התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
איך אומרים מילואים בצרפתית בצורה מפורטת? משחק חסר חשיבות נגד טוניס אחרי שני ניצחונות והבטחת מקום הראשון בבית והעיקר והעיקר, לא להיפצע כלל. דידייה דשאן ידע שכל צרפת תמלוק לו את הראש אם שערה תיפול מראשם של שחקני ההרכב הראשון במשחק כזה והתנהג בהתאם. אפילו קיליאן אמבאפה לא עלה למרות שהיה לו סיכוי סביר לשפר מעמד בדרך לנעל הזהב.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
זה גם היה הסיפור המעניין לפני המשחק בקרב העיתונאים הצרפתים. ההנחה הרווחת הייתה שדשאן כמובן לא מעוניין לסכן את השחקן הטוב בעולם, אבל שהוא כן ייתן את הכבוד לאמבאפה אם ידרוש לשחק. בסופו של דבר הפלא הצרפתי נשאר מחוץ להרכב כמו יתר הכוכבים הגדולים וחיכה על הספסל עד שנכנס במחצית השנייה.
2 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
קיליאן אמבאפה שחקן נבחרת צרפת
דשאן לא סיכן אותו. קיליאן אמבאפה
(צילום: AFP)
טוניסיה הייתה צריכה נס כדי לעלות מהמקום השני. שילוב של ניצחון על אלופת העולם - לא פשוט לכאורה גם בהרכב שלישי של הצרפתים - פלוס תיקו במשחק במקביל בין דנמרק לאוסטרליה או לנצח בהפרש גבוה מהדנים, אפשרות קצת חצופה למחשבה אפילו. אולי בנו על הידידות הטבעית בין העמים? בכל זאת, עשרה משחקני טוניסיה נולדו בצרפת, חמישה פתחו בהרכב.
בכל מקרה, ג'לאל קאדרי בוודאי לא בנה על מתנות והעמיד נבחרת מצוינת ואגרסיבית מאוד מול הצרפתים, ששמרו על הרגליים ורק רצו להעביר את המשחק בלי דרמות מיוחדות גם בהרכב המשני. הטוניסאים שלטו במגרש מהרגע הראשון ואפילו ראו את הרשת של סטיב מנדנדה זזה כבר בדקה התשיעית מהרגל של נאדר גנדרי אחרי כדור חופשי של ווהבי חאזרי אבל הקוון סימן נבדל וצדק. הכדורים שרקו סביב הרחבה הצרפתית לאורך כל המחצית בגיבוי הקהל הטוניסאי שאמנם הגיע בכמות פחותה לעומת מדינות ערב אחרות אבל נתן הצגה, שלא כמו בהפסד מיל אוסטרליה. למרות הכנסת האורחים הצרפתית, טוניסיה ירדה למחצית בשוויון וללא הכרטיס לשמינית. 0:0.
הצרפתים המשיכו להשתדל לא לשחק טוב גם במחצית השנייה והנוקשות הטוניסאית השתלמה מאוד בחטיפת הכדור מפופאנה במרכז המגרש כשמשם העביר עיסא לאידוני במהירות לחאזרי, שנכנס לרחבה הצרפתית בליווי מפנק במיוחד עד לרשת, 0:1 לטוניסיה בדקה ה-58. חאזרי יצא מיד לאחר מכן בגלל פציעה.
2 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת טוניסיה חוגגים
שחקני נבחרת טוניסיה חוגגים
הנוקשות הטוניסאית השתלמה, אך הנס בסופו של דבר לא הגיע
(צילום: עוז מועלם)
במצב כזה טוניסיה בשמינית הגמר, אבל אוסטרליה עלתה ליתרון במשחק מול דנמרק והאוהדים באדום התפללו לשוויון דני. בינתיים פרץ אוהד עם דגל פלסטין לדשא למרות הניסיונות הקטארים - והקהל הטוניסאי הריע לו. לא מפתיע.
אנטואן גריזמן - שעד כה נראה מצוין בטורניר הזה - כבר חגג שוויון בתוספת הזמן, אבל השער נפסל בגלל נבדל. בינתיים האוסטרלים סיימו בניצחון על דנמרק, ללא ספק אחת מהאכזבות העצומות בטורניר הזה, כך שטוניסיה לא עלתה למרות ניצחון ענק על אלופת העולם ובסך הכל הופעה נהדרת. ההפסד לאוסטרליה עלה להם בכרטיס. את העצב ביציעים היה אפשר לראות בדמעות טוניסאיות. קרובים קרובים. אולי בפעם הבאה.