה של התובענה במקרה שתחילתו בשנת 2006. "חברה בשם שתקר, המפעילה כ-1,500 מכונות שתיה אוטומטיות, ובכלל זאת באוניברסיטאות ברחבי הארץ החליטה לייבא באופן מתחרה משקאות קולה מתוצרת קוקה קולה במטרה להוזיל את עלויותיה.

 

לטענת התובעת בניסיון למנוע את היבוא המתחרה, הסכימה הנתבעת ליתן לשתקר הנחות בשיעור של 6% נוסף על ההנחות הרגילות שהוענקו לשתקר. "בתמורה התחייבה שתקר להימנע מייבוא מתחרה, ולהסיר מהמכונות בקבוקים ופחיות מתוצרת מתחרה, של חברת יפאורה (בין היתר יצרנית קולה R.C, תפוזינה, ומוצרי ספרינג) אשר נמכרו במכונות במחירים זולים יותר. את המחיר, שילם הצרכן הקטן", נטען בתביעה.

 

התובעת הייצוגית טוענת כי הינה סטודנטית באוניברסיטת חיפה הלומדת שם משנת 2006 עד שנת 2010 לדבריה, במהלך לימודיה, נאלצה לרכוש משקאות מתוצרת הנתבעת (במחיר 3-3.5 שקל), למרות שהעדיפה לרכוש משקאות הנמכרים במחיר נמוך יותר (כ- 2-2.5 שקל) מתוצרת שונה. כך למשל, טוענת התובעת הייצוגית כי נאלצה לרכוש פחיות קוקה קולה ולא פחיות RC קולה.

 

"מסתבר, כי לא בכדי מתקיים "מחסור" במשקאות מתחרים, וכי מאחורי הפרשה עומדת יד מכוונת, היא ידה של החברה המרכזית לייצור משקאות קלים", נטען בתביעה.

 

טרם הוגשה תגובת הנתבעת לבית המשפט. מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים: "אין תגובה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: גלית קוסובסקי
(ארכיון)
צילום: גלית קוסובסקי
מומלצים