מכבי ת"א משוועת לניצחון באירופה. מחר (חמישי, 21:05) יארחו הצהובים את ולנסיה הספרדית בתקווה לסמן סוף כל סוף 'וי' ביורליג. בשישי האחרון ספגה מכבי, כזכור, את הפסדה השישי במפעל - 98:89 במינכן לבאיירן - דבר שהדליק נורות אדומות.
מכבי ת"א לא רק שעדיין לא ניצחה מחוץ להיכל במסגרת האירופית, אלא גם ירדה למאזן שלילי (6:5) וצנחה למקום התשיעי בטבלה. ההפסד ההוא בגרמניה גרם לחברי הנהלת הקבוצה לחשוב על סיום דרכו של עודד קטש כמאמן הקבוצה, אולם בינתיים הוא הדריך את הצהובים ב-58:91 הקליל על הפועל ב"ש/דימונה בליגת העל.
2 צפייה בגלריה
עודד קטש
עודד קטש
עודד קטש
(צילום: שאול גולן)
קטש קיים היום (רביעי) את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק, בו הוא יחסר את אלכס פוית'רס הפצוע, שייעדר בין ארבעה לשישה חודשים. במכבי שוקלים לצרף שחקן משלים בעמדה שלו על חוזה זמני על מנת להשלים את החסר.
קטש אמר על היריבה: "עוד משחק קשה עומד להיות פה מחר, אנחנו צריכים לבוא מאוד מרוכזים, זאת תהיה מלחמה, מאבק בריבאונד וזה לא הולך להיות פשוט, במיוחד עם החיסרון של פוית׳רס".
על כך שמכבי ת"א היא קבוצת הריבאונד ההגנתי הגרועה ביותר ביורוליג: "זה לא נתון אחד, זה מתחיל מהגנה טובה ולשלוט ביריבה, וזה ממשיך באגרסיביות, זה משהו שאנחנו הולכים להיתקל בו יותר. אנחנו מאוד אקטיביים, אנחנו יותר אקטיביים מאשר אגרסיביים. אמרתי לא פעם, היתרון הכי גדול שלנו זה האיכות של האנשים, חדר ההלבשה הבריא, אבל אנחנו לא יכולים לעלות לשחק נחמדים אלא אגרסיביים".
על האם פרשת דארון היליארד השפיעה על האווירה בקבוצה: "לא השפיעה בכלל. ברגע שיש כנות ופתיחות ומעביירם את המסר הנכון, הדבר שאני באופן אישי פחות אהבתי זה שיצא כאילו כל הסיפור הזה זה היליארד נגדי, זה עניין של מערכת שצריכה לכוון להתנהלות ודרך מסוימת, לשים גבולות. עכשיו כשהוא חזר ממשיכים הלאה, משאירים הכל מאחור. אם זה יצא כביכול יצא שאני עשיתי את זה, אז אני אקח את האחריות, אבל זה דרך של מועדון, וגם השחקנים קיבלו את זה ככה".
2 צפייה בגלריה
דארון היליארד ווייד בולדווין מכבי ת"א
דארון היליארד ווייד בולדווין מכבי ת"א
חזר למסגרת הקבוצתית. היליארד
(צילום: עוז מועלם)
על השימוש בג’וש ניבו: "צריך להשתמש באתלטיות שלו, אנחנו מנסים לשים שחקנים שיראו הכי טוב שהם יכולים. אבל זה לא רק הוא נצטרך גם את רומן וג’רל כדי לחפות על החסרון של אלכס. צריך להגיע שבחודש האחרון היה לאלכס קשה עם הפציעה והוא היה פחות אגרסיבי. אני יודע מה זה שחקן שחושש מהפציעה ומפחד להיכנס למאבקים, הוא יחסר לנו בהגנה".
המאמן המשיך: "באופן די טבעי למדנו מההפסד את אותם הדברים ממה שלמדנו בניצחונות. כמו שדברים לא היו יותר מדי טובים כשהיינו ב-1:4 אז הם גם לא כאלה גרועים אחרי הפסדים בחוץ. אנחנו מנסים לשפר את הדברים הפחות טובים כשאנחנו מנצחים או מפסידים באותה המידה".
על החיסרון של פוית'רס: "מדאיג מאוד, זה לא רק מדאיג מבחינת משחקים וניצחונות אלא גם מבחינת העומס המטורף על שחקנים אחרים. הדחיפות להביא שחקן אחר היא מקסימום, אבל השוק קשה".
על כוכב היריבה בויאן דובליביץ': "זה שחקן יוצא דופן כי הוא סטרץ’ פייב שיודע מתי לברוח החוצה ומתי להשתמש בגודל שלו. הוא שחקן דומיננטי ומשמעותי וגם מוסר טוב, נצטרך להתכונן עם יותר מפתרון אחד אליו, אפילו להתייחס אליו יותר בתור פורוורד מאשר גבוה. נקווה שנעשה עבודה טובה אליו".
לסיום אמר קטש: "כמו כל משחק אנחנו רוצים לנצח. כמובן שאנחנו רוצים לשמור על הבית, אבל יורוליג זה יורוליג וכל משחק הוא קשה. המיקום שלנו הוא איפשהו באמצע והדרך עוד ארוכה, צריך להשיג ניצחונות ונצטרך את הקהל שלנו. באמת צריך לקוות שוויד יהיה איתנו כשיר הוא לא התאמו שבוע. הוא אמור לשחק, נקווה שהרגישות בשריר מאחוריו".