ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בלחץ המחאות

איראן: התובע הכללי הודיע על פירוק משטרת הצניעות

אחרי שהציתה מהומות נרחבות ברחבי איראן וביקורת בינלאומית קשה כלפיה, הודיע התובע הכללי של איראן מוחמד ג'פאר מונטאזרי על ביטולה של משטרת הצניעות. "למשטרת המוסר אין שום קשר למערכת המשפט והיא פורקה", אמר במהלך כנס בו נטל חלק

איראן: התובע הכללי הודיע על פירוק משטרת הצניעות
הפגנות באיראן צילום: Iran international

שלושה חודשים אחרי תחילת מחאת החיג'אב הנרחבת: במהלך כנס דתי בו נטל חלק, הודיע התובע הכללי של איראן מוחמד ג'פאר מונטאזרי על פירוקה של משטרת הצניעות, כך לפי סוכנות הידיעות האיראנית איסנ"א. במהלך הכנס נשאל התובע בנוגע למשטרת הצניעות, והשיב כי "למשטרת הצניעות אין שום קשר למערכת המשפט, והיא פורקה על ידי אלו שיצרו אותה".

עוד אמר התובע הכללי במהלך הכנס שסיפק כותרות רבות, כי הפרלמנט ומערכת המשפט יבחנו את החוק המחייב נשים לעטות כיסוי ראש. מאז עליית ראיסי לשלטון לפני חודשים ספורים הוחמרה אכיפת כללי הצניעות באיראן, המונהגים מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. הריגת הצעירה אמיני מביאה לשיא את המחאות נגד החיג'אב ואכיפת לבישתו, שהיו מעטות וכמעט לא קיימות עד אז.

במהלך המחאה תועדו נשים בהפגנות ללא כיסוי ראש, וחלקן אף הציתו את החיג'אב שלהן. בנוסף נשמעות בהפגנות קריאות נגד משטר האייתוללות של המנהיג העליון עלי חמינאי.

כעת, נראה כי משטר האייתוללות האיראני נסוג אט-אט מעמדתו הנוקשה ומבין כי לא נותר לו אלא להרכין מעט את ראשו בפני המחאה שמסעירה את העולם.

הפגנות באיראן איראן נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד