בית המשפט המחוזי בירושלים מינה השבוע שני נאמנים לחברות הבנייה טל בר בנייה ופיקוח וחברת ד.פ.ס השקעות. השופט, אלכסנדר רון, מינה לתפקיד הנאמנים את עו"ד אביחי ורדי ועו"ד חגי אולמן. זאת, לאחר שטל בר צברה חובות בסך כ-50 מיליון שקל, מתוכם 32 מיליון שקל לנושים מובטחים. לחברת ד.פ.ס קיימים חובות בסך של כ-1.5 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
מדובר בחברות הפועלות מספר שנים רב בענף הנדל"ן בתחום יזמות תמ"א 38 והתחדשות עירונית ברמת גן ובגעתיים. צו הקפאת הליכים ארעי הוצא גם לבקשת בעלי החברה, דויד פיטוסי, כך שבשלב זה לא ניתן לפתוח ולנהל נגדו הליכים משפטיים.
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
אתר בנייה. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מהבקשה שהגישו החברות באמצעות עו"ד עמית לדרמן, עולה כי כיום מבצעות החברות שבעה פרויקטים פעילים. בנוסף לפרויקטים הפעילים, החברות התקשרו בהסכמים עם דיירים ליזמות ולביצוע פרויקטים עתידיים הממתינים לקבלת היתרים מהרשויות המקומיות רמת גן וגבעתיים.
במסגרת הבקשה, נטען כי "בשל פרוץ משבר הקורונה, יחד עם עיכוב בקבלת היתרים לפרויקטים נוספים, נוצרו לחברות עיכובים בביצוע הפרויקטים שגררו עמם נטילת אשראי שלא נלקח בחשבון בתקציב הפרויקטים".
עו"ד אביחי ורדיעו"ד אביחי ורדי
חברת טל בר בנייה ופיקוח נוסדה בשנת 2002 ומשרדיה מצויים בגבעתיים והיא הינה חברה קבלנית יזמית. מהבקשה עולה כי מחזור הפעילות של החברה בשנים 2020 ו-2021 עמד על כ-40 מיליון שקל. החברה מתמחה בייזום וביצוע פרויקטים בתחום ההתחדשות העירונית ותמ"א 38 באזור גוש דן, בעיקר ברמת גן ובגבעתיים. עוד נטען, כי "לאורך תקופת פעילותה, ביצעה חברת טל בר 42 פרויקטים של התחדשות עירונית לבנייה באזור גוש דן".
עו"ד עמית לדרמן, בא כוח החברה, מסר בתגובה: "מר דוד פיטוסי השקיע את כל כולו בהבראת החברות. שלא יכל יותר פנה לבית המשפט על מנת לקבל צו שיגן על הפרויקטים ויאפשר השלמתם לטובת רוכשי הדירות".
מחברת טל בר יזום בע"מ נמסר כי "החברות טל בר מגורים בע"מ וטל בר ייזום תמ"א 38 בע"מ, הפועלות אף הן בתחום ההתחדשות העירונית, אינן קשורות לחברת טל בר בניה ופיקוח ומכאן שאינן נכללות בבקשה וממשיכות בפעילותן הענפה בתחום".