בהרצליה מודים שלא חשבו ובטח לא האמינו שתוך חודש בלבד מצמד הניצחונות על הפועל ירושלים והאלופה חולון, פלוס הניצחון על ריטאס וילנה בליגת האלופות של פיב"א - הם ימצאו את עצמם במקום האחרון בטבלה, עם הפסד שביעי בכל המסגרות, החמישי ברציפות בליגה. "זאת המציאות וצריך להתמודד איתה", נאמר בתום ההפסד אתמול 86:81 להפועל אילת באולם היובל.
מחזיקת הגביע לא רק שלא תשתתף הפעם במפעל הגביע, אלא "מתרחקת" מיתר הקבוצות בתחתית כאשר כרגע רק גליל עליון חולקת איתה את המקום האחרון. גם 21 נקודות של קווינטון הוקר, 18 של ג'וליאן גמבל ו-15 של כריס באב לא עזרו להרצליה מול קבוצתו של אריאל בית הלחמי, ששוב הפסידה בדקות הסיום- בפעם השלישית באולם היובל- משחק שאותו הייתה יכולה לנצח.
2 צפייה בגלריה
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני עם יאיר קראביץ
מאמן בני הרצליה אורן אהרוני עם יאיר קראביץ
במשבר. בני הרצליה
(צילום: אתר פיב"א)
"החטאנו 14 זריקות עונשין וזה פגע בנו מאוד. קיבלנו סלים קלים מתחת לסל במשחק צמוד שהיו קריטיים עבורנו. סבלנו מאחוזי קליעה נוראיים בצבע. זה מה שהכריע את המשחק בסוף", הסביר אורן אהרוני את אחת הסיבות להפסד הנוסף של קבוצתו.
אהרוני לא הסתיר את מצב הקבוצה והוסיף: "אנחנו במאזן לא טוב ומשחקים לא טוב. יש הרבה דברים לשפר, אבל הרצון שם. אנחנו צריכים לשפר את היכולת בצד ההגנתי ובצד ההתקפי. אם מרגישים באימונים אחרת? החזרה של קווינטון היא משמעותית עבורנו, עצומה".
2 צפייה בגלריה
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
עודד קטש מאמן מכבי ת"א
קטש ומכבי ת"א מחכים
(צילום: EPA)
אם וכאשר הרצליה תרצה לעשות שינוי, היא תצטרך לעשות אותו תוך כדי תנועה ברצף משחקים לא פשוט בכלל. כבר במוצאי שבת היא תתארח אצל מכבי ת"א ביד אליהו, כאשר הסנסציה אשתקד בה הרצליה הדיחה את הצהובים לא אמורה לקרות בשנית. לאחר מכן היא תמריא לליטא, למשחק במחזור החמישי נגד ריטאס וילנה כאשר הפסד יחסל את הסיכוי האחרון שנותר להעפלה לשלב הפלייאין. וילנה גברה על פרישטרי במחזור הקודם, כך שהרצליה מצד אחד תלויה בעצמה, אך כפי שהיא נראית מצפה לה משימה קשה מאוד.
"המצב לא קל, אבל אין דרך אחרת. צריך לבוא כל יום, לעבוד ולשפר את הדברים", התייחס אהרוני ללוח הזמנים. "צריך לראות מה עושים", הוסיפו במועדון בתום המשחק, כאשר השחקנים המקומיים צופים בפרצוף עצוב בשחקנים מאילת מאושרים על הפרקט. גם יו"ר הקבוצה אלדד אקוניס נראה מתוסכל, עומד צמוד לספסל הקבוצה דקות ארוכות אחרי סיום המשחק. למרות התקרית עם אהרוני בשבוע שעבר, אגב, אקוניס עדיין ישב על הספסל במהלך המשחק עצמו.
בתוך כך, הקבוצה כבר רשמה שמונה מתוך עשרת הזרים במכסה, ובמועדון ממשיכים לחשוב איך "לעשות את הקבוצה יותר טובה", אך עדיין אין שום שם ממשי בקנה. בקבוצה עדיין ממתינים להחלמתו של רוברט קרטר, שכזכור נפצע בכף ידו בתחילת אוקטובר. הפורוורד/סנטר עדיין נמצא עם הסגל וישנה תקווה שחזרתו תסייע גם כן בעיבוי הסגל.