האירועים האחרונים עם דארן היליארד שהושעה עד להודעה חדשה רק הוסיפו עוד שמן למדורה שכבר קיימת במכבי ת״א עם כל הלחץ שיושב על כל המערכת לקראת המפגש הערב (שישי, 21:30) מול באיירן מינכן בגרמניה במסגרת המחזור ה-11 ביורוליג.
הצהובים מגיעים למשחק חוץ כשהם במאזן 5:5 ובמקום התשיעי בטבלה וסוחבים 4 הפסדים מתוך חמשת המשחקים האחרונים במפעל, בתוספת להפסד להפועל ירושלים בזירה המקומית. אין ספק שהמטרה הראשונה היא קודם כל לחזור למסלול הניצחונות, לעלות שוב למאזן חיובי באירופה ובעיקר להוריד את מפלס הלחץ, אבל חוץ מזה, בקבוצה מאוד חשוב לשבור את המזל הרע שהם יצרו לעצמם אחרי שהפסידו בכל ארבעת משחקי החוץ שלהם העונה ביורוליג. בעיקר מצפים מהשחקנים להגיע באותה רמת האנרגיות שהם מגיעים למשחק ביתי, ולא רק לחכות לדרייב שהם מקבלים מהאוהדים בהיכל, אלא לנסות לייצר בעצמם אינטנסיביות ולכידות קבוצתית.
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי ת"א לורנזו בראון, ג'וש ניבו, אלכס פויתרס, ווייד בולדווין
שחקני מכבי ת"א לורנזו בראון, ג'וש ניבו, אלכס פויתרס, ווייד בולדווין
ישימו את רעשי הרקע בצד ויחזור למסלול הניצחונות? שחקני מכבי ת"א
(צילום: עוז מועלם)
"אנחנו צריכים קודם כל לנצח בחוץ", אמר גיא פניני. "אנחנו צמאים לניצחון הזה. אני חושב שהגיע הזמן שבאמת נעשה את זה. מה חסר? לעשות את הדברים הנכונים על המגרש, להיות צמודים לתוכנית משחק ופשוט לתת את כל המאמץ שאנחנו יכולים על המגרש ובסוף הניצחון הזה יגיע. יש לנו סגל מספיק עמוק כדי לכסות על השחקנים שחסרים, ברור ששחקנים יצטרכו להתעלות על עצמם, ואולי השחקנים שקיבלו פחות דקות יקבלו הזדמנות עכשיו, וחובת ההוכחה על השחקנים האלה. אני מאמין מאוד בקבוצה הזאת ובשחקנים, כולנו יחידה אחת שרוצה להצליח, ואנחנו נעשה הכול כדי שזה יקרה".
כזכור, היליארד לפני שלושה ימים קיבל הודעה על כך שהוא לא צריך להגיע לאימונים ובכך קיבל השעייה עד להודעה חדשה בעקבות שני ציוצים שפרסם בטוויטר שנשמעו כדי ביקורת על ניהול המשחק של עודד קטש. בהחלטת מועדון של ההנהלה והצוות המקצועי הוחלט להשעות את הפורוורד כשלא ברור עדיין אם יחזור לאימונים אחרי חזרת הקבוצה מגרמניה או למעשה ישוחרר לצמיתות מהמועדון.
"קודם כל זאת החלטה של הצוות המקצועי", הוסיף פניני. "אנחנו כשחקנים צריכים להתרכז על המגרש. כמובן שאנחנו מאוד אוהבים את היליארד, כולנו משפחה אחת, אנחנו נצא מהמצב הזה יותר חזקים".
2 צפייה בגלריה
דארון היליארד
דארון היליארד
"זו החלטה של הצוות המקצועי". דארון היליארד
(צילום: Dragana Stjepanović)
אחת הבעיות המרכזיות של מכבי במשחק הנוכחי זה הסגל היחסית קצר אחרי השעייתו של היליארד ואי יציאתו לנסיעה של וויד בולדווין שסובל מכאבים בשריר הירך האחורי והוחלט שלא לסכנו על מנת להיפצע מהחמרה. "אנחנו חייבים לשבור את התבנית של משחקי החוץ״ אמר הקפטן ג׳ון דיברתולומיאו ״אנחנו צריכים לבוא מוכנים למשחק, אנחנו צריכים להתרכז בחבר׳ה שמצטרפים לנסיעה וצריכים להופיע, יש לנו בקבוצה הרבה עומק והרבה שחקנים שצריכים להתעלות".
בהיעדרות השניים הצהובים נשארים למעשה רק עם שישה זרים כשהעומס הבלעדי בהיעדרו של בולדווין יהיה על לורנזו בראון. בשבוע שעבר קטש החליט שלא להלבישו מול הפועל ירושלים אחרי עומס המשחקים שעברה הקבוצה כשהוא בעיקר היה צריך את המנוחה הזאת כשעד עכשיו הוא קיבל בממוצע 32 דקות ביורוליג כשבולדווין לצידו, מעניין יהיה לראות איך הצוות המקצועי יתמודד עם הסיטואציה הזו ואם שחקנים נוספים שיצאו מהרוטציה ביורוליג כמו יפתח זיו, רפי מנקו או גיא פניני יקבלו הזדמנות.