גירסת הדפסה        
   
קבוצות דיון סקופים נושא #771696 מנהל    סגן המנהל    מפקח   עיתונאי מקוון    צל"ש  
אשכול מספר 771696        
לא יודע לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.11.21
606 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    08:49   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  

איתות לאיראן - מטוסי F-15E חמושים בתחמושת חיה במהלך תרגיל משותף לצה״ל וצבא ארה״ב שבוע שעבר  

 
  
מאת: THE WAR ZONE - Thomas Newdick

עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF

מטוסי קרב ומטוסי תדלוק אווירי של חיל האוויר האמריקני חברו לחיל האוויר הישראלי בתרגיל שדימה תרחישים פוטנציאליים מול איראן.
תרגילים משותפים הם מרכיב די קבוע במערכת היחסים ההדוקה בין חיל האוויר האמריקני לחיל האוויר הישראלי, אם כי הרבה יותר נדיר לראות את כלי הטיס המעורבים בתרגילים הללו נושאים מטענים מלאים של חימוש חי. כך היה במהלך גיחות הצילום שליוו תרגיל דו-צדדי בין ארה"ב לישראל מעל מזרח הים התיכון מוקדם יותר השבוע, תוך התמקדות באינטגרציה ותדלוק, כך על פי הודעת חיל האוויר האמריקני.


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF

בין המטוסים שנטלו חלק בתרגיל - F-15E Strike Eagles של חיל האוויר האמריקאי ו-F-16 Vipers, וכן מטוסי תדלוק KC-10 Extender ו-KC-135 Stratotanker.

מהצד הישראלי השתתפו מטוסי חמקן F-35I אדיר מטייסת 116 "אריות הדרום" ומטוסי קרב F-16C ברק מטייסת 101 המכונה גם "טייסת הקרב הראשונה".

התרגיל עצמו התקיים ב-29 וב-30 בנובמבר.
עם זאת, מה שמעניין במיוחד בתמונות הנלוות הוא שארבעת ה-F-15E חמושים במלואם. בעוד שבעבר ראינו את מטוסי הקרב של חיל האוויר האמריקאי נושאים חימוש חי בזמן שהם מלווים מפציצים של חיל האוויר האמריקני, זה נדיר לראות אותם נושאים תחמושת חיה במהלך תרגילים עם חיל האוויר הישראלי.

מטוסי ה- F-15E סטרייק איגל (Strike Eagle; מאנגלית: "העיט התוקף") שהשתתפו הם מטייסת הקרב 389, ה"Thunderbolts", חלק מכנף 366 בבסיס חיל האוויר מאונטיין הום, איידהו. המטוסים נשאו פצצות JDAM מהדגמים;
‏GBU-38 מבוססת על פצצת סימן 82 – 230 ק"ג
‏GBU-31 מבוססת על פצצת סימן 84 – 910 ק״ג, בנוסף גם פצצות GBU-39/B, המוכרת גם כ-SDB - ראשי-תיבות של "פצצה קטנת קוטר" שוקלת קצת יותר מ-130 קילוגרם.

ה-JDAM זו ערכה (kit) הכוללת משטחי ניהוג, חיבור למחשב המטוס, מערכת הנחיה אינרציאלית ומערכת ניווט מונחה לוויינים עם מחשב. הערכה מורכבת תוך דקות ספורות על פצצת ברזל. מערכות אלו יכולות לשפר את רמת הדיוק של פצצות רגילות, בכל מזג אוויר., מקלט GPS וסנפירים נעים כדי לכוון אותו אל המטרה. סט נוסף של רצועות מסביב לגוף הפצצה הופך אותה ליציבה יותר כשהיא גולשת לכיוון הקרקע.
גרסאות מאוחרות יותר של JDAM קיבלו יכולות נוספת ל'קיט', מערכת של חיישן לייזר שנותנת לפצצה דיוק להתמודדות עם מטרות נעות. נראה שחלק מכלי הנשק במשקל 225 ק״ג על המטוסים הם אכן גרסאות של ה GBU-54/B מונחה לייזר JDAM.
נראה שלפחות אחד מפצצות ה-GBU-31/B במשקל 910 ק״ג משודך לראש נפץ מסוג BLU-109/B, או דגם דומה.
ב-BLU-109/B הסטנדרטי יש כ-875 ק״ג של חומר נפץ ארוז בתוכו והוא יכול לחדור ארבעה עד שישה מטרים של בטון מזוין.

הרעיון שמאחורי ה־SDB הוא יצירת פצצה קטנה ומדויקת שתאפשר פגיעה במטרות איכותיות ממרחק. היא כוללת כנפיים בתצורת "יהלום" שמעניקים לה יכולת דאייה של כ־110 קילומטרים (68 מיל) והיא מדויקת מאוד. היא קטנה וקלה יותר מפצצת JDAM רגילה ולכן כל מטוס יכול לשאת יותר יחידות ממנה. פצצת SDB I נושאת כ־16 קילוגרם (35 ליברות) של חומר נפץ מרסק מסוג AFX-757 שלו יכולת חדירה של 1,000 מילימטר בטון מזוין.
הדגם המקורי, GBU-39/B SDB I, צויד בהנחיית ניווט אינרציאלי מסויעת GPS שאפשרה לו לתקוף מטרות נייחות כגון מצבורי דלק, בונקרים, מכ"מים וסוללות טק"א נייחות. הדגם המתקדם יותר GBU-53/B SDB II של ריית'און כולל גם ראש ביות תרמי ומכ"ם עם יכולת זיהוי מטרה אוטומטי, על מנת לאפשר לתקוף גם מטרות ניידות כגון טנקים, כלי רכב ונגמ"שי חפ"ק. לדגם SDB I יש CEP של 5–8 מטר והוא משיג זאת על ידי עדכון מתמיד של מערכת הניווט האינרציאלית שלו לפי נתוני ה־GPS.

החימוש הגנתי למטוסי ה-F-15E מורכב משני טילי אוויר-אוויר (AMRAAM) מונחי מכ"ם AIM-120 מתקדמים בטווח בינוני (AMRAAM) וגם טילי אוויר-אוויר AIM-9X Sidewinder.


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF

עם מופע כה גלוי של כוח אש (איננו יודעים איזה נשק, אם בכלל נשאו ארבעת מטוסי ה-F-35I בתאי החימוש הפנימיים שלהם), אולי אין זה מפתיע שחיל האוויר היה מפורש בצורה יוצאת דופן לגבי סוגי האיומים ש- שני חילות אוויר התאמנו להילחם נגדם.
בחשבון הטוויטר שלו, פרסם חיל האוויר הישראלי כי התרגילים "דימו תרחישים שונים למול איומים מתפתחים באזור.". עוד נמסר כי "תרגילים אלו מהווים חלק מרכזי משיתוף הפעולה האסטרטגי, ההולך וגובר בין הצבאות למול האתגרים המשותפים במזרח התיכון ובראשם איראן."

לחץ כאן לצפיה דרך טוויטר


באופן מוזר, בהודעה הרשמית של חיל האוויר נמסר כי מטוסי F-16I סופה, המותאמים לתקיפות ארוכות טווח, היו מעורבים גם הם בתרגיל, אך התמונות שסופקו מציגות רק את גרסת ה-F-16C ברק. ההצהרה של חיל האוויר האמריקני נמסר שגם שמטוסי F-16 אמריקאים השתתפו בתרגיל יחד עם מטוסי KC-10, אם כי לא פורסמו תמונות שלהם. יחד עם זאת, ההודעה לעיתונות של חיל האוויר האמריקני לא מזכירה את ה-KC-135, שבהחלט כן השתתף.


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF

הזמינות והתמיכה של מטוסי תדלוק הייתה בבירור מכרעת למטרות התרגיל, כלומר תרגול תרחישים למבצעים ארוכי טווח. בדיוק סוגי התרחישים שידרשו לכל תקיפה פוטנציאלית של חיל האוויר הישראלי נגד איראן.


שני מטוסי חיל האוויר F-16C ברק במבנה מאחורי מטוס תדלוק KC-135 Stratotanker של חיל האוויר האמריקני שהוקצה לטייסת 340 לתדלוק אווירי, כחלק מ-תרגיל דו-צדדי באזור שתחת האחריות של פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (CENTCOM), 30 בנובמבר 2022. צילום חיל האוויר האמריקני photo by Staff Sgt. Kirby Turbak


עוד הוסיף חיל האוויר הישראלי בהודעה: "במסגרת התרגול ביצע אגף המודיעין תרגיל רחב היקף אשר דימה מערכה מול מדינות מעגל שלישי ובחן את יכולות האיסוף, מחקר ו"ייצור" המטרות והנגשת המודיעין לכוחות המבצעים."
מה שמכונה המעגל השלישי הוא גם התייחסות מפורשת לאיראן, חלק מדוקטרינה צבאית רחבה יותר המתייחסת לארבעה מעגלי עימות – מעגל פנימי (הגנת העורף, פלסטינים, טרור, גרילה והתקוממות עממית); מעגל ראשון – חזית; מעגל שני ועומק – עיראק; מעגל שלישי – איראן ולוב.

מוקדם יותר השנה ערך צה״ל תרגיל גדול ומורכב הרבה יותר, תרגיל 'מרכבות האש' - חודש המלחמה של צה"ל, שהתמקד גם במשימות ארוכות טווח נגד אויב מתוחכם יותר, כמו איראן. על פי הדיווחים, התרחישים כללו תקיפת מטרות מבוצרות בעלות ערך גבוה, שיהוו נציגות של ההנהגה האיראנית, הפיקוד והשליטה, ואפילו מתקני טילים בליסטיים. בנוסף לנכסי תקיפה ארוכי טווח של חיל האוויר, הנתמכים על ידי מטוסי תדלוק, התרגיל כלל כוחות מיוחדים ורכיבי סייבר.

לעומת זאת, מה שכן היה שונה בתרגיל ״מרכבות האש״, שלמרות כמה דיווחים בתקשורת הישראלית שטענו ההפך - חיל האוויר האמריקני לא סיפק תמיכת תדלוק למתקפה המדומה על איראן, אמר דובר פיקוד מרכז ארה"ב ל-The War Zone.
כאשר צי מטוסי התדלוק של חיל האוויר הישראלי כבר מתוחים עד הקצה מאוד ועם מטוסי ה-707 המזדקנים שלו הממתינים להחלפה במטוסי KC-46 פגסוס, יש ערך משמעותי ליכולתו של חיל האוויר האמריקני לספק תדלוק אווירי נוסף. אם זה יתורגם לתמיכה ישירה של תדלוק במבצע ישראלי המכוון נגד איראן יהיה תלוי לחלוטין במצב הפוליטי הרחב יותר, אבל אפילו תרומה של מטוסי תדלוק באימונים היא בעלת תועלת עצומה.

בעוד שהצד הישראלי היה גלוי במיוחד לגבי היותה של איראן הפוטנציאלית של האויב בתרגיל האחרון הזה, הצבא האמריקני הציע הסברים מנוסחים הרבה יותר בקפידה על מעורבותו.
"תרגיל דו-צדדי זה מדגים את המחויבות של פיקוד מרכז של ארצות הברית לביטחון האזורי", אמר גנרל צבא ארה"ב מייקל "אריק" קורילה, מפקד CENTCOM.

‏CENTCOM מדגימה באופן שגרתי את היכולת להכניס במהירות כוח אוויר קרבי למבצעים ותרגילים עם השותפים שלנו, והיכולת שלנו לעשות את אותו הדבר בכל התחומים בצורה נחרצת מהווה גורם מרתיע רב עוצמה."

"התרגיל הזה מציג את המחויבות שלנו לשותפות עם ישראל כדי להתמודד עם איומים על הביטחון והיציבות האזוריים", הוסיף לוטננט-גנרל אלכסוס גרינקוויץ', מפקד חיל האוויר בפיקוד המרכז (AFCENT) של צבא ארה"ב.

"חיל האוויר הישראלי מספק יכולת הרתעה אדירה בכל אזור המזרח התיכון, ואנו נמשיך לבנות הזדמנויות לשיפור ההגנות המשולבות שלנו והיכולת להקרין כוחות אוויר משולבים".
הצהרה נלווית מחיל האוויר התשיעי של ארצות הברית (באנגלית: Ninth Air Force) הוא כוח אווירי המשתייך לפיקוד הקרב של חיל האוויר, התייחסה ל"מחויבות הברזל של ארה״ב לביטחון ישראל" וציינה כי AFCENT "תמשיך לעבוד עם עמיתיה בחיל האוויר הישראלי כדי להמשיך ולחזק את יכולת הפעולה ההדדית שלנו ולשפר את הטקטיקות, הטכניקות והנהלים הקולקטיביים".

בסך הכל, תרגילים מהסוג הזה רק יגדלו בקביעות, לאור היחסים הצבאיים ההולכים ומתהדקים בין ארצות הברית וישראל. זה התבסס מוקדם יותר השנה עם החתימה על הצהרה משותפת על השותפות האסטרטגית של ארה"ב-ישראל בירושלים. לפני כן, ישראל הועברה רשמית לתחום האחריות של CENTCOM.

יחד עם זאת, ישנן אינדיקציות ברורות לכך שישראל רוצה שארצות הברית תהיה מעורבת יותר בתכנון מבצעים מסוג זה שעלולים להיות מכוונים נגד איראן ושלוחותיה.

במהלך ביקור בארה"ב בשבוע שעבר אמר אביב כוכבי, הרמטכ"ל של צבא ההגנה לישראל, כי על הצבאות של שתי המדינות להאיץ תוכניות משותפות לפעולות התקפיות נגד איראן, בפרט, לפי ה"טיימס אוף ישראל".

כוכבי גם אמר כי הפעילות המשותפת עם צבא ארה"ב במזרח התיכון "תורחב באופן משמעותי" בעתיד.

מטוסי F-15E של חיל האוויר האמריקני ומטוסי F-35 של חיל האוויר הישראלי טסים במבנה כחלק מהתרגיל הדו-צדדי באזור האחריות של פיקוד מרכז ארה"ב, 29 בנובמבר 2022.

במקביל, מתרחב גם שיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל לכמה מדינות ערביות באזור. פרנק מקנזי, גנרל הנחתים בדימוס שפיקד על CENTCOM עד אפריל, אמר ל-The War Zone שישראל ומדינות ערב עובדים על יצירת מערכת שתשתף מידע על איומי הטילים וההגנה האווירית של אירן לאזור.

כשברקע לכל זה מאמציו של הנשיא ג'ו ביידן להחיות הסכם גרעין עם איראן, דבר שישראל מתנגדת לו בתוקף. ישראל מצידה ביקשה לאחרונה הבטחות מארה"ב כי תמנע מאיראן להשיג נשק גרעיני, גם באמצעים צבאיים במידת הצורך. אולם כרגע, שיחות הגרעין עם טהראן תקועים וההתמקדות היא בתסיסה האזרחית המתמשכת באיראן.
ככל שמפגינים איראנים מבהירים יותר ויותר את רצונם בשינוי, קשה לחזות מה המשטר בטהרן עשוי לעשות הלאה. עם זאת, עם תמיכה של חיל האוויר האמריקני, חיל האוויר הישראלי אמור להמשיך להתאמן למגוון של תרחישים פוטנציאליים הכרוכים באיראן.


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF


עמית אגרונוב. Amit Agronov/IAF


https://www.thedrive.com/the-war-zone/f-15es-brandish-live-munitions-during-drills-with-israel-aimed-at-iran



              תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה         (ניהול: למבזק)        
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד


  האשכול     מחבר     תאריך כתיבה     מספר  
  מדובר באגוזים לקוף בלי שיניים טוק דוגרי 03.12.22 08:52 1
  צילומים יפים ותודה להשקעה בידיעה בלאגן 03.12.22 08:55 2
  כלב נובח.. כבשה פועה 03.12.22 08:56 3
  לא נמאס מהאיתותים ועליות המדרגה אלה מונחים שהתעוררו עם השנים כדי למשוך עוד ועוד ולא להגיב ! fni01 03.12.22 08:58 4
  האיראנים: ''תמשיכו לשחק בנדמה לי...עוד מעט תחטפו גרעינים לפנים'' nostradamus 03.12.22 09:16 5
  אני בטוח שהאיראנים ראו תמונה של מטוס עם חימוש ברטון 03.12.22 10:23 6
  קצת בספק עד כמה האיראנים מתרשמים מכך. אבל הצילומים של עמית אגרונוב - מרהיבים, כרגיל ilanka 03.12.22 10:27 7
  אני לא חושב שזה סוג החימוש שמדאיג את האיראנים, אבל לפעמים עדיף לא לחשוף יכולות חדשות... Y_N 03.12.22 10:27 8
  הוינקר כבר נשרף מרוב איתותים, בסוף נשאר לבד אני מקווה שלפחות עזרה מינימאלית נקבל. רק ימין 03.12.22 10:30 9
  עושים פוזות למצלמה u174y 03.12.22 10:34 10
  מרגיש כמו איתות בכיכר John Galt 03.12.22 10:38 11
  באוקראינה מתגלה המלחמה החדשה.תקיפת העורף ללא מחיר. אירן מייצרת כמות עצומה של חימוש זול שיופנה לאזרחים Kayser Soze 03.12.22 10:51 12
  אנשים צריכים להבין שמלחמה מול איראן היא מלחמה של כל המזרח התיכון Investjour 03.12.22 12:47 13
     נראה שגם חיל האוויר מים שקטים 03.12.22 12:59 14
  מרוב איתותים כבר לא נשארו פניות צדק יחסי 03.12.22 13:05 15
  אולי מספיק עם החרטא הזה? holydire 03.12.22 13:06 16

   
   
טוק דוגרי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.4.12
34171 הודעות, 216 מדרגים, 417 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    08:52   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  1. מדובר באגוזים לקוף בלי שיניים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
בלאגן לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 27.5.22
5199 הודעות, 28 מדרגים, 38 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    08:55   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  2. צילומים יפים ותודה להשקעה בידיעה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
מבחינת משמעות מסר לאיראן: לא יותר מזה שמטוסי המערב מצטלמים יפה ;)



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
כבשה פועה לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 29.5.21
6356 הודעות, 32 מדרגים, 48 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    08:56   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  3. כלב נובח..  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
fni01 לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.9.07
8233 הודעות, 77 מדרגים, 154 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    08:58   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  4. לא נמאס מהאיתותים ועליות המדרגה אלה מונחים שהתעוררו עם השנים כדי למשוך עוד ועוד ולא להגיב !  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
nostradamus לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.11.15
4791 הודעות, 25 מדרגים, 49 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    09:16   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  5. האיראנים: ''תמשיכו לשחק בנדמה לי...עוד מעט תחטפו גרעינים לפנים''  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
כנראה יש פחד מאוד גדול מתגובת הנגד של האיראנים שמשתק את המערב מלפעול שם צבאית. אולי המודיעין האמריקאי חושש שהם כבר פונקו בראשי נפץ גרעיניים ממדינות אחרות.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ברטון
חבר מתאריך 26.10.21
362 הודעות
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    10:23   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  6. אני בטוח שהאיראנים ראו תמונה של מטוס עם חימוש  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
והחליטו לזנוח עקב כך את תוכנית הגרעין..

רואים את היונים של השלום ברקע בעקבות תמונה של מטוס עם חימוש חיי.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
ilanka לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 25.4.02
123503 הודעות, 291 מדרגים, 486 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    10:27   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  7. קצת בספק עד כמה האיראנים מתרשמים מכך. אבל הצילומים של עמית אגרונוב - מרהיבים, כרגיל  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Y_N לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 1.4.12
1630 הודעות, 6 מדרגים, 8 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    10:27   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  8. אני לא חושב שזה סוג החימוש שמדאיג את האיראנים, אבל לפעמים עדיף לא לחשוף יכולות חדשות...  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
רק ימין לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.7.22
2269 הודעות, 6 מדרגים, 11 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    10:30   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  9. הוינקר כבר נשרף מרוב איתותים, בסוף נשאר לבד אני מקווה שלפחות עזרה מינימאלית נקבל.  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
u174y לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 28.11.21
1214 הודעות, 3 מדרגים, 6 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    10:34   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  10. עושים פוזות למצלמה  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לגבי המהות ? רק תמונות שיהיו תלויות במסדרונות של בסיסי חיל האויר , וחלקם יארזו כאריזת
מתנה ויחולקו .
חבל על הדלק .



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
John Galt לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 4.3.21
862 הודעות, 1 מדרגים, 1 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    10:38   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  11. מרגיש כמו איתות בכיכר  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אף פעם לא תדע העם הם מתכוון ליציאה הזאת או לזאת שאחריה. עד כה מרגיש כמו נסיעה בסיבובים אין סופיים.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Kayser Soze לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 2.4.12
20208 הודעות, 106 מדרגים, 177 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    10:51   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  12. באוקראינה מתגלה המלחמה החדשה.תקיפת העורף ללא מחיר. אירן מייצרת כמות עצומה של חימוש זול שיופנה לאזרחים  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
אנחנו נתקוף "מטרות איכות" והם יורידו אלפי שאהד 136 על תחנות כוח ומתקני מים. הפורמט הזה עם מטוסים לא יעזור בכלום כי אי אפשר להגיע לכל חור בתימן ולצוד משגר של דאון שעולה 20אלף דולר



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
Investjour לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 11.4.21
2455 הודעות, 14 מדרגים, 26 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    12:47   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  13. אנשים צריכים להבין שמלחמה מול איראן היא מלחמה של כל המזרח התיכון  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לפני שמחליטים לתקוף, גם היום שאחרי בא בחשבון ואני(לא שיש לי ברירה) סומך על התזמון של מקבלי ההחלטות. איראן זו מדינה ענקית וזה לא יהיה פשוט גם עם ארה"ב.



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
מים שקטים לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 30.6.18
655 הודעות, 4 מדרגים, 4 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    12:59   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  14. נראה שגם חיל האוויר  
בתגובה להודעה מספר 13
 
  
התאהב בלעשות ״סלפי״
בתרגיל הבא ישחררו תמונות ממוט סלפי ,ואז האיראנים באמת ייבהלו
ויחתמו הסכם שלום עם כל האנושות וגם עם כמה גלקסיות



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
צדק יחסי לחץ כאן להצגת דירוג המשתמש
חבר מתאריך 3.12.17
2861 הודעות, 13 מדרגים, 22 נקודות.  ראה משוב
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    13:05   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  15. מרוב איתותים כבר לא נשארו פניות  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
holydire
חבר מתאריך 2.11.07
1010 הודעות
יום שבת ט' בכסלו תשפ''ג    13:06   03.12.22   
כרטיס אישי עבור לצ'אט  
  16. אולי מספיק עם החרטא הזה?  
בתגובה להודעה מספר 0
 
  
לא נתקוף לעולם



            תגובה עם ציטוט   | תגובה מהירה                                     (ניהול: מחק תגובה)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד



תגובה מהירה  למכתב מספר: 
 
      

__________________________________________________________________________
למנהלים:  נעל | נעל אשכול עם סיבה | מחק | העבר לפורום אחר | מזג לאשכול אחר | מחק תגובות | גיבוי אשכול | עגן אשכול
   
   


© כל הזכויות שמורות ל-רוטר.נט בע"מ rotter.net
חדשות