חודש דצמבר, השנה היא 2022, המונדיאל בקטאר בעיצומו ובעיקר שאלה אחת מסקרנת את רוב אוהדי הכדורגל העולמי: למי מגיע יותר לזכות בתואר הנחשק, רונאלדו או מסי? אז כמובן שאת התשובה על כך נקבל בהמשך אך עד אז, מעבר לאצטדיונים המפוארים בדוחא, יצאנו לבדוק לאן נעלמו ארבע קבוצות שהיו חלק בלתי נפרד מהליגות הטובות בעולם לאורך השנים. התוצאות? מזעזעות!
בורדו: אחד המועדונים המעוטרים בצרפת, שאת מדיו לבשו לא מעט מגדולי השחקנים במדינה נמצא אי שם בליגה השלישית, והסיבה לכך היא עקב בעיות כספיות שנוצרו במועדון. הקבוצה שהצליחה כל כך בעיקר בשנות ה-80 והמאה ה-21 נקלעה למשבר וביוני האחרון נודע כי היא תרד לליגה השלישית באופן אוטומטי מהליגה השנייה. המהלומה שספגו אנשי בורדו שירדו לליגת המשנה בצרפת לאחר 30 שנים, קיבלו מכה כואבת נוספת. ב-2010 הגיעה בורדו לרבע גמר ליגת האלופות, והיא זכתה בשש אליפויות כשהאחרונה מהן בשנת 2009. לא רק בפן הכלכלי חוו בעיות בקבוצה אלא גם בחלק המקצועי. בורדו סיימה את עונתה הראשונה בליגת המשנה כשהיא עם שישה ניצחונות בלבד, כאשר היא סופגת לא פחות מ-91 שערים, עצוב.
1 צפייה בגלריה
דפורטיבו לה קורוניה
דפורטיבו לה קורוניה
דפורטיבו לה קורוניה
(צילום: AP)
פאלרמו: אותה גברת, בשינוי אדרת. ה"רוזהנרו" (בתרגום חופשי מאיטלקית ורודים-שחורים), הן אחת הקבוצות האהודות ביותר בדרום איטליה ובאי סיציליה בפרט ולפי סקר מ-2008, לקבוצה 1.47 מיליון אוהדים ברחבי איטליה, אחד מעשרת המועדונים האהודים ביותר במדינה. פאלרמו ירדה לליגה השנייה לפני קרוב לעשור, אך הצליחה לחזור שוב לסרייה א'. לאחר חזרתם לקדמת הכדורגל האיטלקי, לא צלחו הנשרים לתקוע יתד וכבר אחרי עונה אחת חזרו לליגת המשנה. בדומה לבורדו, גם פאלרמו חוותה קשיים כלכליים ולמעשה נאלצה לרדת בעקבות כך לסרייה D, שהיא הליגה הרביעית בארץ המגף. משם המועדון פורק והכריז על פשיטת רגל, בנה את עצמו מחדש בשם "SSD Palermo" והצליח לעלות לליגה השנייה בסיום העונה שעברה, סוף מתוק ביחס לצרפתים.
דפורטיבו לה קורוניה: זכתה באליפות ספרד היחידה אי פעם בתולדותיה בעונת 1999/00, והשתתפה כדרך קבע בליגת האלופות באותן שנים. בעונת האליפות כיכבו בעיקר הקשר הברזילאי, מאורו סילבה והחלוץ ההולנדי, רוי מקאי. במהלך השתתפותה בצ'מפיונס בעונת 2003/04, עשתה את הבלתי ייאמן והדיחה את מילאן, לאחר שהפסידה במשחק הראשון 1:4, ניצחה בגומלין 0:4 היסטורי, שהוביל אותה לחצי הגמר ולהדחה מול פורטו, שגם הניפה את הגביע עם האוזניים הגדולות. עשור לאחר מכן, מצבה של לה קורוניה החל להתדרדר, והיא מצאה את עצמה נעה בין הליגה הראשונה לשנייה, עד שב-2020 ירדה לליגה השלישית בספרד, דבר שלא קרה לה מאז עונת 1974/75.
המבורג: הדינוזאורים היו אחד המועדונים הטובים בכדורגל הגרמני, והם חוו שנים נפלאות גם בזירה האירופית. עונות השפל החלו כבר ב-2013/14 אך השיא היה 4 שנים לאחר מכן, בעונת 2017/18. המבורג ירדה לבונדסליגה השנייה לאחר 54 שנים בבמה המרכזית בגרמניה, כאשר סיימה במקום הלפני אחרון בטבלה. בשנים שבאו אחר כך, המבורג הציגה כדורגל לא רע ואף התקרבה לחזרה לבונדסליגה הראשונה, אך רצף של תוצאות לא טובות מנע זאת ממנה. בסוף העונה אשתקד, סיימה במקום השלישי שמקנה צמד משחקי מבחן לעלייה לבונדסליגה, שם נכשלה המבורג כשהפסידה 2:1 בסיכום הכללי להרטה ברלין ובכך ספרה 5 עונות מחוץ לליגה הראשונה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.