ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
הליכוד מדווח על התקדמות

יהדות התורה מסרבת לחתום על נספח תפקידים

בליכוד מודיעים הערב על השגת כל 64 החתימות הנדרשות לשם החלפת יושב ראש הכנסת, הליך שיתבצע ברביעי הקרוב או ביום שני הבא, במקביל הודיעו כי נרשמת התקדמות להקמת הממשלה | בינתיים ביהדות התורה עדיין לא סיימו את חלוקת התפקידים ומסרבים לחתום 

יהדות התורה מסרבת לחתום על נספח תפקידים
נתניהו וגפני במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לקראת גיבוש הסיכומים בין הליכוד ליהדות התורה בסוגית התפקידים, ביהדות התורה הודיעו לליכוד כי הם לא מתכוונים לחתום על נספח תפקידים ויחתמו אך ורק על הסכם כולל בו נכלל גם הנושאים המהותיים.

כבר מראשית שיחות המו"מ שבליכוד הציעו לפצל את ההסכמים, לחתום קודם על נספח תפקידים ואז על הסכם רחב יותר, הודיעו ביהדות התורה כי הם מסרבים להצעה, כך דיווח לראשונה העיתונאי עמיאל ירחי מ'כיפה', אך היה מי שפירש זאת כאיום, הערב מתברר כי ההתעקשות היא מהותית.

ב'אגודת ישראל' ו'דגל התורה' כבר הודיעו לליכוד כי הם לא יחתמו על נספח תפקידים נפרד, ככל הנראה הליכוד ויהדות התורה יוציאו הודעה משותפת כל חלוקת התפקידים אבל ימתינו לחתימה על הסכמים רק כאשר יסוכמו כלל הנושאים בהם המהותיים שכולל את סוגיית השוואת תקציבי החינוך וחוק הגיוס בו נתקלו בקשיים בשל התעקשות גדולי ישראל לחוקק חוק ללא יעדים או סנקציות.

הערב (שני) הודיעו בליכוד כי כל סיעות המחנה הלאומי הגישו את החתימות להחלפת יו"ר הכנסת. וכן הודיעו כי במקביל נרשמת התקדמות משמעותית בשעות האחרונות להקמת הממשלה. כך שאחרי החלפת יושב ראש הכנסת ברביעי הקרוב או ביום שני הבא יחלו בסדרת חקיקה כהכנה להשבעת הממשלה, בראשם 'חוק דרעי' שימנע את פסילת חבר הכנסת אריה דרעי מלכהן כשר.

בינתיים, נושא התפקידים ביהדות התורה כמעט ונשלם, לפי המסתמן: יצחק גולדקנופף יכהן כשר השיכון; משה גפני יהיה יושב ראש ועדת הכספים, מאיר פרוש יכהן שר לענייני ירושלים ומסורת לצד סמכויות בנושא מירון, אורי מקלב יהיה סגן שר במשרד התחבורה ובמשרד ראש הממשלה, יעקב אשר יהיה יו"ר ועדת הפנים, ישראל אייכלר ישמש כיו"ר ועדת העבודה והרווחה, יצחק פינדרוס כשייכנס בנורבגי ישמש יו"ר הוועדה לפניות ציבור, כשבשלב זה טרם נקבע תפקיד עבור חבר הכנסת יעקב טסלר ששובץ במקום החמישי ברשימה לכנסת.

נציין כי הבוקר זעמו ביהדות התורה על כך שהליכוד העביר לידי מפלגתו של סמוטריץ' את הוועדה למיזמי תשתיות ורפורמות, ב'יהדות התורה' טענו כי הוועדה חופפת לוועדת הכספים בנוסף לכך שסוכם שנושא מזימי תשתיות יהיה בידי יעקב אשר, אלא שבפגישה בין נתניהו לגפני היום הודיעו בליכוד כי הוועדה לא תפעל בסיכום עם גפני ונושאי מזימי התשתיות יישארו בידי יעקב אשר כמסוכם.

יושב ראש הכנסת יהדות התורה הרכבת ממשלה משא ומתן קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד