וייטנאם למטייל – המדריך המלא

תכנון הוא חלק מהותי בכל טיול שנבחר לעשות, אבל כשזה מגיע ליעד אקזוטי כמו וייטנאם – היערכות נכונה יכולה לעשות את כל ההבדל

freepik

בשיתוף flyeast

התרבות הזרה, האתגרים שמחכים במדינה במזרח ואלמנטים רבים אחרים, דורשים מעט היכרות. הכנה מתאימה תאפשר לך ליהנות מהחופשה שלך ולהיחשף לקסם של וייטנאם בצורה הטובה ביותר. כדי לוודא שהנסיעה המתוכננת תתנהל בדיוק כמו שתמיד רצית, צוות המומחים של Flyeast הכין לך פה מדריך מפורט עם מגוון רחב של טיפים על וייטנאם למטייל המבקר בה פעם ראשונה.

לתאם נסיעה לעונה המתאימה ביותר לחופשה

וייטנאם היא מדינה עם אקלים טרופי. משמעות הדבר היא שכמו יעדים רבים אחרים בסביבה, בעונת המונסון היא נתקפת בגשמים ושיטפונות. בעונה החמה, לעומת זאת, החום יכול להיות בלתי נסבל. כדי להבטיח שנמצא את המיטב מהטיול שלנו, כדאי לבחור בטווח העדין שבין שני הקטבים האלה. העונות האידיאליות בוייטנאם למטייל המערבי הן בחודשי הסתיו (ספטמבר-דצמבר) או בתחילת האביב (מרץ-אפריל). בחודשים אלו צפויות טמפרטורות נעימות בכל רחבי הארץ.

לא לוותר על ביטוח נסיעות

ביטוח נסיעות הוא חשוב כשמבקרים בכל מדינה, אבל הוא נעשה קריטי במדינות כמו וייטנאם למטייל. למרות שווייטנאם היא מדינה בטוחה יחסית לביקור, חשוב להיות מוכנים לנסיבות בלתי צפויות. וזה ממש לא כולל רק גניבה קטנה. הרעלת מזון, פציעות במהלך אטרקציות, אובדן חפצי ערך ואפילו החמצת הטיסה שלך, הם רק כמה מהאירועים שיכולים בגלל רגע אחד של חוסר תשומת לב או מזל להרוס טיול שיכול להיות מושלם עם הכיסוי המתאים. הנקודה שחשוב לזכור היא שהחיים מלאים באי וודאות ואנו לא יכולים לדעת מה יכול לקרות. בכמה דולרים ליום, נוכל לקנות לעצמנו כל כך הרבה שקט נפשי, שזה פשוט לא הגיוני לא לרכוש את הביטוח.

לא לשתות מי ברז

טעות גדולה נוספת שכדאי להימנע ממנה בווייטנאם היא שתיית מי הברז. מי הברז בווייטנאם אינם בטוחים לשתייה, וכמעט מובטח ששתייה מהם תגרום לנזק בריאותי. הכי פשוט יהיה לקנות מים בבקבוקים. בקבוק ליטר וחצי מים עולה פחות מדולר וניתן לקנות אותו כמעט בכל מקום – ממכולות ומסעדות ועד לבית המלון.

זה הזמן להשחיז את מיומנויות המיקוח שלך

אם זה הביקור הראשון שלך בווייטנאם, מחכה לך הפתעה נעימה – השווקים מלאים בשפע מהמם והכול זול להדהים. עם זאת, מקובל מאוד להתמקח. כדאי לדעת שהמחיר ההתחלתי שתיירים מקבלים הוא גבוה מאוד ולכן כדי להבטיח שאכן נקבל מחיר משתלם, חשוב וכדאי להתמקח. אין שום צורך להתבייש בכך, המוכרים מצפים ממך לעשות את זה.

התניידות בוייטנאם למטייל מתחיל

וייטנאם היא אחת המדינות הזולות ביותר לביקור באסיה וההתמצאות בה היא פשוטה למדי ובמחירים סבירים מאוד. התנאים האלו הופכים אותה לאידיאלים גם לאלו מאיתנו שמטיילים בתקציב מצומצם עם תרמיל על הגב. מרכבות ועד אוטובוסים, לווייטנאם יש רשת תחבורה עצומה ויעילה שמחברת אותך בקלות לכל קצות הארץ. לאלו מאיתנו שרוצים לנסוע למרחקים ארוכים במחירים הזולים ביותר, מומלץ בחום ללכת על רכבות לילה. בנוסף, יש חברות לואו קוסט גם בוייטנאם שיאפשרו לך לערוך טיסות פנימיות במחירים זולים מאוד.

גם כשזה מגיע להתניידות בתוך הערים, נגלה שהתחבורה משתלמת מאוד. ברוב הערים בוייטנאם למטייל הממוצע יהיה קל ביותר לנוע ברגל. על אף העובדה הזו, כדאי לדעת שגם אם עברנו יום מתיש, או סתם בא לנו להתפנק, המוניות עולות גרושים. על אוטובוסים וריקשות נשלם אפילו פחות. חשוב לסגור מראש על מחיר קבוע עם הנהג. אם לא נהיה ערניים, יכולה לחכות לנו הפתעה לא נעימה כשנסיים את הנסיעה.

להכיר כמה ביטויים נפוצים בוייטנאמית

אין ספק שבאזורים המתויירים בוייטנאם למטייל יהיה קל מאוד להסתדר עם אנגלית. עם זאת, תמיד כדאי להכיר כמה משפטי יסוד, רק למקרה בו נצטרך לתקשר עם מקומיים שלא דוברים אנגלית ברמה טובה. אלו כמה משפטים שיכולים להקל משמעותית על החיים ברגע האמת:

להתראות – תום בינת

כן – דקה

כמה זה עולה? – קאי נאי ג’יה באו ניו?

לא – קונג

שלום – שין צ’או

תודה – קאם און

בבקשה – לאם און

סליחה – שין לוי

לא – קונג

התחלת להיערך למסע המרגש שלך לוייטנאם? Flyeast מציעה את כל מה שנדרש בוייטנאם למטייל ומסייעת לך לאתר טיסה משתלמת ומותאמת לצרכים שלך. למידע נוסף, ניתן לבקר באתר וללמוד על מגוון הדילים שלנו.

בשיתוף flyeast

כדאי להכיר