על כפיו יביא?

פולין - ארגנטינה (21:00, בית 3) רוברט לבנדובסקי וחבריו מגיעים אל המשחק המכריע במצב לא רע בכלל. למרות החמצת הפנדל של רוברט לבנדובסקי, הם סיימו בתיקו לא רע מול מקסיקו, ולאחר מכן ניצחו, כצפוי, את סעודיה. הפולנים עם יחס שערים 0:2 אחרי שני משחקים, כלומר 180 דקות ללא ספיגה. לכן, מי שגונב שם את ההצגה וזוכה למרבית המחמאות והכותרות הוא לא לבנדובסקי, אלא דווקא וויצ'ך שצ'סני. השוער הפולני בן ה-32, שעדיין נראה בערך כמו שנראה כשהתחיל את הקריירה בארסנל ב-2009, סיפק תצוגת ענק מול סעודיה המפתיעה. הוא הצליח להדוף פנדל של סאלם אל-דווסארי בתוספת הזמן של המחצית הראשונה ולאחר מכן רשם את ההצלה הבאמת גדולה כשבלם את מוחמד אל ברייק, שהגיע ראשון אל הריבאונד. בדקה ה-55 שצ'סני שוב שמר על הספרה 0 ליד השם של היריבה כשבלם את אל דווסארי באחד על אחד.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
"בסיס ההצלחה של הנבחרת עד כה הוא השוער, זאת תמיד העמדה שנותנת לנו ביטחון ויציבות", אמר העיתונאי הפולני דויד דובראש, "לדעתי וויצ'ך שצ'סני הוא השוער הכי טוב במונדיאל עד כה. אם הוא ישמור על היכולת הזו גם מול ארגנטינה, יש לנו סיכוי טוב להשיג משהו שם".
6 צפייה בגלריה
וויצ'ך שצ'סני שוער נבחרת פולין
וויצ'ך שצ'סני שוער נבחרת פולין
"השוער הכי טוב במונדיאל עד עכשיו". שחקני פולין מברכים את שצ'סני אחרי הצלת הפנדל והריבאונד
(צילום: רויטרס)
תיקו יספיק לפולין מול ארגנטינה כדי להבטיח מקום בשמינית הגמר ולהגיע למעמד הזה לראשונה מאז מקסיקו 1986, אז זה נגמר בתבוסה של 4:0 על ידי ברזיל.
שצ'סני, שחווה עונה לא מוצלחת מבחינה קבוצתית עם יובנטוס, מצליח בכל זאת לשמור על יכולת לא רעה. השוער (1.96 מ'), שנחשב לכישרון ענק בגיל צעיר והגיע אל הנוער של ארסנל מלגיה ורשה, הראה ניצוצות בצפון לונדון, אבל סבל מהמון עליות וירידות. ב-2015 הוא הושאל לשתי עונות לרומא וב-2017 חתם ביובנטוס תמורת 12.2 מיליון אירו. הוא הגיע אל הזברות כיורש של ג'אנלואיג'י בופון ובעונה הראשונה לא הרבה לשחק, רק בזמן שהשוער האיטלקי הוותיק היה פצוע. בתום אותה עונה בופון עזב ושצ'סני הפך לשוער הראשון ביובה.
6 צפייה בגלריה
שוער נבחרת פולין וויצ'ך שצ'סני
שוער נבחרת פולין וויצ'ך שצ'סני
מפגש שלישי עם מסי העונה. שצ'סני
(AFP)
עכשיו מחכה לשצ'סני מפגש שלישי עם מסי העונה. יובה שלו הפסידה לפריז סן ז'רמן פעמיים 2:1 בליגת האלופות העונה, אבל בשני המשחקים הכוכב הארגנטינאי לא כבש. אם שצ'סני יצליח לא לספוג ממסי שוב, פולין תהיה במצב טוב מאוד.
מה שבטוח הוא ששצ'סני, שספג בעבר לא מעט ביקורת, אכזב לא מעט אוהדים פולנים כשאמר שזה כנראה יהיה המונדיאל האחרון שלו. "אני לא חושב שאהיה מסוגל לשחק ב-2026 עם אותה אש שאני מרגיש היום וזה אומר שלא אשחק כדורגל", סיפר השוער בריאיון לפני המונדיאל, "עם זאת, ארבע שנים זה הרבה זמן. יש לי תחושה שזה המונדיאל האחרון שלי, אבל יכול להיות שפתאום ארגיש שיש לי עוד שניים לשחק. אני לא מבטיח כלום, אבל זו התחושה שלי. אני מקווה שהטורניר הנוכחי יהיה מיוחד. אני מקווה שהמשחק האחרון שלי יהיה בגמר, אבל זה יכול להיות גם במשחק על המקום השלישי". שצ'סני התבדח, אבל מה שבטוח שהוא וחבריו מקווים שהמשחק האחרון שלו במונדיאל לא יהיה הערב מול ארגנטינה.
6 צפייה בגלריה
אנדראס כריסטנסן שחקן נבחרת דנמרק
אנדראס כריסטנסן שחקן נבחרת דנמרק
דווקא הבלם כבש מול צרפת. כריסטנסן
(צילום: AFP)

שאר המשחקים

אוסטרליה - דנמרק (17:00, בית 4) הדנים אכזבו בגדול מול טוניסיה וגם נגד צרפת לא נראו טוב במיוחד. רבים סימנו את דנמרק כנבחרת שיכולה ללכת רחוק מאוד, אבל כל תוצאה פרט לניצחון מול אוסטרליה תשלח אותה הביתה כבר הערב. ובכלל נראה שמשהו כבוי בהתקפה הדנית. מול צרפת יספר לינדסטרום, אנדראס קורנליוס ומיקל דמסגור לא סיכנו כמעט את הוגו לוריס וגם השער הגיע מאנדראס כריסטנסן הבלם. הערב הם יהיו חייבים להיות הרבה יותר פעילים.
טוניסיה - צרפת (17:00, בית 4) אלופת העולם כבר הבטיחה את המקום בשמינית הגמר ובאופן לא רשמי, אבל די סופי גם את המקום הראשון בבית 4. לכן, סביר שנראה לא מעט שינויים בהרכב של דידייה דשאן. יכול להיות מעניין לראות את רנדל קולו מואני מאיינטרכט פרנקפורט, כמובן שגם אדוארדו קמאבינגה וקינגסלי קומאן - שנכנס כמחליף בשני המשחקים עד כה - יכולים להביא משב רוח מרענן לצרפתים.
סעודיה - מקסיקו (21:00, בית 3) לא הרבה אנשים האמינו שסעודיה תגיע אל המשחק עם סיכוי יותר גדול ממקסיקו לעלות לשמינית הגמר. הסעודים, שהדהימו את כל העולם עם ה-1:2 נגד ארגנטינה במשחק הראשון, סבלו כמובן מהנגאובר וירדו אל הקרקע מול פולין, אבל גם זה יחסית היה בסדר מבחינתם. הסעודים יעלו בוודאות אם יצליחו להפתיע גם את מקסיקו והם עשויים לעלות לשמינית גם עם תיקו במקרה שארגנטינה תפסיד לפולין במשחק המקביל. מצד אחד, סעודיה בשמינית הגמר תהיה הפתעה ענקית וסיפור מרענן, מצד שני זה יבטיח משחק די משעמם מול צרפת בשלב הבא.
6 צפייה בגלריה
דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת
דידייה דשאן מאמן נבחרת צרפת
בטח ייתן לכוכבים לנוח. דשאן
(צילום: EPA)

שווה לעקוב

יוסוף פאולסן (דנמרק) חלוץ ר.ב לייפציג כבש 11 שערים ב-68 הופעות בנבחרת דנמרק, כולל שער הבכורה של הנבחרת שלו במונדיאל 2018, שסידר לה 0:1 מול פרו במשחק הפתיחה. במונדיאל הנוכחי הוא עוד לא שותף אפילו לשנייה. פאולסן לא הכי טכני או מהיר, אבל תמיד מוסיף המון התלהבות וכוח ויודע גם לסיים טוב. אולי הגיע הזמן שלו להבריק במונדיאל?
6 צפייה בגלריה
יוסוף פאולסן שחקן נבחרת דנמרק
יוסוף פאולסן שחקן נבחרת דנמרק
יקבל דקות ראשונות במשחק המכריע? פאולסן
(צילום: AFP)

פינת הניחושים

אוסטרליה - דנמרק 2:0. הגיע הזמן שדנמרק תיראה כמו שצריך ותנצח. טוניסיה - צרפת 3:1. אלופת העולם תשלים את הבית עם מאזן מושלם כשגם המחליפים שלה יזכו לחוות משחק בטורניר. פולין - ארגנטינה 2:1. זה יילך קשה ובכוח, אבל מסי וחבריו שוב ינצחו. סעודיה - מקסיקו 1:1. סעודיה תיפרד מהטורניר בטעם טוב ועם המקום השלישי, מקסיקו לא מספיק טובה ותאכזב שוב.

מה להגיד לחבר'ה כדי שיחשבו שאתם מבינים בכדורגל

"פה יחס השערים הוא שקובע. זה פיפ"א, לא אופ"א"
"אנסו פרננדס מארגנטינה הלהיב אותי עוד ב-0:2 של בנפיקה מול מכבי חיפה. ב-1:6 הוא לא שיחק"