באדיבות כאן 11 המשדר הרשמי של מונדיאל 2022
לריאל מדריד יש קטע - אחרי כל מונדיאל היא רוכשת את אחד השחקנים המשמעותיים בו. זה התחיל עם רונאלדו הברזילאי בקיץ 2002, והמשיך בשמות רבים, ביניהם פאביו קנבארו (2006), אנחל די מריה (2010), חאמס רודריגס (2014), טיבו קורטואה (2018) ואחרים. ריאל מדריד אולי בולטת בתחום, אבל אינה היחידה. המונדיאל הוא המקום הטוב ביותר עבור שחקן להעלות את ערכו ולהראות את יכולתו.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הפעם המונדיאל הגיע באמצע העונה, לא בזמן בו אפשר להחתים שחקנים, אבל חלון ההעברות של ינואר ממש מעבר לפינה, וכבר ברור מי הולכים להיות השמות החמים בשוק. בכל מתחמי התקשורת בקטאר מנסים עיתונאים לדלות מידע משותפיהם למקצוע ממדינות אחרות רלוונטיות, כשבכל מקום אפשר לשמוע חמישה שמות של שחקנים. הנה הם לפניכם.
5 צפייה בגלריה
יושקו גבארדיול שחקן נבחרת קרואטיה
יושקו גבארדיול שחקן נבחרת קרואטיה
יושקו גבארדיול שחקן נבחרת קרואטיה
(צילום: רויטרס)

יושקו גבארדיול, קרואטיה

זלטקו דאליץ', מאמן נבחרת קרואטיה, כבר הצהיר בסיום שלב הבתים שגבארדיול הוא הבלם הטוב בעולם, והוסיף: "מי שחושב אחרת ייראה עוד מעט שהוא כזה". מדובר, כמובן, בהצהרה מוגזמת, אפילו מאוד, אבל אל תתפלאו אם בעתיד הלא רחוק יהיו נוספים מלבד דאליץ' שיחשבו כך.
גבארדיול בן ה-20, זה עם המסכה על הפנים, הוא השחקן הכי טוב של קרואטיה במונדיאל. חכם, קורא את המשחק היטב, יוצא עם הכדור קדימה ורשם כמה חילוצי כדור שהצילו את הנבחרת שלו בדקות סיום. השמועה אומרת שסעיף השחרור של גבארדיול בלייפציג עומד על 50 מיליון יורו, אבל דיווחים אחרים טוענים שאין סעיף כזה. בכל מקרה, התחושה היא שיעבור אפילו ביותר.
5 צפייה בגלריה
קודי גאקפו שחקן נבחרת הולנד
קודי גאקפו שחקן נבחרת הולנד
פתאום הוא הפך לחלוץ. גאקפו
(צילום: גטי אימג'ס)

קודי גאקפו, הולנד

שחקן כנף מחונן, בן 23, הופך פתאום בנבחרת לחלוץ, ובהצלחה גדולה. לפני הטורניר הייתה שאלה גדולה לגבי זהות שחקן ההתקפה שיציב לואי ואן חאל ליד ממפיס דפאי, והיום התשובה ברורה. לגאקפו יש שלושה שערים במונדיאל הזה, שווה לעוד כמה שחקנים במקום השני, כשרק קיליאן אמבאפה מקדים אותם.
עוד לפני המונדיאל הייתה התעניינות מצד מנצ'סטר יונייטד, אותה מאמן אריק טן האח, בן ארצו של גאקפו, אבל עכשיו איינדהובן, קבוצתו הנוכחית הולכת לדרוש ולקבל הרבה יותר כסף. הולנד עוד לא פגשה נבחרת חזקה מאוד בטורניר הזה. הופעה טובה מול ארגנטינה והמחיר יעלה עוד יותר.
5 צפייה בגלריה
אנסו פרננדס שחקן נבחרת ארגנטינה
אנסו פרננדס שחקן נבחרת ארגנטינה
ממלא כבר את התפקיד השלישי שלו בטורניר. פרננדס
(צילום: AFP)

אנסו פרננדס, ארגנטינה

אם יש משהו שבנפיקה יודעת לעשות טוב לפחות כמו כל קבוצה אחרת זה למצוא כישרונות, ולמכור אותם בסכום משמעותי הרבה יותר מזה שבו רכשה אותם. הדוגמאות רבות, ואנסו פרננדס יהיה השחקן הבא ברשימה הזו, רק שגם בבנפיקה אולי לא יאמינו כמה מהר עלה ערכו. פרננדס חתם בקבוצה בקיץ האחרון תמורת 10 מיליון אירו. עכשיו הסכום הזה נראה כמו בדיחה.
פרננדס בן ה-21 החל את המונדיאל כשחקן מחליף שנכנס לשחק באגף. הוא המשיך אותו במרכז הקישור, במטרה לנצל את יכולותיו ההתקפיות, וכך גם הגיע שער הענק שלו מול מקסיקו. עכשיו כבר יש הרכב, ובתפקיד שלישי, כקשר האחורי, כך מתאפשר לרודריגו דה פול, שומר הראש של לאו מסי, להיות קרוב אליו יותר.
5 צפייה בגלריה
סופיאן אמרבאט שחקן נבחרת מרוקו
סופיאן אמרבאט שחקן נבחרת מרוקו
נראה שאלה רגעי הפריצה שלו. אמרבאט
(צילום: גטי אימג'ס)

סופיאן אמרבאט, מרוקו

אמרבאט מבוגר יותר משחקנים אחרים ברשימה, בן 26, ונראה שאלה רגעי הפריצה הגדולה שלו. הוא שיחק בליגה ההולנדית, הבלגית, שייך היום לפיורנטינה, ואין ספק שהמונדיאל גרם לקבוצות עשירות יותר לשים את העין על הקשר האחורי.
אשרף חכימי הוא כנראה השחקן הטוב ביותר של מרוקו במונדיאל, אבל אמרבאט הוא השחקן החשוב ביותר שלה. מרוקו מתגוננת מצוין והרבה, זה שיא כוחה, מחזיקה בכדור הכי מעט בטורניר אחרי קוסטה ריקה. ההתגוננות הזו כמעט מושלמת והחלק החשוב בה הוא אמרבאט, שנמצא בין קו הקישור לקו ההגנה. הוא לא יתאים לכל קבוצה, אבל עשה לעצמו יופי של שם בקטאר.
5 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם שחקן נבחרת אנגליה עם ג'ורדן הנדרסון
ג'וד בלינגהאם שחקן נבחרת אנגליה עם ג'ורדן הנדרסון
השם הכי גדול ברשימה. בלינגהאם עם הנדרסון
(צילום: AFP)

ג'וד בלינגהאם, אנגליה

השם הכי גדול ברשימה מגיעה בסופה. כמה גדול? יש מצב שבלינגהאם הוא השחקן המשמעותי ביותר של נבחרת אנגליה, יחד עם הארי קיין. ללא תכונות המשחק של קיין, או הרבגוניות של בלינגהאם, אנגליה לא הייתה נחשבת לאחת שיכולה להסתכל על צרפת מקרוב.
בלינגהאם כבר הראה בדורטמונד שיש בו הכול – עבודת הגנה, ריצה עם הכדור, תנועה בלי כדור, סיומת, מסירה, אתלטיות. חבילה שלמה. בקטאר בלינגהאם מוכיח שזה לא תלוי רק בסגנון המשחק, אלא הוא מביא את אותן יכולות לנבחרת ובגיל 19 יכול גם להנהיג. ליברפול נחשבת למועמדת המובילה לצרף את בלינגהאם. היא תשלם על זה המון כסף.
פורסם לראשונה: 20:21, 07.12.22