באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022.
אחרי 120 דקות ללא הכרעה עם 1:1, סגנית אלופת העולם קרואטיה ניצחה את יפן בדו-קרב מהנקודה הלבנה בזכות שלוש עצירות של דומיניק ליבאקוביץ'. מאדה ניצל בלאגן ברחבה ובעט מקרוב את היתרון של הסמוראים (43), אך פרישיץ' השווה בנגיחה אדירה מקצה הרחבה היפנית (55). קרואטיה תפגוש את ברזיל או דרום קוריאה ברבע הגמר. הסמוראים הכחולים רצו לעשות היסטוריה ולעלות לרבע הגמר בפעם הראשונה, אך יחזרו מקטאר עם המחמאות בלבד.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
הניצחון הזה מהווה המשך ישיר לדרך שעשתה קרואטיה במונדיאל 2018, אז היא ניצחה בפנדלים את דנמרק בשמינית הגמר ואת המארחת רוסיה ברבע הגמר, וגברה על אנגליה בחצי הגמר רק אחרי הארכה. מה עוד משותף לכל המשחקים האלה ולאחד של היום? בכולם קרואטיה חזרה מפיגור. מלכת האופי. למעשה, שבעה משמונת המשחקים האחרונים של קרואטיה במשחקי נוקאאוט נכנסו להארכה, כשזה היה המקרה גם ברבע גמר יורו 2008 נגד טורקיה, בשמינית גמר יורו 2016 נגד פורטוגל ובשמינית גמר היורו האחרון נגד ספרד. המשחק היחיד שלא נכנס להארכה היה גמר המונדיאל נגד צרפת.
4 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ' דומיניק ליבאקוביץ'
לוקה מודריץ' דומיניק ליבאקוביץ'
השאיר את קרואטיה בטורניר. מודריץ' מודה לליבאקוביץ'
(צילום: רויטרס)
4 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ' דומיניק ליבאקוביץ'
לוקה מודריץ' דומיניק ליבאקוביץ'
"התחושות נפלאות". ליבאקוביץ' מציל פנדל
(צילום: רויטרס)
ליבאקוביץ' עשה הערב היסטוריה, כשהשווה את שיא כמות העצירות בדו-קרב פנדלים במשחק מונדיאל. שני השוערים היחדים שעצרו שלוש בעיטות לפניו הם דניאל סובשיץ' הקרואטי שעשה זאת באותה שמינית גמר מול דנמרק ב-2018, וריקארדו הפורטוגלי מול אנגליה ברבע הגמר של 2006. אבל ליבאקוביץ' גם שבר שיא, כשהפך לשוער הראשון אי פעם שעוצר את שני הפנדלים הראשונים בדו-קרב במונדיאל. ההצגה של השוער סיפקה לו בסיום נשיקה במצח מהקפטן לוקה מודריץ'. הקשר בן ה-37 הוחלף בתחילת ההארכה וידע שזה עשוי להיות משחקו האחרון בטורנירים גדולים.
דומיניק ליבאקוביץ' נבחר כמובן לאיש המשחק ואמר בסיום: "התחושות נפלאות, קודם כל עבור הנבחרת. האווירה הייתה נהדרת, תודה לאוהדים שבאו לכאן. היה משחק קשה, היפנים לחצו מצוין בפתיחה והיו מוכנים אלינו, אבל גם אנחנו הגענו מוכנים. ניצחנו ברגעים הכי קשים. זה המשחק הטוב בחיי והרגעים הכי יפים בקריירה שלי".
4 צפייה בגלריה
דומיניק ליבאקוביץ' חוגג עם החברים
דומיניק ליבאקוביץ' חוגג עם החברים
עשה היסטוריה. דומיניק ליבאקוביץ' חוגג עם החברים
(צילום: AFP)
ניקולה ולאשיץ' שנכנס בדקה ה-99: "כשהשוער שלך לוקח שלושה פנדלים, אתה לא יכול להפסיד. התאמנו על הפנדלים באימונים והמשחק הזה הוכיח איזו נבחרת מאוחדת יש כאן. סבלנו מול יפן, אבל היינו מודעים גם לחולשות שלהם וידענו לנצל אותן. מול מי נשחק עכשיו? אני מעריך שברזיל תנצח, אבל הכל אפשרי. נמשיך צעד אחר צעד וניתן את הכול".
המגן בורנה בארישיץ' הוסיף: "הראינו כמה אופי ועומק יש בסגל שלנו. יפן נבחרת חזקה ורצה ללא הפסקה, אני סיימתי פה עם שרירים מכווצים, אבל הגענו לפנדלים וידענו שננצח. כולנו כאן למען מטרה אחת: הצלחת הנבחרת. נתאושש ונתחיל להתכונן לרבע הגמר. יש לנו את האיכויות ללכת רחוק".
בצד המאוכזב, קפטן נבחרת יפן מאיה יושידה בן ה-34 שגם החמיץ את אחד הפנדלים, בחר להסתכל על חצי הכוס המלאה: "נתנו הכל לאורך הטורניר הזה והיו לנו תוצאות נהדרות, כשחזרנו מפיגור מול ספרד וגרמניה. אני גאה בנבחרת שלי, גאה בחברים שלי. אני רוצה להודות לכל האוהדים שלנו ביציעים ואלו שצפו בנו בטלוויזיה. זה קשה, אבל אני גאה מאוד במה שעשינו. ואני מאוד נהניתי מהטורניר הזה".
המאמן האג’ימה מוריאסו נפרד מהטורניר כאשר קד קידה לאוהדים היפנים שהגיעו לאצטדיון והודה להם על העידוד לאורך התחרות. הקהל עצמו המשיך להיות מנומס והאוהדים תועדו גם הפעם כשהם מנקים אחריהם את האצטדיון.