ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
שיתוף פעולה פוליטי

מאסק חשף את הסקנדל של בכירי טוויטר

תכתובות פנימיות מצביעות על שיתוף פעולה בין המפלגה הדמוקרטית לבכירי ענקית רשת החברתית 'טוויטר'. הטענות על התערבות בוטה בתקופת הבחירות בהן הפסיד טראמפ לביידן נטענו באותה עת ואף נערכה חקירה בבית הנבחרים האמריקאי

מאסק חשף את הסקנדל של בכירי טוויטר
טוויטר צילום: Pixabay

ה'ניו יורק פוסט', המזוהה עם הרפובליקאים, פרסם בתקופה שלפני הבחירות בארה"ב תחקיר ובו נתונים מתוך המחשב הנייד של האנטר ביידן, בנו של מי שהיה אז המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב. ביידן הבן, מסר כמה שנים קודם לכן את המחשב הנייד שלו לתיקון, אבל לא הגיע לקחת אותו.

אחרי תקופה ממושכת בה נותר המחשב במעבדת התיקונים, החליט הבעלים של המעבדה לבדוק את תוכנו, ומצא מידע נפיץ שמציג את האטנר ביידן כמי ששקע שוב ושוב בחובות, ושנאלץ לקבל את עזרת אביו כדי להיחלץ מהן. כמו כן חשף המידע שבמחשב כי ביידן הבן גם עסק בפלילים, והיה בתכנית גמילה לאורך תקופה.

מיד לאחר פרסום התחקיר, הגיבה הרשת החברתית 'טוויטר' בחסימה מוחלטת של החשבון של העיתון הניו יורקי, מה שהגביל משמעותית את הפרסום. כמו כן חסמה הרשת את החשבון של דוברת הבית הלבן, כחלק מאותו מאבק עיקש נגד פרסום המידע.

ב'טוויטר' נקטו בצעדים נוספים כדי להפריע למאבק הרפובליקאי נגד ביידן, ומחקו ציוצים שפורסמו, לפי בקשת הצוות של ביידן. בהמשך הגיע הנושא לחקירה בבית הנבחרים האמריקאי, אבל ב'טוויטר' הכחישו שפעלו בשליחות המפלגה הדמוקרטית וטענו כי היתה זו הפרה של מדיניות החברה. הצד שכנגד לא הצליח להציג ראיות חותכות והסיפור הסתיים בלי שום הכרעה.

לאחרונה רכש המיליארדר האמריקאי אילון מאסק את 'טוויטר', ומאז הוא מטלטל את החברה, מפטר עובדים, הוא הדיח את כל הבכירים, ביטל את החסימה שהיתה בשנתיים האחרונות על חשבונו של הנשיא לשעבר טראמפ ועוד.

בסוף השבוע פרסם מאסק תכתובות שנערכו בין בכירי החברה באותה התקופה של פרסום התחקיר נגד האנטר ביידן, ומהן עולה בבירור שאכן היתה מדיניות ברורה לסייע למפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות. התכתובות נשמרו בשרתי החברה, וכעת נמצאות בבעלותו של מאסק שיכול לעשות בהן ככל העולה על רוחו.

הפרסום עורר סערה גדולה בארה"ב, אבל התקשורת הממסדית נמנעת לעסוק בפרשה הזאת בהרחבה, בשל היותה מזוהה ברובה המוחלט עם המפלגה הדמוקרטית. עם זאת, ברור שהחשיפה של מאסק טומנת בחובה משמעות רבה, בעיקר בשל העובדה שבקרוב מאוד יושבעו חברי הקונגרס החדשים, כשרוב הצירים בבית הנבחרים הם אנשי המפלגה הרפובליקנית. אלו צפויים להקים ועדת חקירה בעל סמכויות ולערוך שימוע פומבי לבכירי 'טוויטר' ולאנשי המפלגה הדמוקרטית שביקשו מהם להתערב בפרסום התכנים, תוך חשד כבד בכך שעברו על התיקון הראשון לחוקה האמריקאית, המעגן את חופש הביטוי והאיסור להשתיק אדם בגלל דעותיו או עמדותיו הפוליטיות.

טוויטר אילון מאסק האנטר ביידן ניו יורק פוסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד