התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
כמה שהוא רצה להבקיע את הפנדל הזה למרות שספק אם השריקה בטענה לעבירה על לאו מסי הגיעה לארגנטינה. הכול היה מוכן לשלישי שלו בטורניר, שער שיעלה את ארגנטינה ל-0:1 ולראשות הבית בטיימינג מצוין, לא רחוק מהמחצית.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
אבל הפרעוש כבר בעט פנדלים הרבה יותר טובים בחייו וראה את וויצ'ך שצ'סני הודף וכנראה עושה צדק ספורטיבי. ארגנטינה הייתה סוף סוף טובה, החלטית, התקפית מאוד - ולא הייתה צריכה לכבוש מהחלטה מעוררת מחלוקת שרק תתדלק עוד יותר את הקונספירציות שלפיהן פיפ"א לא רוצה לראות את הקוסם הארגנטינאי בחוץ כבר בשלב הבתים בקטאר.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
סוחב 45 מיליון ארגנטינאים על הגב. מסי
(צילום: עוז מועלם)
אבל את הארגנטינאים ביציע לידי זה לא ממש עניין, חוקי או לא חוקי. הם שקלו אם להתעלף בזה הרגע, אבל בבת אחת קמו והריעו - מסי מסי מסי. וביציע ממול באצטדיון 974 ענו להם בדיוק אותו דבר. זה היה רגע מכונן. מסי הסתכל לשבריר שנייה וידע שאת האוהדים האלה אסור לנבחרת הפעם לאכזב. זה היה רגע מכונן במשחק. התחושה הייתה שארגנטינה פשוט לא יכולה לפספס את זה.
המשחק בין ארגנטינה לפולין אמור להיות לפני הכול הקרב הנוצץ של מסי מול לבנדובסקי. אלא שנבחרת פולין בכלל לא ביקשה לתקוף, אלא אם הארגנטינאים ממש יתעקשו לאבד כדורים. תיקו התאים לפולין, והשחקנים שלה התנהלו בדיוק בהתאם. כמעט מהדקה הראשונה חנה אוטובוס פולני גדול ממדים ברחבה ונתן לארגנטינאים לשחק לרוב בשליש האחרון של המגרש.
מסי הגיע מתודלק באנרגיות של 45 מיליון ארגנטינאים שהוא מעמיס על הגב במונדיאל הזה. אחרי 10 דקות מספר 10 כבר פלרטט עם השער משמאל ברחבה ושלח בעיטה מסוכנת מזווית קשה. לא, שצ'סני הוא לא אחד שמועד מול כדורים כאלה.
3 צפייה בגלריה
וויצ'ך שצ'סני שוער נבחרת פולין חוגג עם חבריו
וויצ'ך שצ'סני שוער נבחרת פולין חוגג עם חבריו
מסי לא הצליח להכניע אותו, אבל ארגנטינה כן הצליחה. שצ'סני
(צילום: AFP)
ארגנטינה ניסתה מימין ומשמאל ומהאמצע ובמסירות כפולות כשמסי נע כציר קדמי ותוקף יותר את האגף הימני של פולין, שם ניצב סחרחר מאטי קאש, לבי עליו.
אז את הסיפור של הפנדל אתם מכירים. ארגנטינה ירדה עם תיקו מאופס למחצית, אבל בטוחה מאוד בעצמה. הרוגע הביא למהלך מבריק כבר בפתיחת המחצית השנייה. נהואל מולינה פתח את גלגל ימין באוטובוס הפולני ומסר מצוין לאלכסיס מק אליסטר. כוכב ברייטון שלח בחוכמה כדור לא חזק לרשת. היציעים רעמו בפעם הראשונה. ארגנטינה כרגע במקום הראשון בבית, מה שאומר הימנעות מצרפת.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
לאו מסי שחקן נבחרת ארגנטינה
יכול לחייך חיוך רחב. מסי
(צילום: עוז מועלם)
עכשיו הפולנים כבר רצו לשחק כדורגל, אבל לא היו יכולים. ארגנטינה להטה על הדשא ובבת אחת התנערה מהחרדות של אי העלייה לשלב הבא והחלה לשחק כדורגל יפהפה, מלא יצירתיות, תנועה של שחקנים ללא כדור למשבצות הנכונות והנעת כדור מרתקת. באחת מההתקפות האלה נכבש השער ששחרר אנחת רווחה עצומה מבואנוס איירס. אנסו פרננדס (איזה ילד מבריק) מצא מצוין את חוליאן אלבארס שפירק לפינה. שער שגם פפ גווארדיולה בימיו הגדולים של מסי בבארסה היה מוחא מולו כפיים. 0:2 מענג בדקה ה-67. כלום לא ייקח לארגנטינה את השמינית.
ארגנטינה ניצחה בסופו של דבר רק 0:2, הרבה פחות ממספר המצבים הטובים שלה, אבל יכולה להגיע לשמינית הגמר בידיעה שאם פיצחה בקלות בונקר פולני כבד מול שוער פנטסטי, ההמשך יכול להיראות טוב יותר. "עוד ארבעה משחקים לגביע", סימן לי בשאגה אוהד ארגנטינאי עם בערך חמישה צעיפים עליו, חולצה של מסי וילד עם חולצה, נו, של מסי. מי זוכר עכשיו את הסנסציה מול סעודיה, שבכלל הלכה הביתה מוקדם. הפולנים יראו מקרוב את קיליאן אמבאפה, לא תענוג הכי גדול ביקום כשאתה מולו.

הדרך אל הגמר