התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן - המשדר הרשמי של כל משחקי מונדיאל 2022
ארה"ב עלתה לשמינית גמר המונדיאל - ועשתה זאת על חשבון היריבה המרה. שער בדקה ה-38 של כריסטיאן פוליסיק - כוכב הנבחרת המכונה "קפטן אמריקה" - סידר אתמול (שלישי) לאמריקאים 0:1 נגד איראן, במה שהיה הרבה יותר מעוד משחק כדורגל, ומפגש עם הולנד בשבת. מי שיחווה סוג של דרבי מול הולנד בשמינית הגמר יהיה סרג'יניו דסט. המגן הימני, שבישל את השער, נולד וגדל בהולנד, אבל משחק בארה"ב בגלל אביו.
מונדיאל 2022 ב-ynet - היכנסו למתחם המיוחד
פוליסיק עצמו נפצע במהלך השער שכבש אחרי שנתקל בשוער האיראני. הוא נלקח לבית החולים כדי לעבור בדיקות בבטן ובמהלך היום יתברר האם יוכל בכלל להמשיך ולשחק במונדיאל. "אנחנו אסירי תודה כלפיו על זה שהוא זרק את הגוף שלו לשם", אמר ווסטון מקני אחרי המשחק, "זה היה משחק מותח מאוד, אבל הצלחנו לעשות את זה ואנחנו נרגשים שאנחנו עדיין בטורניר".
6 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ארה"ב
שחקני נבחרת ארה"ב
יפגשו את הולנד בשבת. שחקני ארה"ב
(צילום: EPA)
מאמן ארה"ב, גרג ברהאלטר, הוסיף: "במחצית הראשונה הראינו מה אנחנו מסוגלים לעשות, מבחינת כדורגל. הייתה לנו מחצית ראשונה ממש טובה. במחצית השנייה הראינו מה אנחנו יכולים לעשות מבחינת נחישות. השחקנים נלחמו, נתנו הכול ואנחנו ממשיכים לשמינית הגמר בלי הפסד".
על פוליסיק ומצבו הרפואי, אמר: "אין עוד עדכון. זה נהדר שאחד השחקנים הכי טובים שלך הוא גם אחד השחקנים שעובדים הכי קשה. יש לי רק דברים חיוביים להגיד עליו. אני חושב שנשארו לי פחות שיערות על הראש עכשיו. ניקח את זה ונמשיך הלאה למאבק מול הולנד".
צפו בנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, חוגג את הניצחון על איראן
טימוטי וואה, בנו של נשיא ליבריה וכוכב העבר ג'ורג' וואה, היה אמוציונלי: "עבדנו קשה כנבחרת כדי להגיע למצב הזה, תודה לכריסטיאן ששם את זה ברשת ולקח אותנו לשלב הבא. אלוהים בירך אותו, הוא שחקן מפתח והמנהיג שלנו".
בהמשך סיפק הצהרה מפתיעה: "תמיד אני אומר שזה אנחנו נגד העולם, כי אף אחד לא מאמין שארה"ב יכולה לשחק כדורגל טוב. אנחנו כאן כדי להוכיח לכל העולם. זה יום יפה, אין ספק".
6 צפייה בגלריה
נבחרת ארה"ב
נבחרת ארה"ב
מי אמר שבארה"ב לא מתעניינים בכדורגל?
(צילום: AP)

מדייויד בקהאם ועד אלכסי ללאס

גם בבית היו באקסטזה מהניצחון על איראן, גם אם מדובר בענף - שאם נודה על האמת לא הכי פופולרי בארה"ב. אפילו נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, התייחס למשחק ואמר: "ארה"ב, ארה"ב, זה משחק גדול. דיברתי עם המאמן והשחקנים, הם עשו את זה. אלוהים אוהב אותם".
כוכב ה-NBA ולוס אנג'לס לייקרס, לברון ג’יימס, הצטרף גם הוא לחגיגות וצייץ: "מזל טוב על ההעפלה. תמשיכו ככה".
גם לברון מתלהב
בין המברכים היו גם דייויד בקהאם, אחד הבעלים של אינטר מיאמי מה-MLS, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס ושחקני העבר לנדון דונובן ואלכסי ללאס. "הישג מדהים", כתב בקהאם בחשבון האינסטגרם שלו. האריס הוסיפה: "ברכות על העלייה לשמינית הגמר". ״גאה בצוות שלי. גאה במדינה שלי. ממשיכים הלאה", כתב קפטן ארה"ב לשעבר ללאס. "קדימהההה!!!!!!!!!!!!!!!", צייץ דונובן, מלך השערים של ארה"ב בכל הזמנים.
אלכסי ללאס מתרגש
לנדון דונובן בשמיים
פורסם לראשונה: 00:12, 30.11.22