קבוצות דיון
סקופים
נושא #771299
|
מנהל
סגן המנהל
מפקח
עיתונאי מקוון
צל"ש
|
החדשות החמות
חבר מתאריך 14.3.16
22983 הודעות, 122 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב | יום רביעי ו' בכסלו תשפ''ג
14:13 30.11.22 |
|
לראשונה בעולם: חוקרים מהדסה הפיקו תאים זכריים ונקביים מאותו אדם
|
"זכר ונקבה ברא אותם" - *לראשונה בעולם: חוקרים מהדסה הפיקו תאים זכריים ונקביים מאותו אדם!* לראשונה בעולם, חוקרים מבית החולים הדסה הצליחו ליצור תאי זכר ונקבה בעלי מטען גנטי זהה, מאותו אדם. המודל שפותח יוכל להוביל לגילויים חדשים בחקר ההבדלים בין המינים, ובפיתוח רפואה מותאמת מין. בשנים האחרונות גוברת ההבנה שההבדלים בין המינים משפיעים על הבריאות, ובתוך כך על הסיכון לחלות ועל מהלך המחלה. לנשים סיכון גבוה יותר לחלות, לדוגמא, במחלות אוטואימוניות כגון טרשת נפוצה ודלקת פרקים ראומטית, ואילו גברים נוטים לתחלואה משמעותית יותר בעת הידבקות בקורונה ובמחלות זיהומיות נוספות. ישנם אף הבדלים בתחלואה לבבית ובהפרעות פסיכיאטריות שונות. בנוסף, קיימים הבדלים בין המינים ביעילות ובתופעות הלוואי של תרופות. מרבית התרופות שהורדו מן המדפים בשנים האחרונות נפסלו משום שגרמו לתופעות לוואי קשות יותר בנשים מאשר בגברים. לאור זאת, התפתח בעולם הרפואה תחום הרפואה המגדרית אשר חוקר ומפתח רפואה מותאמת מין ומגדר. המחקר הרפואי, חברות התרופות ורשויות הבריאות מתמודדים בשנים האחרונות עם השונות בין המינים והצורך להתאמת טיפולים וקביעת מינוני תרופות בהתאם למין המטופל. עם זאת, המחקר והפיתוח של התחום נתקל בקשיים. בטבע לא קיימים תאומים זהים גנטית שהאחד זכר והשניה נקבה. בהיעדר איש ואישה בעלי מטען גנטי זהה, כאשר משווים כיום בין המינים יש לבדוק מספר רב של נשים מול גברים על מנת להתגבר על השונות הגנטית הטבעית בין אנשים, אשר מטשטשת את ההבדלים בין זכר ונקבה. בנוסף, כאשר נמצאים הבדלים לא ניתן לדעת האם הם נובעים מכרומוזומי המין או מהרכב הורמונלי שונה בין זכרים לנקבות. בראשותו של פרופ' בנימין ראובינוף, מנהל הבמכון לתרפיה גנית ורופא בכיר במחלקת נשים ויולדות ב המין הביולוגי נקבע על-ידי הרכב כרומוזומי המין של העובר - תאי הנקבה מכילים שני כרומוזומי X (XX) ואילו בזכר יש כרומוזום X אחד וכרומוזום Y (XY). הבדלים אלו גורמים ליצירה של איברי רבייה ייחודיים לכל מין, ולהפרשת הורמונים זכריים ונקביים שתורמים אף הם לשוני בין המינים. המודל הייחודי של תאי הגזע הזכריים והנקביים שהינם בעלי מטען גנטי זהה מאפשר גילוי בהיר במעבדה של הבדלים בין המינים, בהיעדר המיסוך שנובע משונות גנטית טבעית בין פריטים, ועוקף את הצורך במחקר השוואתי של מספר רב של גברים נשים. תאי הגזע יכולים להבשיל לכל תא בגוף האדם ולכן מערכת המודל שפותחה תאפשר לחקור הבדלים בין המינים בכל סוגי התאים, וכן להבין האם הגורם לשוני הוא הרכב כרומוזומי המין או ההבדל בפרופיל ההורמונלי. המחקר התבצע כחלק מעבודת הדוקטורט של הרופא-חוקר ד"ר איתי ולדהורן. "על מנת לפתח את תאי הגזע הייחודיים", מסביר ד"ר ולדהורן, "השתמשנו בתאי דם של גבר עם תסמונת קליינפלטר – תסמונת גנטית בה קיימים אצל הגבר שני כרומוזומי X וכרומוזום Y אחד (XXY), ושמופיעה ב-1 עד 2 מכל 1000 זכרים. תורם תאי הדם למחקר שלנו היה ייחודי ומהבודדים מהלוקים בקליינפלטר בעולם שבדמו היו גם תת-אוכלוסיות קטנות של תאים זכריים (XY) ונקביים (XX) תקינים. הפכנו בתרבית את תאי הדם של התורם לתאי גזע מושרים ובודדנו תאי גזע שהיו זהים גנטית למעט היותם זכריים או נקביים. בתאי הגזע שבודדו אין ביטוי הורמונלי, ניתן למיין ולהבשיל אותם לכל סוג תא בגוף וכך לחקור את ההבדלים בין זכרים לנקבות – בהיעדר וכן בנוכחות הורמוני מין ולהבחין בין השפעות גנטיות והורמונליות על הבדלים בין המינים." "מדובר בפריצת דרך בתחום הרפואה המגדרית" מסביר פרופ' ראובינוף. "עולם המדע הרפואי, מכיר כיום בחשיבות הרבה של ההבדלים בין נשים לגברים. המכון הלאומי לבריאות בארה"ב (ה-NIH) שינה מדיניות בשנים האחרונות, ודורש כיום שכל מחקר רפואי שממומן על-ידו יתבצע בשני המינים באופן שווה. מערכת תאי הגזע הייחודית שפיתחנו תוביל לגילויים חדשים על הבדלים בין המינים, תוכל לסייע בהשוואת יעילות ורעילות של תרופות , ולתרום לפיתוח רפואה טובה יותר מותאמת לגברים ולנשים." תוצאות המחקר התפרסמו בעיתון המדעי של החברה הבינלאומית לחקר תאי גזע Stem cell Reports. במחקר לקחו חלק גם תקוה טורצקי, ד"ר דבורה שטיינר, ד"ר יניב גיל, וד"ר מיכל גרופ – כולם מהמרכז לחקר תאי גזע והמכון לתרפיה גנטית בבית החולים הדסה. כמו כן, השתתפה גם ד"ר הדר בנימיני מהיחידה לביואינפורמטיקה של האוניברסיטה העברית.בתמונה, פרופ׳ בנימין ראובינוף קרדיט: אבי חיון להדסה. הדר אלבוים דוברת הדסה
|
|
תגובה עם ציטוט | תגובה מהירה (ניהול: למבזק) |
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
| |
|
האשכול |
מחבר |
תאריך כתיבה |
מספר |
כשיגדל, יהיה ליידי בוי.. |
מעניין |
30.11.22 14:15 |
1 |
לא ליידי בויי. |
DAD |
30.11.22 14:33 |
9 |
אם ישתמשו בזה להבין ולפתח בעקבות זה מזור לאנושות זה מעולה. |
Ofer H |
30.11.22 16:04 |
60 |
אם כבר האדם הראשון היה נקבה |
FAO |
30.11.22 16:30 |
77 |
תקרא את החומש ותדע. אדם הראשון לא היה בן אדם או יצור אנושי |
Foreteller |
30.11.22 16:31 |
78 |
בסדר, קראתי, |
FAO |
30.11.22 16:32 |
82 |
לא זה מה שכתוב. |
Ofer H |
30.11.22 16:31 |
81 |
ומה שכתוב זה לא ביולוגיה |
FAO |
30.11.22 16:33 |
83 |
חזל לפני אלפי שנים אומרים בגמרא שמין הילוד לא מתקבע אלא ביום הארבעים. |
Ofer H |
30.11.22 16:37 |
86 |
אז אמרו |
FAO |
30.11.22 16:38 |
87 |
אתה כנראה לא מודע למחקרים בני זמננו. זה מה שהמחקרים היום קובעים. |
Ofer H |
30.11.22 16:39 |
88 |
מחקרים קובעים את מה שחז''ל אמרו? |
FAO |
30.11.22 16:40 |
89 |
ברור שהמפגש של X Y קובע אבל מין הילוד לא מתקבע אלא ביום ה40 |
Ofer H |
30.11.22 16:42 |
90 |
ברוחניות זה נועד לייצג שהגבר משפיע לילדים שלו ולא רק האישה |
chendos |
30.11.22 20:21 |
99 |
לא הלכת רחוק מדי? |
FAO |
30.11.22 21:10 |
100 |
לא. חצי מויעדת ונזה שהחליטה על הפתרון הסופי היו דוקטורים. |
chendos |
30.11.22 21:14 |
101 |
אז אל תטוס במטוס ואל תיקח תרופות |
FAO |
30.11.22 21:15 |
102 |
לא ענית על השאלות שהצגתי לפניך. |
chendos |
30.11.22 21:19 |
103 |
תקרא שוב |
FAO |
30.11.22 21:21 |
104 |
לדעתי השתחוויה שעושים למדענים היא טעות. |
chendos |
30.11.22 21:30 |
105 |
תודה על ההתנשאות |
FAO |
30.11.22 21:31 |
106 |
מה התנשאות בזה? נתתי לך תשובה שטחית ורמזתי לך שאם אתה רוצה יש עוד להעמיק |
chendos |
30.11.22 21:36 |
107 |
גם אין לי שום כוונה לפגוע ואני מבקש סליחה אם פגעתי |
chendos |
30.11.22 21:58 |
109 |
המדע לא מלמד אותך שאין בורא עולם, הוא מספק הסבר אלטרנטיבי שאפשרי על פי מה שידוע לנו כרגע. |
A_G |
30.11.22 21:44 |
108 |
אני דורש מהמדע לא לומר שנוצרנו מהקוף כשהבורא אומר מפורש שנוצרנו מעפר |
chendos |
30.11.22 22:01 |
110 |
חוקרים.. שקט בבקשה |
יהודי אמיתי |
30.11.22 14:16 |
2 |
לפי הלך הרוח הזה היית עדיין חי במערה ומת משפעת |
Snake |
30.11.22 14:25 |
6 |
שום חדש תחת השמש |
יהודי אמיתי |
30.11.22 14:38 |
13 |
כל מה שמסביבך נוצר מאג'נדה |
Snake |
30.11.22 14:45 |
16 |
באמת? |
יהודי אמיתי |
30.11.22 14:47 |
18 |
לא יודע מה איתם..... |
Snake |
30.11.22 14:55 |
19 |
נו אז בשביל מה צריך רופאים בכלל, מספיק להתפלל והכל יעבור.. |
27סוט |
30.11.22 14:57 |
20 |
בהתחלה לא היינו צריכים מתמטיקה, עכשיו גם רפואה לא צריך |
FAO |
30.11.22 16:31 |
80 |
זה נכון, בסוף כל חוקר מגיע עם אג'נדה מסויימת למחקר שלו |
אשכנזון |
30.11.22 15:33 |
49 |
תודה שלא הבנת שום דבר מהכתבה על המחקר :) |
A_G |
30.11.22 15:26 |
42 |
מאדם עם תסמונת נדירה, ובתור לוקה בסתמונת במצב ייחודי כל כך שהוא אחד הבודדים בעולם. חסכתי לכם את כל הבלה בלה. |
Cochva |
30.11.22 14:17 |
3 |
חכו חכו, אבי מעוז יעשה פה סדר |
יוסריאן |
30.11.22 14:18 |
4 |
😂😂 |
פרה אדומה |
30.11.22 14:19 |
5 |
מחבוש ל 10 ימים! |
איפכא מסתברא |
30.11.22 14:37 |
11 |
''עולם המדע הרפואי, מכיר כיום בחשיבות הרבה של ההבדלים בין נשים לגברים.'' |
galt |
30.11.22 14:26 |
7 |
מחקר משובח, כתבה מזעזעת. |
A_G |
30.11.22 15:13 |
35 |
טרלול פרוגרסיבי. דיי לחקור דברים, הכל לפי רצון השם, נא לא להתערב. צריך לחיות כמו בתורה, בלי תרופות, רק תפילות |
EyeKey |
30.11.22 14:27 |
8 |
בלי תרופות בתורה? איפה אתה חי? |
Foreteller |
30.11.22 15:25 |
41 |
נראה את הגבר הראשון שייכנס להריון |
Street |
30.11.22 14:35 |
10 |
חח זה יהיה משעשע האמת, ויחתוך לרגרסיבים לפחות חצי מבנק הטיעונים |
27סוט |
30.11.22 14:58 |
22 |
לפי הפרוגרסיבים זה כבר קיים* |
A_G |
30.11.22 15:03 |
27 |
מישהו טוען שאי אפשרל עשות מוטציה שהיא גבר ואשה יחדיו או אפילו להוולד כך? |
Foreteller |
30.11.22 15:26 |
43 |
ראיתי סרט בערוץ הטבע, על שני חרקים שמזדווגים ותוך כדי המעשה הם מחליטים מי הזכר ומי הנקבה |
איזי מהחונטה |
30.11.22 15:29 |
45 |
חחח |
Street |
30.11.22 16:05 |
61 |
''היא'' יכולה להכנס להריון כאשה ולהצהיר שהיא גבר, נראה אותו/ה משתיין בעמידה בשרותי גברים |
בשישי_לשישי |
30.11.22 20:11 |
95 |
אנ.י.חנו מבקשים.ת שוויון . מיד להפסיק עם השטויות האלה |
Master_1 |
30.11.22 14:37 |
12 |
מרתק |
ביריון |
30.11.22 14:41 |
14 |
מעניין עם מחקרים כאלו יובילו אותנו לריפוי מוחלט של הפרעות כרומוזומליות כמו למשל תסמונת דאון. |
dilbert |
30.11.22 14:43 |
15 |
אני בספק. לפי הכתבה זה מיועד בעיקר בכדי שיהיה ניתן לבחון הבדלים בין זכרים ונקבות בעלי מטען גנטי זהה ככל שניתן. |
A_G |
30.11.22 15:07 |
31 |
אבל כן אפשר לבצע כבר עכשיו מניפולציות גנטיות ככה שתיאורטית זה יתאפשר בעתיד |
27סוט |
30.11.22 15:12 |
34 |
נכון, אבל אין לזה שום קשר למחקר. |
A_G |
30.11.22 15:17 |
37 |
מעניין. הקב''ה עושה את זה מאז בריאת העולם. כל עובר שנוצר, בתחילה הוא זכר ונקבה עד שאחד הכרומוזומים מתגבר |
טלקו |
30.11.22 14:47 |
17 |
לא נכון. עובר (תקין) הוא זכר או נקבה מרגע ההפריה. |
A_G |
30.11.22 15:02 |
26 |
מה אתה בא לי עכשיו בלימודי ליבה? |
EyeKey |
30.11.22 15:21 |
39 |
גם לא מדויק |
yushi |
30.11.22 15:46 |
55 |
תאורטית, הכל אפשרי. |
A_G |
30.11.22 16:07 |
63 |
ההבדל הוא שפה התיאוריה כבר מציאותית |
yushi |
30.11.22 16:16 |
70 |
אבל טלקו דיבר על מה שהקב״ה עושה, לא על מניפולציות שאותם אפיקורסים שסבא שלהם היה קוף עושים |
A_G |
30.11.22 16:18 |
72 |
סוג של מסכים עם טלקו |
yushi |
30.11.22 16:31 |
79 |
אכן שגוי מדעית, ברמה של פסאודו-מדע. |
A_G |
30.11.22 17:11 |
92 |
ואם הקוד ב finally מכיל שגיאה, מה קורה ? |
בשישי_לשישי |
30.11.22 20:17 |
97 |
היקום קורס אל עצמו :) |
A_G |
30.11.22 20:20 |
98 |
כותרת קליקבייט (במקור). מהכותרת היה ניתן לחשוב שלקחו אדם רגיל והצליחו להפיק מהתאים שלו תאי מין נקביים וזכריים. |
A_G |
30.11.22 14:58 |
21 |
+100 |
27סוט |
30.11.22 14:59 |
23 |
אני מרגיש 100 אחוז גבר. אפילו שמשעמם אותי לדבר על כמה ליטר לקילומטר הרכב שלי עושה |
איזי מהחונטה |
30.11.22 15:00 |
24 |
המבחן הכי קריטי זה האם קנית לעצמך אי פעם בגד? האם נכנסת לחנות בגדים על דעת עצמך? |
27סוט |
30.11.22 15:02 |
25 |
התשובה היא חד משמעית כן. מצד שני צפיתי בממוצע 5 שעות כדורגל ביום בשבועיים האחרונים |
איזי מהחונטה |
30.11.22 15:04 |
28 |
שאלה קשה. המחמירים אומרים שכניסה לחנות בגדים שלא לפיקוח נפש היא בגדר כרת זכרי |
27סוט |
30.11.22 15:13 |
36 |
אם אתה מהול, אז אתה לא גבר שלם... |
צידלקט |
30.11.22 15:06 |
29 |
הפוך |
vs_vs |
30.11.22 15:09 |
32 |
וואלה לא הכרתי את הסיפור הזה על הפסולת שנדבקה. לדתיים יש לפעמים סיפורים מפחידים.. |
איזי מהחונטה |
30.11.22 15:24 |
40 |
גם ציפוי הדם הפנימי ברחם של האישה |
vs_vs |
30.11.22 15:34 |
50 |
אתה יודע מה אתה מזכיר לי? אני אספר לך סיפור קצרצר.. |
איזי מהחונטה |
30.11.22 15:40 |
54 |
בדיוק בשביל זה |
vs_vs |
30.11.22 16:09 |
65 |
הבנתי אותך לגמרי |
איזי מהחונטה |
30.11.22 16:23 |
74 |
זה לא מדוייק, הוא עשה קצת מיקס בין פנימיות העניינים לחיצוניותם, כלומר, בין הנשמה לגוף |
Foreteller |
30.11.22 15:52 |
56 |
ומה בקשר לנשים? הן נולדות מושלמות? |
איזי מהחונטה |
30.11.22 15:57 |
58 |
באופן יחסי לאדם - כן בוודאי. לכן נשים פטורות מכל מצוות עשה (כמו שאמרנו, לעשות) שתלויית |
Foreteller |
30.11.22 16:01 |
59 |
אתה מלך.. גם אני חושב ככה על נשים. בעיקר על אישה אחת..😘 |
איזי מהחונטה |
30.11.22 16:09 |
64 |
נשמע שהקדוש ברוך הוא מרוצה ממך אם כך |
Foreteller |
30.11.22 16:12 |
67 |
אחד מניגוניו (שבה גם מתבטאת הגותו) של רבי הלל. מוזיקה (גם) שמאלנית |
Foreteller |
30.11.22 16:11 |
66 |
אחלה ביט |
איזי מהחונטה |
30.11.22 16:22 |
73 |
לפני החטא הכל היה שלם כולל אדם וחוה |
vs_vs |
30.11.22 16:15 |
69 |
המצב אחרי ביאת המשיח יהיה יותר מאדם וחווה כך כתוב בכתבי האריזל על 'וגבה מאד' מאד אותיות |
Foreteller |
30.11.22 16:16 |
71 |
המשיח עצמו |
vs_vs |
30.11.22 16:27 |
75 |
ובעקבותיו כל היהודים גבוה מעל גבוה |
Foreteller |
30.11.22 16:29 |
76 |
לא יודע |
vs_vs |
30.11.22 16:43 |
91 |
חח די לחפש מבצעים זולים באינטרנט זה משהו של גברים?? |
Foreteller |
30.11.22 15:27 |
44 |
לגמרי.. |
איזי מהחונטה |
30.11.22 15:29 |
46 |
ואחר כך גם להשוויץ בחדר הלבשה בחדר כושר בכמה זול הם קנו לעומת הפראייר השני |
איזי מהחונטה |
30.11.22 15:30 |
47 |
את החלק הראשון אני לגמרי כזה אבל מאז כושר קרבי לפני הצבא אני לא הולך לחדר כושר |
Foreteller |
30.11.22 15:32 |
48 |
טוב אתה צעיר וחטוב טבעי. אתה עוד לא צריך חד״כ |
איזי מהחונטה |
30.11.22 15:35 |
51 |
חח יש לנו סתלבט בחברה שעושים מתח עם פיסוק ידיים רחב ותנועה איטית זו פעולה גייזית עם טכנו |
Foreteller |
30.11.22 15:36 |
52 |
מזכיר את אדם הראשון וחוה הראשונה שהיו מחוברים גב אל גב |
vs_vs |
30.11.22 15:07 |
30 |
ואני חשבתי לתומי שאין הבדלים מהותיים בין גבר לאשה.....אז מה הגילוי המרעיש ? |
TheRastaMan |
30.11.22 15:10 |
33 |
זו תהיה שאלה מעניינת, נניח ויפתחו תרופות שפועלות טוב יורת על גברים ותרופות שפועלות יותר טוב על נשים. |
A_G |
30.11.22 15:20 |
38 |
במציאות: הפיקו תא זיכרי ותא נקבי מגבר עם מוטציה גנטית לכרומוזום x כפול |
Mikyjam |
30.11.22 15:38 |
53 |
האמת שמגניב..מאיש יוצא אשה ולא איש יוצא מאשה |
Foreteller |
30.11.22 15:54 |
57 |
אכן, זאת אומרת שאם נשים מתכננות להכחיד את המין הגברי, הן עדיין תאלצנה להחזיק רקמות זכריות במעבדה על מנת |
A_G |
30.11.22 16:14 |
68 |
למה נשים מתכננות להכחיד את המין הגברי? |
עולה ותיק |
30.11.22 16:35 |
85 |
חלום ותיק של חלק מהמין הנשי, להפטר אחת ולתמיד מהגברים הרעים האלו. |
A_G |
30.11.22 17:16 |
93 |
מה שאומר שכן אפשר להפיק אישה מגבר כי יש לו את כרומוזום ה-X |
עולה ותיק |
30.11.22 16:34 |
84 |
ברור, כולנו (למעט יושקע...) נוצרנו מאיש ואשה |
פשטות |
30.11.22 16:06 |
62 |
אדם ואז חווה |
Unstoppable |
30.11.22 18:25 |
94 |
מזכיר לי איזה סרט |
עמבה |
30.11.22 20:14 |
96 |
|
חבר מתאריך 30.9.07
24849 הודעות, 184 מדרגים, 357 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 12.9.21
743 הודעות, 2 מדרגים, 4 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 1
לפי המחקר כל אחד נולד ״טרנסג'נדר"…
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.18
43340 הודעות
בתגובה להודעה מספר 9
האדם הראשון נברא זכר אבל עם שני פרצופים זכר ונקבה באותה בריאה, ושאר אבריו כשל זכר.
הקב"ה מפיל תרדמה על האדם לוקח צלע (פרצוף?) ובורא ממנו את האשה.
לפי זה אפשר להבין מדוע בזכר יש את שני המרכיבים (XY) ואילו באישה רק מרכיב אחד (XX).
אולי אני טועה ואולי לפי זה אפשר להפיק תאים זכריים ונקביים רק מזכר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
13922 הודעות, 39 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 60
לזכר אין צורך בפיטמות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 77
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
13922 הודעות, 39 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 78
אז גם יש כמה אלוהים (הרי למה הקב"ה ברבים) ויש תאומות מומצאות לקין והבל ששכבו עם אחיהן, ובכלל גם ירדו בני האלים לכדור הארץ כדי להזדווג עם כולם.
איזו אורגיה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.18
43340 הודעות
בתגובה להודעה מספר 77
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
13922 הודעות, 39 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 81
כולנו מתחילים כנקבות ומתפתחים או כנקבות או כזכרים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.18
43340 הודעות
בתגובה להודעה מספר 83
ולכן מסיקה שם הגמרא שהמתפלל על שינוי מין הילוד בזמן ההריון, אם תוך 40 יום יכול, אחרי 40 יום זו תפילת שווא.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
13922 הודעות, 39 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 86
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.18
43340 הודעות
בתגובה להודעה מספר 87
אז גם המחקרים אז אמרו?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
13922 הודעות, 39 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 88
https://www.infomed.co.il/articles/136/#:~:text=%D7%9E%D7%99%D7%9F%20%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%93%20%D7%A0%D7%A7%D7%91%D7%A2%20%D7%91%D7%A8%D7%92%D7%A2%20%D7%91%D7%95,%D7%9B%D7%A8%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9D%20X%2C%20%D7%90%D7%96%D7%99%20%D7%A9%D7%AA%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%93%20%D7%91%D7%AA.
עופר, אני מכבד כל אמונה, ביזארית ככל שתהיה.
כשמדברים על מדע, תשמור את חז"ל ליהדות ולא למדעים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.8.18
43340 הודעות
בתגובה להודעה מספר 89
שים לב מה כתבתי. לא מתי נקבע מין הילוד אלא מתי מתקבע.
וזה לא קורה עד היום הארבעים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.18
144 הודעות
בתגובה להודעה מספר 77
פיזית זה בגלל שהעובר שנוצר הוא נקבה עד שהוא מגדל חלקי הזכר.
זאת ההוכחה שלך לזה שאין אלוהים?
לא שמעתי את אלוהי המדע שלך מסביר איך משהו מת מייצר פתאום רנדומלית חיים איך יש נוצר מאין.
אלוהי המדע שלך לא מסביר איך נבואות שאומרות שעם ישראל ישרדו אלפי שנים ויחזרו לפה ויהיו חזרה לעם ולשלטון אחרי 2000 שנה מה שלא סביר בשום קנה מידה של עם אחר.
בכלל אלוהי המדע שלך בנוי על אין ספור תאוריות שאתה צריך להאמין להם שכל מאה שנה באים והופכים את דעתם בלי הפסקה.
אהה ושלא נשכח שאלוהי המדע שלך והכמרים שלהם (המדענים) הוכיחו שהיטלר צודק והגזע הארי הוא העליון.
אני בז לדת שלך ולמאמינים בה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
13922 הודעות
בתגובה להודעה מספר 99
אני בז לדת שלך ולמאמינים בה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.18
144 הודעות
בתגובה להודעה מספר 100
הדת המדעית רודפת את היהדות כבר שנים.
לצערי אף אחד לא אומר לך את האמת בפנים
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
13922 הודעות
בתגובה להודעה מספר 101
זה הכל אנטישמיות.
בעיקר ה787 הכי אנטישמי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.18
144 הודעות
בתגובה להודעה מספר 102
אין סיבה שלא אשתמש במטוס כמו שאין סיבה שאני לא אקנה פלאפון רק כי נוצרי יצר אותו.
גם אל אני סולד את הנוצרי ומה שהוא מייצג.
לא אכפת לי מה הדת שמי שיצר את המטןס מאמין כל עוד הוא לא מנסה למכור לי תורה חדשה ומנסה ללמד אותי שאין בורא לעולם.
חכמה בגוים אני אשתמש
תןרה של הגוים לא אשתמש פשוט.
שהמדע שלך מתחיל לנסות להנדס לי את החשיבה אני אשחם לזה גבול כמו שאני אשים גבול לנוצרי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
13922 הודעות
בתגובה להודעה מספר 103
אולי לדעתך הם טועים ואתה צודק?
איך אתה מתעב מדענים ועדיין מסכים לטוס במטוס שמבוסס על עבודתם?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.18
144 הודעות
בתגובה להודעה מספר 104
טוב ויפה וראוי לחקור את העולם הנפלא שהשם יצר. לא להפוך את החקירה לדת.
אני לא אכנס להסבר של קליפת נוגה ולמה משתמשים גם בדברים שנוצרים יוצרים.
תלמד קבלה תבין.
בנתיים בהסבר הפשוט כיוון שאנחנו המעט מכל הגוים ורוב הגוים מאמינים בעבודה זרה ולצערנו יש עדיין יהודים שלא מאמינים בהשם יתברך כראוי והעולם לא מתוקן מספיק כדי שנחיה עם השגחה גלויה לכן בשעת הדחק כזה לא נותר ברירה להשתמש בתוצרים של גוים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
13922 הודעות
בתגובה להודעה מספר 105
חבל שלא יצא לך להגיד את זה לאופנהיימר בזמנו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.18
144 הודעות
בתגובה להודעה מספר 106
תפסיק אם ההתגוננות הילדותית הזאת אף אחד לא מתכוון לפגוע בך במזיד.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.18
144 הודעות
בתגובה להודעה מספר 106
באמת שהכוונה שלי היא להראות בצורה חריפה כמה רע ללכת בדרך הזאת.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 103
לראיה, יש מדענים דתיים, ואלו מהם שחכמים מספיק לבצע את ההפרדה בין האמונה הדתית ועולם המדע, גם יכולים להיות מדענים מעולים.
אתה, בעצם, דורש מהמדע שלא לחקור תחומים שמפריעים לך מבחינה אמונית, ובכך, אתה פוגע בהתקדמות המדע.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.5.18
144 הודעות
בתגובה להודעה מספר 108
למשל זה אחד מהדוגמאות שהמדע פשוט מכחיש את הבורא.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.17
4582 הודעות, 33 מדרגים, 34 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
יש זכר, יש נקבה, זהו.. צ'או למחקר שלכם
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.7.18
4567 הודעות, 38 מדרגים, 48 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מזל שיש אנשים שחוקרים ומבינים דברים חדשים על העולם.
אגב, את התגובה לתגובה הזו אתה כנראה כותב מפלאפון/מחשב שנוצר על ידי אותם חוקרים/מדענים שאתה מזלזל בהם ושכנראה אליהם תפנה שיטפלו בך שהגוף שלך יתקלקל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.17
4582 הודעות, 33 מדרגים, 34 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 6
והם איבדו אותי שהשתמשו במילה מחקר.. מחקר זהו דבר עם אג'נדה ולא יותר, לא אומר כלום, מזל שאני חובב שפעת ונמשך לאמת שיש זכר ויש נקבה ויש גם המצאות שטוטיות שנועדו לשרת אג'נדה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.7.18
4567 הודעות, 38 מדרגים, 48 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
הפלאפון, האקמול, תרופות לסרטן וגם משגיח כשרות ורב זה אג'נדה.
זה לא סותר את זה שחלק נכונים.
אף אחד לא טען במחקר שאין זכר ונקבה, אתה סתם קופץ. אבל אם מצליחים לעשות מניפולציות על תא חי זה מחקר מדהים עם השלכות גדולות מאוד.
לא על שינוי מין לקוקסינלים אלא למציאת תרופות והבנה טובה יותר של גוף האדם.
ועוד לא פגשתי את האדם שאם יפצע פציעה קטלנית יעדיף תפילה על פני בית חולים ותרופות שפותחו בדיוק על ידי מחקרים כאלו.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.17
4582 הודעות, 33 מדרגים, 34 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 16
מה עם כל אלה שהרופאים אמרו להם שאין מה לעשות כבר ופנו לתפילות? ונענו? מה איתם?
האג'נדה היא למוטט כל זכר לזכר ונקבה, ליצור יצור כלאיים עוולתי ולא באמת מציאותי עם כל מיני כינויים חדשים ו"נאורים".. כולנו יודעים מה האג'נדה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 5.7.18
4567 הודעות, 38 מדרגים, 48 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
מוכן להתערב שאם יחתכו לך עורק ראשני ויגידו לך ימינה לבית חולים ושמאלה לבית כנסת אתה תרוץ ימינה.
בינתיים רופאים מצילים חיים בזמן שכל הקונספירטורים רק ממציאים כל יומיים קונספירציה חדשה.
מנסים ליצור ייצור כלאיים? על מה אתה מדבר? עשו מחקר על תאים ....זה יכול להשליך להתקדמות מדהימה בחקר מחלות , איך אתה מקשר את זה לאג'נדות שמאל?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
28110 הודעות, 134 מדרגים, 226 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 18
אני בטוח לחלוטין שאתה בחברה טובה ושהיו אינספור תגובות כשלך בכל פעם שהייתה התקדמות טכנולוגית ומדעית כלשהו בהיסטוריה האנושית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.8.18
13922 הודעות, 39 מדרגים, 47 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 20
שויין
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 17.10.20
4165 הודעות, 25 מדרגים, 37 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 13
אבל בשביל להוכיח את האג'נדה המחקר צריך להיות מספיק מקיף ואיכותי בשביל שהוא יהיה משמעותי.
במקרה הזה לא קראתי את המחקר ולכן אני לא יודע להגיד עליו שום דבר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 2
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.4.21
549 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
53368 הודעות, 387 מדרגים, 758 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 30.4.12
54000 הודעות, 351 מדרגים, 694 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.2.21
209 הודעות
בתגובה להודעה מספר 4
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
90990 הודעות, 318 מדרגים, 401 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
גם אם המשפט נכון הרי שמילת המפתח בו הינה 'כיום'.
בכל מקרה עושה רושם של מחקר משובח - כן ירבו!
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 7
שם לב לב ש-99% מהמגיבים בכלל לא מבינים על מה המחקר (כמות התגובות על ליידי בוי, טרנסג׳נדר או מחשבה שיצרו ישות שהיא גם זכר וגם נקבה מזעזעת).
בכתבה יש גם התיחסות למונח ממדעי החברה (מגדר) כאשר המחקר עוסק במדעי החיים וככזה למגדר אין נגיעה (המקום היחידי בו יש נגיעה למגדר למדעי החיים היא כאשר מבצעים התעללות פיזית באמצעות הזרקת חומרים וחיתוך הגוף באלו שמרגישים שהזהות המגדרית שלהם לא תואמת למין, ואז נתקלים בשלל בעיות רפואיות הנלוות לתהליכים הללו).
בשורה התחתונה, המחקר נועד כדי לאפשר לחקור שוני פזיולוגי בין זכרים לנקבות, תוך כדי צמצום השוני הגנטי למינימום ההכרחי.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.1.17
10952 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
צריך להפסיק עם זה.
צריך לחזור 2000 שנה אחורה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 8
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.17
21145 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
28110 הודעות, 134 מדרגים, 226 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
*במידה ומתיחסים לגבר ואישה לפי טרלול המגדר במקום לפי מין.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות, 139 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 43
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.1.17
21145 הודעות
בתגובה להודעה מספר 45
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.6.22
1489 הודעות, 6 מדרגים, 11 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 10
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 3.12.19
1824 הודעות, 8 מדרגים, 15 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לאור זאת, התפתח בעולם הרפואה תחום הרפואה המגדרית אשר חוקר ומפתח רפואה מותאמת מין ומגדר
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.9.07
102008 הודעות, 372 מדרגים, 606 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 1.3.02
44509 הודעות, 291 מדרגים, 143 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
או תסמונת טרנר, שהיא מהמשפחה של קליינפלטר: (כרומוזום אחד של x במקום xx).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 15
לא בוצעה ע״י החוקרים שום מניפולציה גנטית, הם רק השתמשו באדם עם ביטוי מאוד מאוד חריג של תסמונת קליינפלטר בו יש לו במחזור הדם, בנוסף לתאי XXY גם תאי XX ותאי XY.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
28110 הודעות, 134 מדרגים, 226 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 31
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 34
הוא לא מבצע אותן או מקדם את המדע בתחום.
לגבי אפשרויות ריפוי, אם יגיעו לכך, זה יהיה בעיקר בשלבים מאוד מוקדמים של התפתחות התינוק (אולי אפילו עוד כשהוא ברחם), היות והתיקון יהיה חייב להעשות בכל תא ותא שלו, וכמות התאים עולה בקצב מעריכי בשלבים אלו, ובכל מקרה יהיה פרקטי רק אם יצליחו לייצר רכייבם שיבצעו זאת באופן אוטומטי (בין אם באמצעות וירוסים או אולי ננטו רובוטים).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.8.18
22735 הודעות, 211 מדרגים, 409 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
ומייצר זכר או נקבה. זה תהליך שלוקח 40 ימים הראשונים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 17
הביצית מכילה תמיד את כורמוזום X.
עובר זכר נוצר כאשר תא הזרע שביצע את ההפריה מכיל את כרומוזום Y (מה שנותן XY) ואילו עוברית נקבה נוצרת כאשר תא הזרע שביצע את ההפריה מכיל כרומוזום X (מה שנותן XX).
הביטוי הפיזי לכך מגיע החל משלב התפתחותי מסוים, אבל לא מדובר ב״אחד הכרומוזומים שמתגבר״.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 23.1.17
10952 הודעות
בתגובה להודעה מספר 26
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.9.22
13 הודעות
בתגובה להודעה מספר 26
העובר גנוטיפית הוא כבר זכר או נקבה, אבל פנוטיפית עדיין לא קרה כלום ברגע ההפריה.
העובר תיאורטית יכול להפוך להיות או זכר או נקבה, בין אם ע"י התערבות בהשתקת ביטוי כרומוזום Y ובין אם תקלה גנטית שתגרום לאי ביטוי של הפוטנציאל של כרומוזום Y (גם אם זה ייגמר בהפלה, תאורטית העובר אולי התמיין לזוויג שונה).
אגב, מניפולציה זו כבר מתבצעת במינים אחרים שאינם בני אדם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות
בתגובה להודעה מספר 55
מזכיר לי ויכוח שיצא לשמוע בראיון עבודה בנודע לשאלה האם תמיד מובטח שתגיע לבלוק ה-finally ב-try/catch (למי שלא מכיר ומתעניין, try/catch זו מתודולוגיה טיפול שגיאות. שמים את הקוד שעלול לזרוק שגיאה בתוך בלוק ב-try ובבלוק ה-catch ניתן ״לתפוס״ שגיאות ולטפל בהן. אפשר להוסיף בלוק finally שירוץ בכל מקרה, גם אם היתה שגיאה או שלא היתה שגיאה).
המתראיין טען שלא תמיד תגיע ל-finally, המראיין טען שכן.
המתראיין טען שהוא יכול להוכיח זאת, כתב קוד שכלל לולאה עם השהייה בבלוק ה-try ובזמן שהלולאה רצה פשוט הוציא את המחשב מהחשמל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.9.22
13 הודעות
בתגובה להודעה מספר 63
כאמור כבר יש טכניקה לבצע זאת, אמנם לא בבני אדם עדיין אבל בסרטנים.
כמובן זה בגלל שהגנום שלהם פשוט יותר ועוד כל מיני סיבות כאלו ואחרות שמאפשרות את המניפולציה (יש מינים של סרטנים שזה יכול לעבוד ויש כאלו שלא יודעים עדיין איך).
מניח שבעתיד, שכאשר יבינו את הגנום האנושי בצורה טובה יותר וגם יצליחו להשפיע עליו בשלב מוקדם יותר, יגיעו גם לזה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות
בתגובה להודעה מספר 70
;)
ברמת העקרון, יהיה ניתן גם להשתמש ברטרו-וירוסים בכדי לבצע מניפולצייה גנטית שתשנה את מין הילוד (גנטית, מניח שיהיו לכך גם השפעות פנוטיפיות).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 20.9.22
13 הודעות
בתגובה להודעה מספר 72
פשוט עניין של פרספקטיבה.
אם אנחנו מסכימים שגנוטיפית הזוויג כבר נקבע כבר ברגע ההתעברות, אבל רק בשלב מאוחר יותר מתמיין לזכר/נקבה, האם אפשר לומר שעובר נולד דו זוויגי ורק בשלב מאוחר יותר אחד הכרומוזומים מתגבר? זה ניסוח מאוד שגוי מדעית, אבל יכול להבין להתחבר אליו בצורה מסוימת.
ייתכן ויש תהליכים כאלו שקורים בצורה ספונטנית, פשוט ההשפעות הן רחבות הרבה יותר מקביעת מין ולכן זה נגמר בהפלה טבעית.
אגב, בסרטנים אין נגיעה בגנום אלא פשוט השתקה בשלב השעתוק שמונעת את הביטוי של הכרומוזום.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות
בתגובה להודעה מספר 79
גם עם הטענה של ״מתמיין״ יש לי בעיה, העובר לא ״מתמיין״ אלא מפגין סממנים פיזיים גלויים.
מה שנכון לסרטנים לא תקף בהכרח לבני אדם, כפי שיכולות של הצמחת גפיים קטינים קיימים אצל בעלי חיים שונים אבל לא אצל בני אדם.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 6.6.22
1489 הודעות
בתגובה להודעה מספר 63
הוא לא עף ל catch ומדלג על המשך ה finally ?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות
בתגובה להודעה מספר 97
סתם, זה כמו קוד שגורם לשגיאה שלא נמצא בבלוק ה-try.
ברוב השפות מצב כזה גורם לסיום הרצת המתודה וחזרה עם שגיאה למי שקרא לה (ואז אם הקריאה לה נמצאת בתוך try...).
אם אין אף גורם שתפס את השגיאה ב-try, התוכנית תעוף עם הודעת שגיאה Unhandled Exception
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
רק עמוק עמוק בתוך הכתבה מגלים שמדובר באדם עם תסמונת קליינפלטר – תסמונת גנטית נדירה בה קיימים אצל הגבר שני כרומוזומי X וכרומוזום Y אחד (XXY), תופעה הקיימת בסבירות של 1 ל-1000 זכרים, ומתקיים אצלו מצב נדיר עוד יותר (לא מצויין עד כמה נדיר, אבל מצויין ״ייחודי ומהבודדים מהלוקים בקליינפלטר בעולם״) שמכיל תאים זכריים (XX) ותאים נקביים (XY) בדם, אותם הפכו לתאי גזע שניתן להבשיל ולתת להם להתמיין לרקמות אותם ניתן לחקור (כאשר המטען הגנטי זהה למעט קיום כרומוזום Y אצל הזכר).
עוד דבר שתופס את העין הוא השימוש במונח ״מגדר״ כאשר מדובר ב״מין״ ("מדובר בפריצת דרך בתחום הרפואה המגדרית"). למגדר אין שום קשר לכך, מגדר, להבדיל ממין, לא משפיע על תופעות הלוואי של תרופות (מרבית התרופות שהורדו מן המדפים בשנים האחרונות נפסלו משום שגרמו לתופעות לוואי קשות יותר בנשים מאשר בגברים) ושימוש במונח ממדעי החברה בידיעה הקשורה למדעי החיים היא חסרת אחריות.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
28110 הודעות
בתגובה להודעה מספר 21
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות
בתגובה להודעה מספר 0
אני גם לא מחפש מבצעים זולים באינטרנט.
זה אומר שאני לא גבר שלם?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
28110 הודעות
בתגובה להודעה מספר 24
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות
בתגובה להודעה מספר 25
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 29.11.14
28110 הודעות
בתגובה להודעה מספר 28
אני מהמקלים ואשפוט אותך לכף זכות
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 28.10.20
4226 הודעות, 31 מדרגים, 58 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9347 הודעות, 89 מדרגים, 174 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 29
המילה מקרבת את האדם אל השלימות כי הסרת העורלה היא בעצם הסרת הפסולת שנדבקה באדם הראשון (ובתולדותיו) אחרי החטא.
יש רשימה של צדיקים שנולדו מהולים: אדם הראשון נברא ללא עורלה במקור, שת נולד מהול, נוח, יעקב אבינו, יוסף, משה רבינו, איוב (עפ"י מדרש תנחומא).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות, 139 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 32
למען הסר ספק..
אני מהול.
וטהור.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9347 הודעות, 89 מדרגים, 174 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
"מתקלף" ויוצא בכל חודש כנשל הנחש. "מזכרת" מהנחש הקדמוני (זה לא הנחשים של היום שהם בע"ח, אלא כמו בני אדם שנשארו מהעולמות הקודמים שהיו לפני העולם הזה) שבא על חוה וקלקל לה את הרחם מלהוליד תולדות שהם בעלי 100% יצר הטוב.
אחרי הקלקול כולם נולדים עם היצר הטוב והיצר הרע מעורבבים בתוכם. יש לעבוד ולהתאמץ להתגבר לא לכעוס ולא לרמות ולא להיות בדיכאון ולא להתגאות וכו' וכו'. לולא החטא כל זה היה טבעי בילד-אין בתוך האדם ללא מאמץ. המצב הטוב והתקין הזה יחזור בע"ה אחרי גילוי המשיח (עפ"י המקורות הקדושים שלנו ודברי צדיק בעל השגה רוחנית).
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות, 139 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 50
פעם חייתי במנזר בודהיסטי.
נזירים כידוע נמנעים ממיניות.
המורים היו מראים לנזירים הצעירים כל מיני תמונות מגעילות של ספרי אנטומיה על איבר מין נשי עם כל מיני מחלות בזום מקסימלי.
ככה דיכאו להם את היצר.
אני מעדיף לשמור על הרומנטיות חיה ופועמת.
לא אוהב את כל הדיבורים האלה הזוהמה בגוף.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9347 הודעות, 89 מדרגים, 174 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 54
יש את הלכות טהרת המשפחה וכו' וכו'. לא סתם יש זמנים של התרחקות והתקרבות. הכל מאוד מדויק.
אם הולכים לפי התורה, האהבה הנקייה והטהורה (לא מצד הנפש הבהמית, אלא מצד הנפש הטהורה) רק הולכת
ומתגברת.
מהסיבה הזאת, הצדיקים והמקובלים ועוד, שידעו את הסודות האלו ויותר מכך - זה לא השפיע עליהם אלא להיפך כנ"ל.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות, 139 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 65
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 40
בצורה לא סימטרית. כמובן לא בכוונה
האדם נברא *לא שלם* בלי קשר לחטא
לומדים זאת משני מקומות:
בקידוש (בבריאת יום השבת) אומרים: "אשר ברא א-להים לעשות"
אלקים ברא, לעשות? מה הכוונה? חזל ישר עלו על זה ואמרו שהפירוש הוא: לעשות משהו. לתקן.
וזה קודם כל הולך על כך שבבריאת האדם הוא לא נברא מושלם אלא נברא באופן שיש לו לעשות עם זה משהו, כי אם היה נברא מושלם לא היה פועל פעולתו בעולם לתקן והיה סטטי
כמו כן, לא היה 'ערך' להנאה שלו והיה אוכל חינם, ובלשון הקבלה: נהמא דכיסופא - לחם בושת, כי לא היה עובד בשבילו
כמו כן ישנו כלל מפורסם שכל ילד אפילו בחינוך חילוני מינמלי למד:
מדוע לא נאמר כי טוב ביום השני של בריאת העולם? (נאמר כמעט בכל יום)כי בו נבראה מחלוקת (בין מים לשמים, בין תענוגות גשמיים לתענוגות רוחניים). וכי טוב נאמר על גמר מלאכה בלבד.
אבל לא שמים לב, שגם ביום הששי לא נאמר כי טוב אלא והנה טוב מאד. ולמה לא נאמר כי טוב? כי מלאכת יום השישי טרם הסתיימה האדם טרם הגיע לשלמות מלאכתו, וזה אשר ברא אלקים לעשות
*הסתייגותי הייתה כי הוא תלה זאת בחטא בלבד ולא בתכנית הראשנית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות, 139 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 56
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 58
ערכתי לאחרונה בתאריך 30.11.22 בשעה 16:07 בברכה, Foreteller
בגורמי הזמן
כמובן שלקלקל אפשר, כי כמובן גם לנשים יש בחירה חופשית, לכן מצוות לא תעשה לא בכלל זה
עריכה: צריך להוסיף שהאשה עצמה היא התיקון של האדם על פי הפנימיות, בגלל שהיא נבראה ממנו
כמו שאמר הצדיק החסיד הגאון הקדוש רבי הילל מפאריטש זכותו יגן עלינו, על הפסוק שכתוב 'והוא ימשול בך' - שהקדוש ברוך הוא ישתמש באשה כמשל ליחסיו עם האדם
האמת שהחכמה הזו עושה לי צמרמורת. איך הוא קורא את הפסוק. איזה יהודי יא אללה
יש לי תשובה מורחבת יחסית שכתבתי על זה בנוגע לתפיליןמאם תרצה אשלח פה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות, 139 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 59
ובקשר למה שהוספת..
גם אישתי תיקנה אותי
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 64
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 59
לחץ כאן לצפיה דרך יוטיוב
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות, 139 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 66
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9347 הודעות, 89 מדרגים, 174 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 56
והמצב הזה יחזור בזמן המשיח.
הצורך בעשייה ובתיקונים נוצר אחרי החטא.
אתה צודק שברובד הפנימי יותר, גם החטא הוא חלק מהתכנית האלוקית.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 69
אדם שיותר ממעלת אדם הראשון לפני החטא
הצורך בתיקון האדם הוא ללא קשר לחטא
והיה אמור להיות בג"ע באופן של לעבדה ולשמרה שזה עשה ול"ת
שזה בעיקר תיקון הנפש הבהמית וחלקו בעולם בעבודת הבירורים, רק שהיה אמור להיות בדרך ממילא כמו שמלכת שבא באה לשלמה והתבטלה
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9347 הודעות, 89 מדרגים, 174 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 71
כן. אשריך.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 75
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9347 הודעות, 89 מדרגים, 174 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 76
אם כל היהודים יהיו מעל אדם הראשון לפני החטא. היה במדרגה עצומה, יציר כפיו של הקב"ה. קרבה גדולה לקב"ה. לא הסתיר ממנו הקב"ה שום דבר. משיח זה משהו אחר.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 24
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות, 139 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 44
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות, 139 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 44
זה השיחה הכי פופולרית בישראל בחדרי הלבשה.
מאז הרכבים החשמליים,
השיחה על כמה הרכב עושה לליטר ירדה למקום שני
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 47
טוב לדעת שזו תכונה גברית
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 4.3.18
46362 הודעות, 139 מדרגים, 222 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 48
אני עד גיל 35 לא ידעתי בכלל מה זה חדר כושר. חשבתי שזה משהו של הומואים ושרירנים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 51
ברקע
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 2.4.12
9347 הודעות, 89 מדרגים, 174 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
לפני הנסירה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.3.11
12546 הודעות, 111 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
הרי אשה היא בעצם גבר וגבר הוא בעצם אשה. ושניהם בכלל נטולי מגדר ויכולים לבחור מה הם בכל רגע נתון.
אז למה המחקר ?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 33
הפסיכים עוד ידרשו מרופאים לרשום לגבר שהחליט שהוא אישה לקבל את התרופות המיועדות לנשים (כי אחרת פתית השלג המזוקן והמסוקס עלול להעלב), למרות שהדבר פחות בריא לו.
והמחקר הוא, כי במציאות של מדעי החיים ולא בפנטזיות של מדעי החברה, התגלה שיש הבדלים משמעותיים בתופעות לוואי של תרופות בין המינים השונים.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.1.20
1564 הודעות, 9 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
אי אפשר להפיק תא זכרי מאישה- נקודה. המידע פשוט לא קיים באף אחד מתאי הגוף.
טכנית, אם אפשר למחוק את כל כרומוזומי הY אצל גבר, תוכל בתאוריה להפוך אותו לאישה עם תסמונת טרנר. אך מאחר ובין תופעות התסמונת הם גם חסך בהתפתחות מינית נשית, כנראה שלא יהיה הרבה הבדל, גם אם יעשו את זה בגיל בגיר. אלא אם ימצאו דרך לגרום לכרוזומי הX בלבד לשכפל את עצמם בתוך התא.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 22.2.22
17895 הודעות, 113 מדרגים, 213 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 53
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 53
להפיק מהן תאי זרע (מהם ירוקנו את המידע הגנטי וישתלו את המידע הגנטי שהפיקו מאמא1, איתו יפרו את הביצית של אמא2).
(או למצוא דרך אחרת, לדוגמא, תא זרע סינטטי, שימוש בזרע של בעל חיים וכו׳)
לגבי מחיקת כרומוזום ה-Y אצל הגבר, אם כבר יש יכולות כאלו, האם שכפול כרומוזום ה-X לא ימנע זאת?
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.7.22
1959 הודעות, 10 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 68
עוד מעט לא יצטרכו גם נשים בשביל ללדת. יהיה רחם מלאכותית וביצית אפשר יהיה להפיק במעבדה.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 14.7.11
41131 הודעות, 139 מדרגים, 224 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 85
והיום, השילוב בין ההתפתחויות המדעיות עם הרוח הפרוגרסיבית הופכים תרחיש כזה ליותר ויותר ריאלי.
ההיתכנות ליצור רחם מלאכותי רק תדרבן אותן, מתוך חשש שהפעולה ההפוכה תתרחש (אם כי לא נראה לי שיש גברים שרוצים בכך, אפילו לא האינסילים)
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.7.22
1959 הודעות, 10 מדרגים, 14 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 53
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 16.10.15
12917 הודעות, 121 מדרגים, 211 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 9.9.17
783 הודעות, 4 מדרגים, 8 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד
חבר מתאריך 24.11.17
8676 הודעות, 116 מדרגים, 220 נקודות. ראה משוב
בתגובה להודעה מספר 0
בו אדם הנוסע בזמן יולד את עצמו, מתחתן עם עצמו לאחר שהחליף מין, והורג את עצמו הטרוריסט.
מכתב זה והנלווה אליו, על אחריות ועל דעת הכותב בלבד